Mercedes-Maybach GLS, czyli potężny, ociekający luksusem pomnik braku smaku

Koniec spekulacji i zapowiedzi – Mercedes oficjalnie zaprezentował najbardziej luksusowego SUV-a w swojej ofercie sygnowanego logiem Maybacha. Konkurent Rolls-Royce’a Cullinana ocieka chromem i ma nieskończoną listę udogodnień w środku, nieco kłując po oczach ostentacją.

O tym modelu mówiło się już kilka lat temu. Po tym, jak w 2014 roku Maybach został wchłonięty przez Mercedesa i stał się superluksusową linią modelową, fundamentem oferty stała się wydłużona i uszlachetniona Klasa S. Prędko się jednak okazało, że na tym Maybach się nie skończy.

W kolejnych latach przedstawiono limitowane, luksusowe odmiany Klasy S Cabriolet i Klasy G, zapowiadając, że z końcem dekady ofertę uzupełni też pełnowymiarowy, nielimitowany SUV zbudowany na bazie modelu GLS. Jak zapowiadano, tak się stało.

Na listopadowym LA Auto Show przedstawiono Mercedesa-Maybacha GLS, który poziomem luksusu i ostentacji chce dorównać obecnemu liderowi w klasie SUV-ów – modelowi Rolls-Royce Cullinan. Niemcy zadbali, aby luksusowy GLS wyraźnie odróżnił się od bazowego modelu.

Samochód zyskał wydłużone nadwozie, a dzięki większemu rozstawowi osi udało się wygospodarować królewską przestrzeń w przedziale pasażerskim. Zamontowano dwa, samodzielne fotele, które mogą mieć regulowane nachylenie, oferując w skrajnej konfiguracji pozycję prawie leżącą.

Pojawiło się też przedłużenie tunelu środkowego, w którym pojawiły się dodatkowe schowki i wysuwane stoliki. Między siedziskami, tradycyjnie dla Maybacha, wygospodarowano miejsce na gustowne kieliszki do szampana, którym już niebawem będą mogli raczyć się chińscy prezesi startupów i rosyjscy oligarchowie i gangsterzy ludzie sukcesu po ciężkim dniu pracy.

Zmiany pojawiły się też w kokpicie – deskę rozdzielczą wykończono większą powierzchnią skóry, a także zamontowano więcej drewna oraz alcantary. Wnętrze można oczywiście konfigurować pod kątem materiałów wykończeniowych na nieskończoną ilość sposobów i zdjęcia przedstawiają jedynie przykładową aranżację.

Pod maską Maybacha GLS znajdzie się podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 rozwijającego moc 550 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zbudowany specjalnie na potrzeby luksusowego SUV-a układ napędowy pozwala rozpędzić się 2,7-tonowemu kolosowi do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Produkowany w USA Mercedes-Maybach GLS będzie oferowany na światowych rynkach od połowy 2020 roku. Ceny w Polsce z pewnością przekroczą pułap 1 miliona złotych, ale ich dokładną wartość poznamy za kilka tygodni.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Mercedes-Maybach GLS, czyli potężny, ociekający luksusem pomnik braku smaku
Mercedes-Maybach GLS, czyli potężny, ociekający luksusem pomnik braku smaku
Mercedes-Maybach GLS, czyli potężny, ociekający luksusem pomnik braku smaku

Koniec spekulacji i zapowiedzi – Mercedes oficjalnie zaprezentował najbardziej luksusowego SUV-a w swojej ofercie sygnowanego logiem Maybacha. Konkurent Rolls-Royce’a Cullinana ocieka chromem i ma nieskończoną listę udogodnień w środku, nieco kłując po oczach ostentacją.

O tym modelu mówiło się już kilka lat temu. Po tym, jak w 2014 roku Maybach został wchłonięty przez Mercedesa i stał się superluksusową linią modelową, fundamentem oferty stała się wydłużona i uszlachetniona Klasa S. Prędko się jednak okazało, że na tym Maybach się nie skończy.

W kolejnych latach przedstawiono limitowane, luksusowe odmiany Klasy S Cabriolet i Klasy G, zapowiadając, że z końcem dekady ofertę uzupełni też pełnowymiarowy, nielimitowany SUV zbudowany na bazie modelu GLS. Jak zapowiadano, tak się stało.

Na listopadowym LA Auto Show przedstawiono Mercedesa-Maybacha GLS, który poziomem luksusu i ostentacji chce dorównać obecnemu liderowi w klasie SUV-ów – modelowi Rolls-Royce Cullinan. Niemcy zadbali, aby luksusowy GLS wyraźnie odróżnił się od bazowego modelu.

Samochód zyskał wydłużone nadwozie, a dzięki większemu rozstawowi osi udało się wygospodarować królewską przestrzeń w przedziale pasażerskim. Zamontowano dwa, samodzielne fotele, które mogą mieć regulowane nachylenie, oferując w skrajnej konfiguracji pozycję prawie leżącą.

Pojawiło się też przedłużenie tunelu środkowego, w którym pojawiły się dodatkowe schowki i wysuwane stoliki. Między siedziskami, tradycyjnie dla Maybacha, wygospodarowano miejsce na gustowne kieliszki do szampana, którym już niebawem będą mogli raczyć się chińscy prezesi startupów i rosyjscy oligarchowie i gangsterzy ludzie sukcesu po ciężkim dniu pracy.

Zmiany pojawiły się też w kokpicie – deskę rozdzielczą wykończono większą powierzchnią skóry, a także zamontowano więcej drewna oraz alcantary. Wnętrze można oczywiście konfigurować pod kątem materiałów wykończeniowych na nieskończoną ilość sposobów i zdjęcia przedstawiają jedynie przykładową aranżację.

Pod maską Maybacha GLS znajdzie się podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 rozwijającego moc 550 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zbudowany specjalnie na potrzeby luksusowego SUV-a układ napędowy pozwala rozpędzić się 2,7-tonowemu kolosowi do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Produkowany w USA Mercedes-Maybach GLS będzie oferowany na światowych rynkach od połowy 2020 roku. Ceny w Polsce z pewnością przekroczą pułap 1 miliona złotych, ale ich dokładną wartość poznamy za kilka tygodni.