67 tys. złotych z rządową dopłatą – VW e-up! najtańszym elektrykiem w Polsce

Volkswagen przedstawił odświeżony wariant swojego małego elektrycznego auta. Pod opatrzonym opakowaniem modelu e-up! kryje się wydajniejszy układ elektryczny, który zapewnia m.in. większy zasięg. Ciekawe są też ceny – to najtańsze auto elektryczne w Polsce, z rządową dopłatą kosztujące minimalnie 67 tysięcy złotych.

Model up! trudno uznać za ostatni krzyk motoryzacyjnej mody – przedstawiona światu w 2007 roku koncepcja doczekała się seryjnej postaci w 2011 roku, czyli już ponad 8 lat temu. Volkswagen wierzy jednak, że formuła miejskiego hatchbacka nie wyczerpała się i zasługuje na drugie życie. Dotychczas elektryczna wersja była drugoplanową odmianą, teraz ma grać pierwsze skrzypce.

Podobnie jak w przypadku bliźniaczego Seata Mii i Skody Citigo, z powodu zaostrzających się norm emisji spalin, produkcja spalinowych miniaut od przyszłego roku będzie mało opłacalna. I to dlatego w miejsce wariantów benzynowych “wskoczą” nieznacznie zmodernizowane wizualnie, ale całkowicie nowe pod kątem technicznym odmiany elektryczne.

Odświeżony e-up! ma unowocześniony i wydajniejszy napęd elektryczny, który rozwija moc 83 KM. Pozwala to rozpędzić się maksymalnie do 130 km/h i osiągnąć 100 km/h w niecałe 12 sekund. Zasięg z kolei, według obowiązującej od zeszłego roku normy WLTP, wynosić ma maksymalnie 260 kilometrów.

Na koniec najlepsze – cena. W ramach przeprowadzonej modernizacji, Volkswagen e-up! jest tańszy aż o 20 900 złotych. Podstawowy model kosztuje teraz 96 290 złotych, za co konsument otrzymuje m.in. klimatyzację automatyczną, radio, elektrycznie sterowane szyby i 14-calowe stalowe felgi.

To jednak nie wszystko. Elektryczny samochód Volkswagena kwalifikuje się na rządowe dopłaty od zakupu pojazdów elektrycznych w wysokości 30% ceny pojazdu. W efekcie, razem z dotacją, zainteresowani zakupem e-up!-a zapłacą 67 430 złotych. Jest to obecnie najtańszy samochód na prąd w Polsce. Przynajmniej dopóki nie poznamy cen Citigo iV.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

67 tys. złotych z rządową dopłatą – VW e-up! najtańszym elektrykiem w Polsce
67 tys. złotych z rządową dopłatą – VW e-up! najtańszym elektrykiem w Polsce
67 tys. złotych z rządową dopłatą – VW e-up! najtańszym elektrykiem w Polsce

Volkswagen przedstawił odświeżony wariant swojego małego elektrycznego auta. Pod opatrzonym opakowaniem modelu e-up! kryje się wydajniejszy układ elektryczny, który zapewnia m.in. większy zasięg. Ciekawe są też ceny – to najtańsze auto elektryczne w Polsce, z rządową dopłatą kosztujące minimalnie 67 tysięcy złotych.

Model up! trudno uznać za ostatni krzyk motoryzacyjnej mody – przedstawiona światu w 2007 roku koncepcja doczekała się seryjnej postaci w 2011 roku, czyli już ponad 8 lat temu. Volkswagen wierzy jednak, że formuła miejskiego hatchbacka nie wyczerpała się i zasługuje na drugie życie. Dotychczas elektryczna wersja była drugoplanową odmianą, teraz ma grać pierwsze skrzypce.

Podobnie jak w przypadku bliźniaczego Seata Mii i Skody Citigo, z powodu zaostrzających się norm emisji spalin, produkcja spalinowych miniaut od przyszłego roku będzie mało opłacalna. I to dlatego w miejsce wariantów benzynowych “wskoczą” nieznacznie zmodernizowane wizualnie, ale całkowicie nowe pod kątem technicznym odmiany elektryczne.

Odświeżony e-up! ma unowocześniony i wydajniejszy napęd elektryczny, który rozwija moc 83 KM. Pozwala to rozpędzić się maksymalnie do 130 km/h i osiągnąć 100 km/h w niecałe 12 sekund. Zasięg z kolei, według obowiązującej od zeszłego roku normy WLTP, wynosić ma maksymalnie 260 kilometrów.

Na koniec najlepsze – cena. W ramach przeprowadzonej modernizacji, Volkswagen e-up! jest tańszy aż o 20 900 złotych. Podstawowy model kosztuje teraz 96 290 złotych, za co konsument otrzymuje m.in. klimatyzację automatyczną, radio, elektrycznie sterowane szyby i 14-calowe stalowe felgi.

To jednak nie wszystko. Elektryczny samochód Volkswagena kwalifikuje się na rządowe dopłaty od zakupu pojazdów elektrycznych w wysokości 30% ceny pojazdu. W efekcie, razem z dotacją, zainteresowani zakupem e-up!-a zapłacą 67 430 złotych. Jest to obecnie najtańszy samochód na prąd w Polsce. Przynajmniej dopóki nie poznamy cen Citigo iV.