Nowy Ford Focus RS będzie hybrydą i trafi na rynek za ok. 2 lata

Ford planował szybciej zaprezentować najbardziej ekstremalny wariant Focusa, jednak na przeszkodzie stanęły zaostrzone normy emisji spalin. Z tego powodu nowy Focus RS trafi na rynek później i będzie pełnoprawną hybrydą.

W styczniu minęło 5 lat od prezentacji obecnego wcielenia Forda Focusa RS. To niby niewiele, ale gdy dodamy, że bazowała ona na niespełna 10-letniej konstrukcji Focusa 3. generacji, który dwa lata temu otrzymał już całkowicie nowego następcę – nic dziwnego, że mnożą się pytania i o nowego RS-a.

Tradycyjnie już dla kompaktowego Forda, najbardziej ekstremalna odmiana miała dołączyć na rynek jako ostatnia, będąc zwieńczeniem cyklicznego odświeżania niemałej gamy. Standardowy Focus jest na rynku od 2 lat, wersja ST – od roku, a RS miał pierwotnie dołączyć do gry w tym roku. Tak się nie stanie.


Konstruktorów Forda zaskoczyło zaostrzenie norm emisji spalin, przez co konieczne będzie wprowadzenie zmian w układzie napędowym kompaktowego hot hatcha. Pierwotnie nowy Ford Focus RS miał być samochodem z tzw. układem mild hybryd, czyli silnikiem spalinowym z niewielkim generatorem.

Jak podaje Auto Week, ostatecznie nowy Focus RS może otrzymać klasyczny układ hybrydowy. Zamiast małego generatora dającego odzysk energii z hamowania i obniżenie emisji CO2, pojawić się zatem może spalinowo-elektryczny napęd o mocy nawet 350 KM. Premiera najwcześniej w 2022 roku.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.