Księgowi zawiedli – po wycofaniu Focusa w USA klienci wybrali konkurencję, nie SUV-y

W ubiegłym roku Ford i GM wywołały burzę na wieść o decyzji, że wycofuje przebojowego Focusa i Cruze’a z amerykańskiego rynku. Broniono się, że klienci wybierają SUV-y i przesiądą się do takich aut w ofercie. Tak się jednak nie stało – klienci poszli do konkurencji, kupując Corollę i Civica.

O kontrowersjach, jakie wywołała decyzja Forda i General Motors o wycofaniu ze swojej amerykańskiej oferty szeregu osobowych samochodów, pisaliśmy już wielokrotnie. Pomimo krytyki, producenci twierdzili, że niepopularne decyzje poparto wnikliwymi kalkulacjami.

Według nich, wycofanie nawet tak popularnych i ważnych dla portfolio samochodów, jak Ford Focus i Chevrolet Cruze, nie miało przynieść strat, a raczej przygotować się na zmieniające gusta klientów. Ci coraz chętniej wybierają crossovery i przesiadają się do nich z aut osobowych.

Amerykańskim markom w riserczu wyszło zatem, że na rzezi nie stracą – wystarczy przedstawić nowe SUV-y i crossovery, które teraz zaczną kupować dotychczasowi nabywcy klasycznych aut osobowych. Wszystko wskazuje, że giganci się przejechali na swoich kalkulacjach

Amerykański portal Edmunds przeprowadził badanie z którego wynika, że osoby, które dotychczas kupowały Focusy i Cruze’y, przesiadły się aż w 42% do… konkurencyjnych aut kompaktowych. Na decyzji Forda i GM skorzystali za tym głównie japońscy producenci – Honda i Toyota.

Korporacyjne myślenie życzeniowe amerykańskich gigantów zostało zweryfikowane już rok po niepopularnych decyzjach. Czy Ford i GM przyznają się do błędu, wykazując resztki instynktu samozachowawczego w obliczu groźnej, japońskiej konkurencji? Czas pokaże.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Księgowi zawiedli – po wycofaniu Focusa w USA klienci wybrali konkurencję, nie SUV-y
Księgowi zawiedli – po wycofaniu Focusa w USA klienci wybrali konkurencję, nie SUV-y
Księgowi zawiedli – po wycofaniu Focusa w USA klienci wybrali konkurencję, nie SUV-y

W ubiegłym roku Ford i GM wywołały burzę na wieść o decyzji, że wycofuje przebojowego Focusa i Cruze’a z amerykańskiego rynku. Broniono się, że klienci wybierają SUV-y i przesiądą się do takich aut w ofercie. Tak się jednak nie stało – klienci poszli do konkurencji, kupując Corollę i Civica.

O kontrowersjach, jakie wywołała decyzja Forda i General Motors o wycofaniu ze swojej amerykańskiej oferty szeregu osobowych samochodów, pisaliśmy już wielokrotnie. Pomimo krytyki, producenci twierdzili, że niepopularne decyzje poparto wnikliwymi kalkulacjami.

Według nich, wycofanie nawet tak popularnych i ważnych dla portfolio samochodów, jak Ford Focus i Chevrolet Cruze, nie miało przynieść strat, a raczej przygotować się na zmieniające gusta klientów. Ci coraz chętniej wybierają crossovery i przesiadają się do nich z aut osobowych.

Amerykańskim markom w riserczu wyszło zatem, że na rzezi nie stracą – wystarczy przedstawić nowe SUV-y i crossovery, które teraz zaczną kupować dotychczasowi nabywcy klasycznych aut osobowych. Wszystko wskazuje, że giganci się przejechali na swoich kalkulacjach

Amerykański portal Edmunds przeprowadził badanie z którego wynika, że osoby, które dotychczas kupowały Focusy i Cruze’y, przesiadły się aż w 42% do… konkurencyjnych aut kompaktowych. Na decyzji Forda i GM skorzystali za tym głównie japońscy producenci – Honda i Toyota.

Korporacyjne myślenie życzeniowe amerykańskich gigantów zostało zweryfikowane już rok po niepopularnych decyzjach. Czy Ford i GM przyznają się do błędu, wykazując resztki instynktu samozachowawczego w obliczu groźnej, japońskiej konkurencji? Czas pokaże.