GDDKiA sprawdziło przejścia dla pieszych – 64% jest w fatalnym stanie i stwarza zagrożenie

W ostatnich miesiącach dużo mówiło się o potencjalnych zmianach w przepisach, które mają zwiększyć ochronę pieszego na wyjątkowo niebezpiecznych, polskich przejściach drogowych. Prawo to jednak za mało, gdy infrastruktura kuleje. A jej fatalny stan potwierdza raport GDDKiA.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła audyt przejść dla pieszych rozsianych po polskich drogach. Już pierwsze raporty z badania obrazują skalę problemu, z jakim borykać muszą się i polscy piesi, i polscy kierowcy. Aż 64% zebr jest źle skonstruowana i wymaga przebudowy.

Audyt dotyczy przejść znajdujących się na drogach krajowych. Rozpoczął się w 2019 roku i potrwa przez kolejne 2 lata, mając na celu zredukowanie liczby pieszych ofiar wypadków drogowych. Jak podaje GDDKiA, aż 14% tragicznych zdarzeń na krajowych drogach dotyczy najsłabszych uczestników ruchu.


Przeprowadzając audyt przejść dla pieszych, pod uwagę brane jest zarówno oświetlenie, jak i stan oznakowania pionowego oraz poziomego, a ponadto – widoczność, jakość nawierzchni przed przejściem, przestrzeń do oczekiwania dla pieszego i szereg innych czynników wpływających na bezpieczeństwo.

Spośród zarzutów wobec stanu infrastruktury dla pieszych chcących przekroczyć jezdnię, najpopularniejszym problemem okazało się niedostosowanie przejść dla osób niewidomych oraz brak rozwiązań umożliwiających zmuszenie pojazdów do ograniczenia prędkości przy zbliżaniu się do zebry.

źródło: strefakulturalnejjazdy.pl; zdjęcie: moto.pl

Twój adres email nie zostanie opublikowany.