Fiat po cichu wycofuje z rynku Doblo i Qubo – to koniec rodzinnych kombivanów

Dopiero co pisaliśmy, że mały kombivan Qubo obecny na rynku od 2007 roku to jeden z najdłużej sprzedawanych w Polsce samochodów, a tu pojawiają się doniesienia z Francji, że Fiat planuje po cichu wycofać go ze sprzedaży razem z osobową wersją Doblo.

Oferta samochodów Fiata należy do jednych z najbardziej przestarzałych na rynku, a gdy spojrzeć na gamę pojazdów dostawczych i opartych na nich wersji osobowych – to prawdziwa galeria dinozaurów. Nie licząc Talento z 2016 roku, wszystkie modele zadebiutowały co najmniej 10 lat temu.

Czas biegnie, a o następcy mówiło się w ostatnich miesiącach tylko w kontekście Ducato – zadebiutuje on za rok i będzie produkowany w Gliwicach razem z bliźniakami koncernu PSA. Cisza w sprawie przyszłości Doblo oraz Fiorino wraz z opartym na nim osobowym Qubo słusznie wydawała się wymowna.


Jak donosi francuski portal Auto-Moto powołując się na dobrze poinformowane włoskie źródła, Fiat właśnie zakończył produkcję zarówno miejskiego Qubo, jak i kompaktowego Doblo. W obu przypadkach mowa tylko o wariantach osobowych – dostawcze Fiorino i Doblo mają pozostać w produkcji.

Decyzja Fiata motywowana jest zaostrzeniem norm emisji spalin, a także chęciami okrojenia swojej oferty z coraz bardziej niszowych samochodów. Teraz mają pozostać w niej tylko najpopularniejsze modele, których wymienienie nie będzie problemem: 500, Panda, Tipo, 500X i 500L. Z roku na rok coraz mizerniej.