Aston Martin DBX to pierwszy SUV w 105-letniej historii marki – ocieka luksusem!

Oto najbardziej przełomowa premiera w ponad 100-letniej historii Aston Martina. Po kilku latach zapowiedzi, brytyjski producent przedstawił swojego pierwszego w historii SUV-a. Nazywa się DBX, mierzy 5 metrów, jest niebywale luksusowy i ma pozyskać dla marki rzesze nowych klientów.

O tym samochodzie mówiło się już 3 lata temu, kiedy to Brytyjczycy potwierdzili, że w nowych zakładach w Walii zbudują swojego pierwszego w historii SUV-a i będą go regularnie produkować od 2020 roku. Im bliżej było wyznaczonej premiery na 2019 rok, tym więcej o tym aucie wiedzieliśmy.

A gdy nastała wreszcie druga połowa listopada, wygląd i szczegóły techniczne na temat Astona Martina DBX przestały być już jakimkolwiek sekretem. Pierwszy w ponad 100-letniej historii producenta SUV jest typowym przedstawicielem klasy wyższej, jak BMW X5 czy Audi Q5.

W zręczny sposób łączy w proporcjach nadwozia cechy sportowych Aston Martinów i bulwarowych, luksusowych SUV-ów. Zarówno z przodu, jak i z tyłu widać wyraźne inspiracje V8 Vantage – na czele z “kuprem” zdobiącym klapę bagażnika, który finezyjnie łączy się z tylnymi lampami.

Aston Martin DBX zwraca też uwagę w środku, które ocieka luksusem. Dominuje beżowa skórzana tapicerka, którą wykończono nie tylko fotele, podłokietniki i boczki drzwi, ale i kokpit i kierownicę. Resztę kabiny pasażerskiej wyłożono alcantarą, a uwagę zwraca jeszcze wielki ekran dotykowy.

Ma on przekątną 12,3-cala i pozwala sterować wszystkimi najważniejszymi funkcjami pojazdu – na czele z systemem multimedialnym, smartfonem w ramach Apple CarPlay i nawigacją. Detale urzekają dbałością i już na zdjęciach widać, z jaką uwagą składano każdy element wnętrza.

Aston Martin DBX to SUV, ale zbudowany przez markę słynącą ze sportowych aut. Nie powinien zatem dziwić fakt, że napędza go niezwykle mocne, 4-litrowe V8 konstrukcji Mercedesa-AMG, które rozwija 542 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa pozwala rozpędzić 2,2 tonowe auto do 100 km/h w 4,5 sekundy i jechać maksymalnie nawet 291 km/h.

Teraz, pora na ceny. W Niemczech, DBX kosztuje co najmniej 193 500 euro, czyli ok. 831 tys. złotych. Gdy zatem SUV wjedzie do polskiego salonu w Warszawie, cennik powinien ze spokojem zahaczać o milion złotych. Początek sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Aston Martin DBX to pierwszy SUV w 105-letniej historii marki – ocieka luksusem!
Aston Martin DBX to pierwszy SUV w 105-letniej historii marki – ocieka luksusem!
Aston Martin DBX to pierwszy SUV w 105-letniej historii marki – ocieka luksusem!

Oto najbardziej przełomowa premiera w ponad 100-letniej historii Aston Martina. Po kilku latach zapowiedzi, brytyjski producent przedstawił swojego pierwszego w historii SUV-a. Nazywa się DBX, mierzy 5 metrów, jest niebywale luksusowy i ma pozyskać dla marki rzesze nowych klientów.

O tym samochodzie mówiło się już 3 lata temu, kiedy to Brytyjczycy potwierdzili, że w nowych zakładach w Walii zbudują swojego pierwszego w historii SUV-a i będą go regularnie produkować od 2020 roku. Im bliżej było wyznaczonej premiery na 2019 rok, tym więcej o tym aucie wiedzieliśmy.

A gdy nastała wreszcie druga połowa listopada, wygląd i szczegóły techniczne na temat Astona Martina DBX przestały być już jakimkolwiek sekretem. Pierwszy w ponad 100-letniej historii producenta SUV jest typowym przedstawicielem klasy wyższej, jak BMW X5 czy Audi Q5.

W zręczny sposób łączy w proporcjach nadwozia cechy sportowych Aston Martinów i bulwarowych, luksusowych SUV-ów. Zarówno z przodu, jak i z tyłu widać wyraźne inspiracje V8 Vantage – na czele z “kuprem” zdobiącym klapę bagażnika, który finezyjnie łączy się z tylnymi lampami.

Aston Martin DBX zwraca też uwagę w środku, które ocieka luksusem. Dominuje beżowa skórzana tapicerka, którą wykończono nie tylko fotele, podłokietniki i boczki drzwi, ale i kokpit i kierownicę. Resztę kabiny pasażerskiej wyłożono alcantarą, a uwagę zwraca jeszcze wielki ekran dotykowy.

Ma on przekątną 12,3-cala i pozwala sterować wszystkimi najważniejszymi funkcjami pojazdu – na czele z systemem multimedialnym, smartfonem w ramach Apple CarPlay i nawigacją. Detale urzekają dbałością i już na zdjęciach widać, z jaką uwagą składano każdy element wnętrza.

Aston Martin DBX to SUV, ale zbudowany przez markę słynącą ze sportowych aut. Nie powinien zatem dziwić fakt, że napędza go niezwykle mocne, 4-litrowe V8 konstrukcji Mercedesa-AMG, które rozwija 542 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa pozwala rozpędzić 2,2 tonowe auto do 100 km/h w 4,5 sekundy i jechać maksymalnie nawet 291 km/h.

Teraz, pora na ceny. W Niemczech, DBX kosztuje co najmniej 193 500 euro, czyli ok. 831 tys. złotych. Gdy zatem SUV wjedzie do polskiego salonu w Warszawie, cennik powinien ze spokojem zahaczać o milion złotych. Początek sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku.