BMW Serii 2 Gran Coupe, czyli kompaktowy sedan z Bawarii o koreańskiej urodzie

Bawarski producent nareszcie zdecydował się poszerzyć swoją ofertę o kompaktowego sedana, doganiając tym samym konkurencję. Nazywa się 2 Gran Coupe, powstał na bazie Serii 1 i jak większość nowych BMW, swoim wyglądem budzi bardzo mieszane odczucia.

Kompaktowe sedany wśród marek premium zagościły w ciągu ostatnich lat i mają się dobrze. W przyszłym roku poznamy drugą generację Audi A3 Limousine, a Mercedes ma aż dwa tego typu auta w ofercie – bardziej tradycyjną Klasę A Sedan i sportowe CLA.

BMW długo przypatrywało się temu bezczynnie, ale tylko do czasu. W przyszłym roku na europejskie drogi wyjedzie zupełnie nowy model – Seria 2 Gran Coupe, czyli (wbrew nazwie), klasyczny kompaktowy sedan rodem z Monachium. “Kufer” skrywa 430-litrowy bagażnik.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to całkowicie nowy model, a jedynie nowa odmiana nadwoziowa przedstawionej wiosną nowej Serii 1. Od bratniego modelu wariant Gran Coupe odróżnia się, poza nazwą, wcięciami w reflektorach i mniejszą atrapą chłodnicy.

Ponadto, samochód otrzymał też bezramkowe drzwi, a z tyłu uwagę zwracają typowe dla samochodów marki z “Coupe” w nazwie, podłużne, wąskie lampy. Całokształt budzi bardzo mieszane uczucia – nie trudno uciec od wrażenia, że BMW traci resztki indywidualnego charakteru.

Identyczny względem Serii 1 jest również kokpit, który utrzymano w typowej dla nowych BMW estetyce. Zwróconą ku kierowcy konsolę centralną zdobi 10,25-calowy ekran dotykowy. Ten daje dostęp do systemu multimedialnego rozbudowanego o m.in. funkcję komend głosowych.

Pod maskę trafią na początek trzy turbodoładowane jednostki napędowe. Pierwsza, trzycylindrowa, ma pojemność 1,5 litra i moc 140 KM. Kolejna, 4-cylindrowa M235i xDrive, ma pojemność 2 litrów i moc 235 KM w połączeniu z napędem 4×4. Ofertę póki co wieńczy 2-litrowy diesel o mocy 190 KM.

Do wyboru w zależności od wersji będzie 6-biegowy automat lub 7-biegowa skrzynia manualna, z wyjątkiem wersji M235i, która oferowana będzie z 8-biegowym automatycznym Steptronic Sport. Nie trzeba pewnie dodawać, że poza xDrive, każda Seria 2 Gran Coupe to samochód przednionapędowy.

Ceny zaczynają się od 121 tysięcy złotych za podstawowego benzyniaka, 157,6 tysiąca za diesla i 214,7 tysiąca za M235i. Z czasem, ofertę wzbogaci też wersja M2 Gran Coupe o nieznanej jeszcze specyfikacji. Omawiane auto trafi do salonów wiosną 2020 roku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

BMW Serii 2 Gran Coupe, czyli kompaktowy sedan z Bawarii o koreańskiej urodzie
BMW Serii 2 Gran Coupe, czyli kompaktowy sedan z Bawarii o koreańskiej urodzie
BMW Serii 2 Gran Coupe, czyli kompaktowy sedan z Bawarii o koreańskiej urodzie

Bawarski producent nareszcie zdecydował się poszerzyć swoją ofertę o kompaktowego sedana, doganiając tym samym konkurencję. Nazywa się 2 Gran Coupe, powstał na bazie Serii 1 i jak większość nowych BMW, swoim wyglądem budzi bardzo mieszane odczucia.

Kompaktowe sedany wśród marek premium zagościły w ciągu ostatnich lat i mają się dobrze. W przyszłym roku poznamy drugą generację Audi A3 Limousine, a Mercedes ma aż dwa tego typu auta w ofercie – bardziej tradycyjną Klasę A Sedan i sportowe CLA.

BMW długo przypatrywało się temu bezczynnie, ale tylko do czasu. W przyszłym roku na europejskie drogi wyjedzie zupełnie nowy model – Seria 2 Gran Coupe, czyli (wbrew nazwie), klasyczny kompaktowy sedan rodem z Monachium. “Kufer” skrywa 430-litrowy bagażnik.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to całkowicie nowy model, a jedynie nowa odmiana nadwoziowa przedstawionej wiosną nowej Serii 1. Od bratniego modelu wariant Gran Coupe odróżnia się, poza nazwą, wcięciami w reflektorach i mniejszą atrapą chłodnicy.

Ponadto, samochód otrzymał też bezramkowe drzwi, a z tyłu uwagę zwracają typowe dla samochodów marki z “Coupe” w nazwie, podłużne, wąskie lampy. Całokształt budzi bardzo mieszane uczucia – nie trudno uciec od wrażenia, że BMW traci resztki indywidualnego charakteru.

Identyczny względem Serii 1 jest również kokpit, który utrzymano w typowej dla nowych BMW estetyce. Zwróconą ku kierowcy konsolę centralną zdobi 10,25-calowy ekran dotykowy. Ten daje dostęp do systemu multimedialnego rozbudowanego o m.in. funkcję komend głosowych.

Pod maskę trafią na początek trzy turbodoładowane jednostki napędowe. Pierwsza, trzycylindrowa, ma pojemność 1,5 litra i moc 140 KM. Kolejna, 4-cylindrowa M235i xDrive, ma pojemność 2 litrów i moc 235 KM w połączeniu z napędem 4×4. Ofertę póki co wieńczy 2-litrowy diesel o mocy 190 KM.

Do wyboru w zależności od wersji będzie 6-biegowy automat lub 7-biegowa skrzynia manualna, z wyjątkiem wersji M235i, która oferowana będzie z 8-biegowym automatycznym Steptronic Sport. Nie trzeba pewnie dodawać, że poza xDrive, każda Seria 2 Gran Coupe to samochód przednionapędowy.

Ceny zaczynają się od 121 tysięcy złotych za podstawowego benzyniaka, 157,6 tysiąca za diesla i 214,7 tysiąca za M235i. Z czasem, ofertę wzbogaci też wersja M2 Gran Coupe o nieznanej jeszcze specyfikacji. Omawiane auto trafi do salonów wiosną 2020 roku.