Hybrydowa Toyota Aygo? Elektryfikacja oferty może objąć nawet to miniauto

Za rok kończy się produkcja Citroena C1 i Peugeota 108, które nie otrzymają następców. Toyota jednak nie planuje dawać za wygraną ze swoim Aygo i szykuje nową odsłonę. Wbrew wcześniejszym pogłoskom, nie będzie ona w pełni elektryczna, lecz stanie się najmniejszą hybrydą w ofercie.

Po 15 latach rynkowej obecności, wprowadzone z pompą na rynek w 2005 roku “kolińskie trojaczki” przestaną istnieć. PSA podjęło już decyzję o zakończeniu produkcji najmniejszych modeli Citroena i Peugeota w 2021 roku, co oznacza, że od tego czasu zakłady w Czechach staną się w 100% własnością Toyoty.

Tak – Japończycy nie planują się wycofywać z segmentu A i zamierzają wybrać drogę zupełnie przeciwną od tej, na jaką zdecydowali się Francuzi. W przyszłości Toyota Aygo stanie się zatem samodzielnym modelem, nie produkowanym ani nie konstruowanym wspólnie z żadną inną marką.


Choć do 2021 roku zostało już niewiele czasu, to Japończycy dopiero teraz dzielą się konkretnymi informacjami w sprawie przyszłości tego samochodu. Nowe Aygo ma zadebiutować za około półtora roku-dwa lata i po raz pierwszy nie będzie oferowane z klasycznym spalinowym napędem.

Jak donosi Autocar, trzecia generacja miniauta po raz pierwszy stanie się samochodem hybrydowym, otrzymując taki sam układ, jak inne modele Toyoty. Wbrew wcześniejszym spekulacjom, Aygo nie stanie się w pełni elektryczne, bo w tej klasie “nie jest to opłacalne”. Japończycy wiążą z tym modelem duże nadzieje.