Nissan Micra prawdopodobnie zniknie z rynku bez następcy

Nissan nie jest w najlepszej kondycji finansowej, dlatego potrzebuje planu redukcji kosztów. W jej ramach ma pojawić się zaskakująco dużo ofiar, wśród których może znaleźć się miejska Micra. Choć to udane, nietuzinkowe auto, to coraz mniej opłaca się jej dalsza produkcja.

To, jak dużą lekcję Nissan wyciągnął przy okazji prezentacji nowej Micry w 2016 roku, zasługuje na podziw. Po zbyt małym, jak na nasze realia, mikrohatchbacku z fatalnym, siermiężnym kokpitem, samochód urósł, nabrał podobnych do konkurencji proporcji i zyskał dopracowane wnętrze.

Okazuje się jednak, że nawet i to za mało. Micra sprzedaje się wyraźnie gorzej od konkurencji, choć z drugiej strony – 86 i 77 tysięcy sprzedanych sztuk odpowiednio w 2017 i 2018 roku to nie jest od razu jakaś katastrofa. Nissan może być jednak bezlitosny, szczególnie w obliczu zakrętu, na jakim się znalazł.

Japońska marka notuje niezadowalające wyniki sprzedażowe, przez co planowane jest wdrożenie planu oszczędnościowego. Likwidacji ma zostać poddana budżetowa marka Datsun, sprzedane mogą zostać też fabryki Nissana w Anglii i Hiszpanii, a na deser Micra może zniknąć z rynku bez następcy.

Choć nie jest to jeszcze potwierdzona informacja, to Carscoops sugeruje, że miejski hatchback jest na szczególnie zagrożonej pozycji. Wyniki sprzedażowe nie pomagają. Jeżeli Micra zniknie z rynku, to Nissan stanie się po raz pierwszy w historii marką oferującą tylko SUV-y i crossovery.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nissan Micra prawdopodobnie zniknie z rynku bez następcy
Nissan Micra prawdopodobnie zniknie z rynku bez następcy
Nissan Micra prawdopodobnie zniknie z rynku bez następcy

Nissan nie jest w najlepszej kondycji finansowej, dlatego potrzebuje planu redukcji kosztów. W jej ramach ma pojawić się zaskakująco dużo ofiar, wśród których może znaleźć się miejska Micra. Choć to udane, nietuzinkowe auto, to coraz mniej opłaca się jej dalsza produkcja.

To, jak dużą lekcję Nissan wyciągnął przy okazji prezentacji nowej Micry w 2016 roku, zasługuje na podziw. Po zbyt małym, jak na nasze realia, mikrohatchbacku z fatalnym, siermiężnym kokpitem, samochód urósł, nabrał podobnych do konkurencji proporcji i zyskał dopracowane wnętrze.

Okazuje się jednak, że nawet i to za mało. Micra sprzedaje się wyraźnie gorzej od konkurencji, choć z drugiej strony – 86 i 77 tysięcy sprzedanych sztuk odpowiednio w 2017 i 2018 roku to nie jest od razu jakaś katastrofa. Nissan może być jednak bezlitosny, szczególnie w obliczu zakrętu, na jakim się znalazł.

Japońska marka notuje niezadowalające wyniki sprzedażowe, przez co planowane jest wdrożenie planu oszczędnościowego. Likwidacji ma zostać poddana budżetowa marka Datsun, sprzedane mogą zostać też fabryki Nissana w Anglii i Hiszpanii, a na deser Micra może zniknąć z rynku bez następcy.

Choć nie jest to jeszcze potwierdzona informacja, to Carscoops sugeruje, że miejski hatchback jest na szczególnie zagrożonej pozycji. Wyniki sprzedażowe nie pomagają. Jeżeli Micra zniknie z rynku, to Nissan stanie się po raz pierwszy w historii marką oferującą tylko SUV-y i crossovery.