Volkswagen Passat i Skoda Superb będą powstawać tylko w Turcji

Flagowe samochody niemieckiego Volkswagena i czeskiej Skody nie będą niebawem powstawać już w swoich ojczystych fabrykach. Aby odciążyć je i zrobić miejsce dla samochodów elektrycznych, produkcja Passata i Superba zostanie przeniesiona w całości do nowych zakładów w Turcji. Żeby nie było – konsumentom dotychczas specjalnie auta z tego kraju nie przeszkadzały.

Volkswagen pozwala, aby jego nie-niemieckie marki zapewniały wystarczająco dużo zatrudnienia w swoich ojczystych krajach. Zarówno kluczowe modele Seata, jak i Skody produkowane są lokalnie odpowiednio w Hiszpanii oraz Czechach i lokalne oddziały starają się pilnować, by ten porządek nie ulegał zachwianiu.

Centrala w Wolfsburgu jednak coraz odważniej stawia patriotyczne interesy Seata i Skody nad ekonomiczną kalkulację. Odczuł to Seat, którego coraz więcej modeli powstaje poza granicami Hiszpanii, a teraz przyszedł czas na Skodę. Kolejna generacja średniej wielkości modelu Superb, który zadebiutuje za 3 lata, będzie produkowana wyłącznie w Turcji.

Obecna generacja, która właśnie zadebiutowała na rynku w wersji po liftingu, będzie zatem ostatnim tak dużym modelem wytwarzanym w czeskich zakładach Skody w Kvasinach. Na pocieszenie, nie tylko Czesi stracą flagowe auto z rodzimych ziem. Do Azji Mniejszej powędruje także w okolicach 2022 roku Passat dziewiątej generacji, zwalniając miejsce w fabryce w niemieckim Emden.

Jak mówi Volkswagen, do takiego odważnego ruchu skłoniły plany związane ze zmianą przeznaczenia fabryki w Emden i potrzeba odciążenia fabryki w Kvasinach. Te pierwsze mają się teraz w całości skupić na produkcji samochodów elektrycznych, których w ofercie Volkswagena ma być z roku na rok coraz więcej.

Czeska fabryka potrzebuje z kolei wytchnienia po tym, jak popyt na kompaktowego SUV-a Karoq przerósł oczekiwania marki i pracuje ona na pełnych obrotach. Poza tym modelem, zajmuje się ona co więcej wytwarzaniem bliźniaczego Seata Ateca i większej Skody Kodiaq. Superb to zbyt wiele, szczególnie, gdy w przyszłości trzeba będzie gdzieś ulokować produkcję modelu elektrycznego.

Budowa nowej fabryki ulokowanej pod Izmir w Turcji ma niebawem ruszyć pełną parą. Na głosy krytyki, że Volkswagen wspiera tą inwestycją autorytarny i antydemokratyczny reżim Erdogana, szefostwo koncernu odparło, że “Turcja jest przecież dalej kandydatem do członkostwa w UE”.

Przyznać trzeba jedno – “turecki” Passat i Superb nie będą niczym oryginalnym na polskich drogach, jeżeli chodzi o kraj produkcji. Już teraz klienci chętnie wybierają wytwarzanego tam Fiata Tipo i Doblo, Toyotę C-HR i Corolla, a także dostawcze modele Forda. Pytanie tylko, co na to klienci w ojczyźnie Volkswagena i Skody.

źródło: Carscoops

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Volkswagen Passat i Skoda Superb będą powstawać tylko w Turcji
Volkswagen Passat i Skoda Superb będą powstawać tylko w Turcji
Volkswagen Passat i Skoda Superb będą powstawać tylko w Turcji

Flagowe samochody niemieckiego Volkswagena i czeskiej Skody nie będą niebawem powstawać już w swoich ojczystych fabrykach. Aby odciążyć je i zrobić miejsce dla samochodów elektrycznych, produkcja Passata i Superba zostanie przeniesiona w całości do nowych zakładów w Turcji. Żeby nie było – konsumentom dotychczas specjalnie auta z tego kraju nie przeszkadzały.

Volkswagen pozwala, aby jego nie-niemieckie marki zapewniały wystarczająco dużo zatrudnienia w swoich ojczystych krajach. Zarówno kluczowe modele Seata, jak i Skody produkowane są lokalnie odpowiednio w Hiszpanii oraz Czechach i lokalne oddziały starają się pilnować, by ten porządek nie ulegał zachwianiu.

Centrala w Wolfsburgu jednak coraz odważniej stawia patriotyczne interesy Seata i Skody nad ekonomiczną kalkulację. Odczuł to Seat, którego coraz więcej modeli powstaje poza granicami Hiszpanii, a teraz przyszedł czas na Skodę. Kolejna generacja średniej wielkości modelu Superb, który zadebiutuje za 3 lata, będzie produkowana wyłącznie w Turcji.

Obecna generacja, która właśnie zadebiutowała na rynku w wersji po liftingu, będzie zatem ostatnim tak dużym modelem wytwarzanym w czeskich zakładach Skody w Kvasinach. Na pocieszenie, nie tylko Czesi stracą flagowe auto z rodzimych ziem. Do Azji Mniejszej powędruje także w okolicach 2022 roku Passat dziewiątej generacji, zwalniając miejsce w fabryce w niemieckim Emden.

Jak mówi Volkswagen, do takiego odważnego ruchu skłoniły plany związane ze zmianą przeznaczenia fabryki w Emden i potrzeba odciążenia fabryki w Kvasinach. Te pierwsze mają się teraz w całości skupić na produkcji samochodów elektrycznych, których w ofercie Volkswagena ma być z roku na rok coraz więcej.

Czeska fabryka potrzebuje z kolei wytchnienia po tym, jak popyt na kompaktowego SUV-a Karoq przerósł oczekiwania marki i pracuje ona na pełnych obrotach. Poza tym modelem, zajmuje się ona co więcej wytwarzaniem bliźniaczego Seata Ateca i większej Skody Kodiaq. Superb to zbyt wiele, szczególnie, gdy w przyszłości trzeba będzie gdzieś ulokować produkcję modelu elektrycznego.

Budowa nowej fabryki ulokowanej pod Izmir w Turcji ma niebawem ruszyć pełną parą. Na głosy krytyki, że Volkswagen wspiera tą inwestycją autorytarny i antydemokratyczny reżim Erdogana, szefostwo koncernu odparło, że “Turcja jest przecież dalej kandydatem do członkostwa w UE”.

Przyznać trzeba jedno – “turecki” Passat i Superb nie będą niczym oryginalnym na polskich drogach, jeżeli chodzi o kraj produkcji. Już teraz klienci chętnie wybierają wytwarzanego tam Fiata Tipo i Doblo, Toyotę C-HR i Corolla, a także dostawcze modele Forda. Pytanie tylko, co na to klienci w ojczyźnie Volkswagena i Skody.

źródło: Carscoops