Kierowcy aut premium są bardziej agresywni na drogach – twierdzi fiński naukowiec

Psycholog społeczny z Uniwersytetu w Helsinkach postanowił przebadać niespełna 2000 właścicieli samochodów, aby sprawdzić, jak typ osobowości i zachowania wpływają na wybór marki samochodu. Wyniki nie brzmią pochlebnie dla jeżdżących m.in. Audi, BMW i Mercedesami.

Jan-Erik Lönnqvist, fiński naukowiec ze stołecznego uniwersytetu, opublikował ciekawe wyniki badań z socjologicznym i zarazem psychologicznym tłem. W odpowiedzi na statystyki sprzed 3 lat, które zobrazowały kierowców aut premium jako najczęściej karanych za prędkość, sięgnął on jeszcze głębiej – pisze Autokult.

Psycholog społeczny przebadał próbę 2000 fińskich kierowców, aby sprawdzić korelację między typem osobowości, upodobaniami konsumenckimi, charakterem i innymi czynnikami, a tym, na jaką markę samochodu decydują się ludzie podczas dokonywania zakupu.


Jak się okazało, osoby o potocznie zwanym “ciężkim charakterze”, ze skłonnościami do agresji, kłótni, wrażliwości i empatii wobec otoczenia, najczęściej skłaniają się ku samochodom Audi, BMW czy Mercedesa. Wiąże się to też ze skłonnościami do drogowej agresji i zamiłowaniem do łamania przepisów.

Jan-Erik Lönnqvist nie zapomniał jednak o uczciwym, nieuprzedzonym podejściu do badanego tematu. Jego studium wykazało również, że bardzo dużą popularnością wśród osób o statecznym, łagodnym i pokojowym usposobieniu, również cieszą się samochody marek premium.

Powyższe badania zatem poniekąd potwierdzają obecny w wielu państwach świata stereotyp, ale i przypominają – słusznie – o tym, że otaczający świat nie jest taki prosty do zaszufladkowania. Czy to w Finlandii, czy w Polsce.

Twój adres email nie zostanie opublikowany.