Akcyza na hybrydy niższa o połowę – czy teraz znacznie potanieją?

Senat przegłosował właśnie obniżenie akcyzy dla samochodów z napędem hybrydowym. Choć takie pojazdy można kupić w Polsce od kilkunastu lat, to dopiero wzmożenie ich popularności skłoniło ustawodawcę do zmiany przepisów.

Izba wyższa starej kadencji zdążyła przegłosować istotne zmiany związane z akcyzą na pojazdy z napędem hybrydowym. Niebawem stawka ma spaść w większości przypadków o połowę, uzależniając swoją wysokość rzecz jasna od pojemności silnika spalinowego.

Jeżeli samochód hybrydowy jest współnapędzany przez silnik o pojemności poniżej 2 litrów, to stawka akcyzy zamiast 3,1% wyniesie teraz 1,55%. W przypadku samochodów z silnikami o pojemnościach od 2 do 3,5 litra, akcyza z kolei wyniesie teraz 9,3% zamiast 18,6%.

Jedyne pojazdy hybrydowe, wobec których nie wprowadzono nowych stawek, to te, które napędzane są przez silniki o pojemności powyżej 3,5 litra. Pozostałe, potencjalnie przynajmniej, powinny potanieć.

W zależności od modelu, zmiany mogłyby wynieść od 1 tys. do nawet kilkudziesięciu tys. zł. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że różnicy w całości nie “zagarną” importerzy dla siebie.

źródło: Autokult

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Akcyza na hybrydy niższa o połowę – czy teraz znacznie potanieją?
Akcyza na hybrydy niższa o połowę – czy teraz znacznie potanieją?
Akcyza na hybrydy niższa o połowę – czy teraz znacznie potanieją?

Senat przegłosował właśnie obniżenie akcyzy dla samochodów z napędem hybrydowym. Choć takie pojazdy można kupić w Polsce od kilkunastu lat, to dopiero wzmożenie ich popularności skłoniło ustawodawcę do zmiany przepisów.

Izba wyższa starej kadencji zdążyła przegłosować istotne zmiany związane z akcyzą na pojazdy z napędem hybrydowym. Niebawem stawka ma spaść w większości przypadków o połowę, uzależniając swoją wysokość rzecz jasna od pojemności silnika spalinowego.

Jeżeli samochód hybrydowy jest współnapędzany przez silnik o pojemności poniżej 2 litrów, to stawka akcyzy zamiast 3,1% wyniesie teraz 1,55%. W przypadku samochodów z silnikami o pojemnościach od 2 do 3,5 litra, akcyza z kolei wyniesie teraz 9,3% zamiast 18,6%.

Jedyne pojazdy hybrydowe, wobec których nie wprowadzono nowych stawek, to te, które napędzane są przez silniki o pojemności powyżej 3,5 litra. Pozostałe, potencjalnie przynajmniej, powinny potanieć.

W zależności od modelu, zmiany mogłyby wynieść od 1 tys. do nawet kilkudziesięciu tys. zł. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że różnicy w całości nie “zagarną” importerzy dla siebie.

źródło: Autokult