Kia po 25 latach może przedstawić nowe logo – czas pokaże, czy obejmie wszystkie modele

Choć to na obecnym logo Kia zbudowała swoją rynkową rozpoznawalność i umocniła swoją pozycję wśród klientów, to wielu uznawało jego projekt za mało udany. Teraz, nijakie logo może odejść w niepamięć na rzecz zupełnie nowego. Nie jest jednak pewne, czy zaadaptują je wszystkie modele.

W dotychczasowej historii marki Kia, koreański producent pięciokrotnie zmieniał wygląd swojego logo. Schemat, jaki znamy z masek wszystkich popularnych modeli marki z ostatnich lat, wszedł do użytku w 1994 roku. A od tego czasu sporo się u Kii zmieniło.

Trudno uznać wygląd obecnego znaczka marki za szczególnie udany – po prostu sobie jest. Trzy drukowane litery otoczone owalem zdaniem niektórych są nawet zbyt nijakie i warto byłoby zastąpić je bardziej kreatywnym projektem graficznym.

Wszystko wskazuje na to, że Koreańczycy na poważnie przymierzają się do zmiany znaczka, czego zapowiedzią był już prototyp Kia Imagine Concept przedstawiony w marcu tego roku. Zamiast tradycyjnego logo, pojawiły się tam “samotne”, oryginalnie stylizowane trzy litery “KIA”.

I to właśnie taki projekt może zastąpić dotychczasowy logotyp. Koreańczycy niedawno zarejestrowali w urzędzie patentowym nowy projekt logo znany z Imagine Concept i już w 2020 roku może on pojawić się na pierwszych seryjnych modelach marki.

Nie jest jednak pewne, czy obejmie on wszystkie produkty Kii. Imagine Concept to w końcu zapowiedź w pełni elektrycznego modelu – i to tylko pojazdy z takim napędem może zdobić nowy znaczek. Jaką decyzję podejmą Koreańczycy, czas pokaże. Samą inicjatywę – doceniamy.

źródło: Indian Autos Blog