Sejmowy zespół ds. Obrony Praw Kierowców “w mieście powinien być limit 60-70 km/h”

Posłowie Konfederacji utworzyli w Sejmie parlamentarny zespół ds. Obrony Praw Kierowców, przedstawiając przy tym kilka postulatów. Wśród nich – przypisanie OC kierowcy, tablicy rejestracyjnej pojazdowi i… zwiększenie limitu prędkości w obszarze zabudowanym.

W ostatnim tygodniu uwagę mediów zwróciły dwa, nietypowo brzmiące zespoły parlamentarne założone przez nowo wybranych posłów. Ten do spraw Nordic Walking nie jest jednak w obszarze naszych zainteresowań, dlatego skupimy się ma tym do spraw “Obrony Praw Kierowców”.

Utworzyła go ósemka posłów Konfederacji, na czele z pomysłodawcą, Dobromirem Sośnierzem. Celem powołania zespołu jest, jak określono, “chęć rozwiązania problemów, z jakimi na codzień zmagają zmotoryzowani”. Jakie priorytety przyjął zespół parlamentarzystów?

Zacznijmy od stosunkowo neutralnych i mało kontrowersyjnych postulatów. Pierwszym jest zmiana systemu przypisywania polis OC – zamiast do samochodu, miałyby być powiązane tylko z kierowcą. Obecny system nazwano “nielogicznym i niosącym za sobą szereg patologii”.

Innym pomysłem jest, notabene znany już od kilku lat, postulat przypisania jednej tablicy rejestracyjnej pojazdowi, znosząc obowiązek przerejestrowywania po zakupie. Jeszcze za poprzedniej kadencji sejmu, ochoczo lobbował za nim ówczesny poseł Piotr Liroy-Marzec.

Dalej robi się już znacznie ciekawiej. Parlamentarny zespół stawia sobie za cel “zniesienie wszystkich nieżyciowych zakazów i nakazów dotykających kierowców”. Za jedną z takich regulacji uznano obecnie obowiązujące ograniczenie prędkości w mieście.

O ile diagnoza wydaje się dosyć celna – obecnych ograniczeń lwia część kierowców zwyczajnie nie przestrzega i jeździ szybciej, tak lekarstwo na ten stan rzeczy brzmi, mówiąc delikatnie, kontrowersyjnie. Zdaniem parlamentarnego zespołu, dozwolona prędkość powinna zostać podniesiona do 60-70 km/h.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Sejmowy zespół ds. Obrony Praw Kierowców “w mieście powinien być limit 60-70 km/h”
Sejmowy zespół ds. Obrony Praw Kierowców “w mieście powinien być limit 60-70 km/h”
Sejmowy zespół ds. Obrony Praw Kierowców “w mieście powinien być limit 60-70 km/h”

Posłowie Konfederacji utworzyli w Sejmie parlamentarny zespół ds. Obrony Praw Kierowców, przedstawiając przy tym kilka postulatów. Wśród nich – przypisanie OC kierowcy, tablicy rejestracyjnej pojazdowi i… zwiększenie limitu prędkości w obszarze zabudowanym.

W ostatnim tygodniu uwagę mediów zwróciły dwa, nietypowo brzmiące zespoły parlamentarne założone przez nowo wybranych posłów. Ten do spraw Nordic Walking nie jest jednak w obszarze naszych zainteresowań, dlatego skupimy się ma tym do spraw “Obrony Praw Kierowców”.

Utworzyła go ósemka posłów Konfederacji, na czele z pomysłodawcą, Dobromirem Sośnierzem. Celem powołania zespołu jest, jak określono, “chęć rozwiązania problemów, z jakimi na codzień zmagają zmotoryzowani”. Jakie priorytety przyjął zespół parlamentarzystów?

Zacznijmy od stosunkowo neutralnych i mało kontrowersyjnych postulatów. Pierwszym jest zmiana systemu przypisywania polis OC – zamiast do samochodu, miałyby być powiązane tylko z kierowcą. Obecny system nazwano “nielogicznym i niosącym za sobą szereg patologii”.

Innym pomysłem jest, notabene znany już od kilku lat, postulat przypisania jednej tablicy rejestracyjnej pojazdowi, znosząc obowiązek przerejestrowywania po zakupie. Jeszcze za poprzedniej kadencji sejmu, ochoczo lobbował za nim ówczesny poseł Piotr Liroy-Marzec.

Dalej robi się już znacznie ciekawiej. Parlamentarny zespół stawia sobie za cel “zniesienie wszystkich nieżyciowych zakazów i nakazów dotykających kierowców”. Za jedną z takich regulacji uznano obecnie obowiązujące ograniczenie prędkości w mieście.

O ile diagnoza wydaje się dosyć celna – obecnych ograniczeń lwia część kierowców zwyczajnie nie przestrzega i jeździ szybciej, tak lekarstwo na ten stan rzeczy brzmi, mówiąc delikatnie, kontrowersyjnie. Zdaniem parlamentarnego zespołu, dozwolona prędkość powinna zostać podniesiona do 60-70 km/h.