Policja zatrzymała Teslę bez kierowcy – kogo zatem tu ukarać?

Pewien właściciel Tesli Model 3 postanowił przetestować możliwości samochodu w trybie autopilota na parkingu. Auto nie radziło sobie zbyt dobrze. Co ciekawe, pojazd bez kierowcy zatrzymała policja i, właśnie, jak tu nałożyć karę?

Cała sytuacja została nagrana – i jak zwraca uwagę wielu sceptycznych internautów, zaaranżowana – przez pewnego amerykańskiego YouTubera, który postanowił pokazać na nagraniu możliwości Tesli Model 3 w trybie Smart Summon. Pozwala on sterować samochodem bez obecności kierowcy w środku.

Jak pokazuje nagranie, system słabo radzi sobie w pojedynkę i powinien raczej pełnić rolę wsparcia dla kierowcy. Prawdopodobnie ustawione “zatrzymanie” przez patrol policyjny może i wprowadzać w błąd widzów, ale zmusza do postawienia słusznego pytania.

Co robić i kogo ukarać, gdy w przyszłości takie sytuacje będą się powtarzać, tym razem, naprawdę? Niewątpliwie w pierwszej kolejności warto uświadamiać wszystkich właścicieli Tesli, że na obecnym etapie rozwoju jej samochody oferują tylko PÓŁ-autonomiczny tryb jazdy.

Producent wielokrotnie tłumaczył, że użytkowanie samochodu powinno odbywać się w towarzystwie kierowcy i nie powinno usypiać jego uwagi. Teoretycznie zatem, za uchybienia na tym polu powinien odpowiadać on, jako właściciel. Także, gdy nierozsądnie pozostawia pojazd w ruchu bez swojej obecności.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Policja zatrzymała Teslę bez kierowcy – kogo zatem tu ukarać?
Policja zatrzymała Teslę bez kierowcy – kogo zatem tu ukarać?
Policja zatrzymała Teslę bez kierowcy – kogo zatem tu ukarać?

Pewien właściciel Tesli Model 3 postanowił przetestować możliwości samochodu w trybie autopilota na parkingu. Auto nie radziło sobie zbyt dobrze. Co ciekawe, pojazd bez kierowcy zatrzymała policja i, właśnie, jak tu nałożyć karę?

Cała sytuacja została nagrana – i jak zwraca uwagę wielu sceptycznych internautów, zaaranżowana – przez pewnego amerykańskiego YouTubera, który postanowił pokazać na nagraniu możliwości Tesli Model 3 w trybie Smart Summon. Pozwala on sterować samochodem bez obecności kierowcy w środku.

Jak pokazuje nagranie, system słabo radzi sobie w pojedynkę i powinien raczej pełnić rolę wsparcia dla kierowcy. Prawdopodobnie ustawione “zatrzymanie” przez patrol policyjny może i wprowadzać w błąd widzów, ale zmusza do postawienia słusznego pytania.

Co robić i kogo ukarać, gdy w przyszłości takie sytuacje będą się powtarzać, tym razem, naprawdę? Niewątpliwie w pierwszej kolejności warto uświadamiać wszystkich właścicieli Tesli, że na obecnym etapie rozwoju jej samochody oferują tylko PÓŁ-autonomiczny tryb jazdy.

Producent wielokrotnie tłumaczył, że użytkowanie samochodu powinno odbywać się w towarzystwie kierowcy i nie powinno usypiać jego uwagi. Teoretycznie zatem, za uchybienia na tym polu powinien odpowiadać on, jako właściciel. Także, gdy nierozsądnie pozostawia pojazd w ruchu bez swojej obecności.