Nowy Mercedes klasy E 2020 po liftingu – zupełnie nowy tył i zaawansowana technologia

Po czterech latach rynkowej obecności Mercedes postanowił gruntownie zmodernizować jeden ze swoich flagowych modeli. Klasa E zyskała nie tylko nowe oblicze, ale i głęboko przestylizowany tył, jeszcze bardziej zaawansowaną technologię i dyskusyjnej urody koło kierownicy.

Od czasu premiery obecnego wcielenia Mercedesa klasy E w 2016 roku, język stylistyczny niemieckiej marki zdążył już nieco się zmienić. Stał się bardziej wyważony, mniej obły i nieco nowocześniejszy. To była tylko kwestia czasu, kiedy i Klasa E zostanie do niego dostosowana – i czas ten nastał właśnie teraz.

Po czterech latach obecności na rynku, samochód przeszedł gruntowną modernizację. Zmienił się nie tylko wygląd przodu, ale i tylnej części nadwozia. Nowe są wytłoczenia zderzaków, wloty powietrza, kształt reflektorów i tylnych lamp (odtąd – dwuczęściowe), ale i atrapy chłodnicy, a nawet przetłoczeń.


Przeprojektowano też niektóre elementy kabiny pasażerskiej. W oczy rzuca się nowe koło kierownicy z dużym logo producenta, a także nowe kolory tapicerek i dobieranych wedle uznania klienta materiałów wykończeniowych. Większy jest ekran systemu inforozrywki – teraz ma przekątną 10,25 lub nawet 12,3 cala.

Nowa Klasa E to też szereg niezliczonych aktywnych systemów bezpieczeństwa, wspomagających m.in. utrzymywanie pasa ruchu, hamowanie, przestrzeganie ograniczenia prędkości, parkowanie, uważanie na martwe pole, utrzymywanie odpowiedniego dystansu… i wiele, wiele innych.

Zmodernizowana limuzyna Mercedesa to kolejny krok marki w kierunku elektryfikacji. Do wyboru będzie 7 różnych wariantów typu hybrid plug-in, w wariantach tylnonapędowych lub AWD. Nie zabraknie też benzyniaków o mocy od 154 do 362 KM i diesli o mocy od 158 do 326 KM.

Sprzedaż zmodernizowanej Klasy E ma ruszyć w Europie latem tego roku. W ofercie, podobnie jak obecnie, oprócz sedana nie zabraknie też odmiany kombi, uterenowionego All Terain oraz sportowego coupe i stylowego kabrioletu, które po wycofaniu Klasy S w tych wariantach staną się flagowymi modelami w gamie.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.