Audi e-tron Sportback to pogromca Tesli Model X, ale zasięgiem – nie imponuje

Audi poszerza swoją ofertę elektrycznych SUV-ów o e-trona z opadającą linią dachu. Model Sportback ma być konkurentem m.in. Tesli Model X. Maksymalnie 466 kilometrów zasięgu, w opcji wirtualne lusterka boczne i potężne, 22-calowe alufelgi.

Przygoda Audi z opracowanymi od podstaw samochodami elektrycznymi zaczęła się w sierpniu ubiegłego roku, kiedy to oficjalnie zaprezentowano dużego SUV-a e-tron. Zgodnie z zapowiedziami, na Salonie w Los Angeles zadebiutowała odmiana o bardziej sportowym wyglądzie.

E-tron Sportback to coraz modniejszy dziś tzw. SUV Coupe, który od podstawowego modelu odróżnia się w głównej mierze właśnie gwałtowniej opadającą linią dachu, a ponadto – nieco inaczej stylizowanym przednim zderzakiem.

Poza kwestiami wizualnymi, klienci będą mieli do dyspozycji wszystko to, co wyróżnia i zwykłego e-trona. Będą to m.in. opcjonalne wirtualne lusterka pokazujące obraz z kamer na małych ekranach, a także wielkie, 22-calowe felgi. Kokpit również wyłożony jest ekranami dotykowymi służącym m.in. do obsługi systemu multimedialnego i klimatyzacji.

Audi chwali się flagową odmianą Sportback 55, która skrywa 95 kWh baterię współpracującą z dwoma silnikami elektrycznymi. Moc całego układu równa się 355 kilometrom, a maksymalny moment obrotowy to 561 Nm. Sprint do setki zajmuje 6,6 sekundy, a zasięg to przeciętne 466 kilometrów.

To jednak nie szczyt konfiguratora. Topową odmianą będzie wariant S, który rozwija moc 402 KM i 664 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyróżnia się on przede wszystkim lepszymi osiągami – 100 km/h osiągane jest w 5,7 sekundy.

Dzięki szybkiej ładowarce, stan baterii może wzrosnąć do 80% w pół godziny. W przypadku podstawowego Sportback 50, ładowarka powinna mieć moc 120 kW, a wobec mocniejszego Sportback 55 – 150 kW.

Audi przyjmuje zamówienia na e-trona Sportback od końca listopada, a ceny będą wyższe od klasycznego e-trona. W Niemczech, cennik otwiera kwota 71 350 euro – to kolejny parametr, pod którego kątem Sportback to główny rywal Tesli Model X.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Audi e-tron Sportback to pogromca Tesli Model X, ale zasięgiem – nie imponuje
Audi e-tron Sportback to pogromca Tesli Model X, ale zasięgiem – nie imponuje
Audi e-tron Sportback to pogromca Tesli Model X, ale zasięgiem – nie imponuje

Audi poszerza swoją ofertę elektrycznych SUV-ów o e-trona z opadającą linią dachu. Model Sportback ma być konkurentem m.in. Tesli Model X. Maksymalnie 466 kilometrów zasięgu, w opcji wirtualne lusterka boczne i potężne, 22-calowe alufelgi.

Przygoda Audi z opracowanymi od podstaw samochodami elektrycznymi zaczęła się w sierpniu ubiegłego roku, kiedy to oficjalnie zaprezentowano dużego SUV-a e-tron. Zgodnie z zapowiedziami, na Salonie w Los Angeles zadebiutowała odmiana o bardziej sportowym wyglądzie.

E-tron Sportback to coraz modniejszy dziś tzw. SUV Coupe, który od podstawowego modelu odróżnia się w głównej mierze właśnie gwałtowniej opadającą linią dachu, a ponadto – nieco inaczej stylizowanym przednim zderzakiem.

Poza kwestiami wizualnymi, klienci będą mieli do dyspozycji wszystko to, co wyróżnia i zwykłego e-trona. Będą to m.in. opcjonalne wirtualne lusterka pokazujące obraz z kamer na małych ekranach, a także wielkie, 22-calowe felgi. Kokpit również wyłożony jest ekranami dotykowymi służącym m.in. do obsługi systemu multimedialnego i klimatyzacji.

Audi chwali się flagową odmianą Sportback 55, która skrywa 95 kWh baterię współpracującą z dwoma silnikami elektrycznymi. Moc całego układu równa się 355 kilometrom, a maksymalny moment obrotowy to 561 Nm. Sprint do setki zajmuje 6,6 sekundy, a zasięg to przeciętne 466 kilometrów.

To jednak nie szczyt konfiguratora. Topową odmianą będzie wariant S, który rozwija moc 402 KM i 664 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyróżnia się on przede wszystkim lepszymi osiągami – 100 km/h osiągane jest w 5,7 sekundy.

Dzięki szybkiej ładowarce, stan baterii może wzrosnąć do 80% w pół godziny. W przypadku podstawowego Sportback 50, ładowarka powinna mieć moc 120 kW, a wobec mocniejszego Sportback 55 – 150 kW.

Audi przyjmuje zamówienia na e-trona Sportback od końca listopada, a ceny będą wyższe od klasycznego e-trona. W Niemczech, cennik otwiera kwota 71 350 euro – to kolejny parametr, pod którego kątem Sportback to główny rywal Tesli Model X.