Najmocniejszy, 222-konny Citroen C5 Aircross to przednionapędowa hybryda

Citroen wkracza do klasy samochodów spalinowo-elektrycznych. C5 Aircross Plug-in Hybrid może być ładowane z gniazdka, przejedzie na prądzie 50 kilometrów, rozwija 222 KM mocy i w przeciwieństwie do bratnich hybrydowych SUV-ów koncernu PSA, ma przedni napęd.

Francuski producent przedstawił nową, najmocniejszą odmianę swojego kompaktowego SUV-a, która podobnie do bliźniaczego Peugeota 3008 i Opla Grandland X, ma napęd hybrydowy. Pod kątem stylistycznym, C5 Aircross Plug-in Hybrid wygląda praktycznie identycznie względem spalinowej odmiany.

To, co wyróżnia ten model, to spalinowo-elektryczny układ napędowy. Składa się on z turbodoładowanego, czterocylindrowego 1,6-litrowego silnika benzynowego o mocy 178 KM oraz 107-konnego silnika elektrycznego (bateria ma pojemność 13,2 kWh).

Łączna moc układu wynosi 222 KM, a maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. C5 Aircross to hybryda typu plug-in, dlatego jednostka elektryczna może być ładowana z gniazdka. Pozwala to na poruszanie się na miejskich dystansach na samym prądzie. W przypadku tego modelu, to maksymalnie 50 kilometrów.

Układ napędowy sparowano z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji, a średnie spalanie w cyklu miejskim według – bardzo optymistycznych założeń producenta – ma wynosić jedynie 1,7 litra/100 kilometrów.

Ceny hybrydowego Citroena C5 Aircross we Francji zaczynają się od 40 tysięcy euro. Pierwsze egzemplarze mają zacząć trafiać do klientów na początku 2020 roku i wtedy ten model powinien też zawitać do polskich salonów.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Najmocniejszy, 222-konny Citroen C5 Aircross to przednionapędowa hybryda
Najmocniejszy, 222-konny Citroen C5 Aircross to przednionapędowa hybryda
Najmocniejszy, 222-konny Citroen C5 Aircross to przednionapędowa hybryda

Citroen wkracza do klasy samochodów spalinowo-elektrycznych. C5 Aircross Plug-in Hybrid może być ładowane z gniazdka, przejedzie na prądzie 50 kilometrów, rozwija 222 KM mocy i w przeciwieństwie do bratnich hybrydowych SUV-ów koncernu PSA, ma przedni napęd.

Francuski producent przedstawił nową, najmocniejszą odmianę swojego kompaktowego SUV-a, która podobnie do bliźniaczego Peugeota 3008 i Opla Grandland X, ma napęd hybrydowy. Pod kątem stylistycznym, C5 Aircross Plug-in Hybrid wygląda praktycznie identycznie względem spalinowej odmiany.

To, co wyróżnia ten model, to spalinowo-elektryczny układ napędowy. Składa się on z turbodoładowanego, czterocylindrowego 1,6-litrowego silnika benzynowego o mocy 178 KM oraz 107-konnego silnika elektrycznego (bateria ma pojemność 13,2 kWh).

Łączna moc układu wynosi 222 KM, a maksymalny moment obrotowy to 320 Nm. C5 Aircross to hybryda typu plug-in, dlatego jednostka elektryczna może być ładowana z gniazdka. Pozwala to na poruszanie się na miejskich dystansach na samym prądzie. W przypadku tego modelu, to maksymalnie 50 kilometrów.

Układ napędowy sparowano z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji, a średnie spalanie w cyklu miejskim według – bardzo optymistycznych założeń producenta – ma wynosić jedynie 1,7 litra/100 kilometrów.

Ceny hybrydowego Citroena C5 Aircross we Francji zaczynają się od 40 tysięcy euro. Pierwsze egzemplarze mają zacząć trafiać do klientów na początku 2020 roku i wtedy ten model powinien też zawitać do polskich salonów.