Mitsubishi powstydziło się tego, jak wygląda Eclipse Cross z tyłu i niebawem to naprawi

Japoński producent najwyraźniej zorientował się, że tylna część nadwozia crossovera Eclipse Cross została narysowana w bardzo kontrowersyjnych kształtach i postanowił się uderzyć w pierś. Tak można odczytać to, co widać na szpiegowskich zdjęciach modelu po dużej modernizacji.

Mitsubishi Eclipse Cross skompletował ofertę japońskiego producenta w połowie 2017 roku jako kompaktowy crossover plasujący się między modelami ASX i Outlander. Samochód utrzymano w ciekawie zapowiadających się proporcjach, jednak w jednym miejscu designerzy zdecydowanie za bardzo popłynęli.

Mowa tu o tylnej części nadwozia, która od momentu debiutu budzi duże kontrowersje i jest obiektem bezkompromisowej krytyki. Faktycznie, kształt zakończenia tyłu, dziwnie “wtłoczone” lampy i podwójna szyba dzielona poprzeczką to umiarkowanie estetyczne rozwiązania.


Powtarzające się skojarzenia z Pontiakiem Aztekiem też trudno uznać za komplement, a gdy dodamy, że ekscentryczny wygląd istotnie ogranicza widoczność do tyłu i upośledza możliwości transportowe przedziału bagażowego – nic dziwnego, że Eclipse Cross sprzedaje się fatalnie.

W ubiegłym roku za Oceanem sprzedało się tylko 19,6 tysiąca sztuk, a w Europie – nieznacznie lepiej, bo 26,7 tysiąca. Biorąc pod uwagę, że mówimy o crossoverze, czyli jednym z najbardziej rozchwytywanych rodzajów aut – tylko ignoranci nie sporządziliby rachunku sumienia, zastanawiając się co poszło nie tak.

No i po 3 latach od premiery szykuje się duża modernizacja kompaktowego modelu Mitsubishi. Zmieniony zostanie pas przedni, gdzie górny pas reflektorów zostanie zwężony na rzecz większych ślepi na krawędziach zderzaków. Najbardziej radykalne zmiany pojawią się – na szczęście – z tyłu.

Już zdjęcia szpiegowskie zamaskowanego egzemplarza doskonale obrazują głęboki zakres zmian. Znikną dziwne wcięcia i wklęsłe lampy, zniknie podwójna tylna szyba, zniknie pseudospojler psujący widoczność do tyłu – słowem, Mitsubishi poszło po rozum do głowy.

Czy gruntowna modernizacja uratuje sprzedaż kompaktowego crossovera? To okaże się najwcześniej w przyszłym roku, czyli po pierwszym pełnym roku sprzedaży. Póki co, debiut Eclipse Cross po liftingu powinien nastąpić w okolicach wakacji.