Honda CR-V 173 KM – baaardzo komfortowy, duży i dobrze wyposażony SUV za rozsądne pieniądze, czyli 133 500 zł – TEST

O nowej Hondzie CR-V pisałem już dwukrotnie. Raz miałem do czynienia z tym modelem w wersji 193 KM i ze skrzynią automatyczną CVT, o czym przeczytacie tutaj. Jeździłem też wersją hybrydową o mocy 184 KM, o czym znowu można przeczytać tutaj.

W skrócie – znakomite SUV-y, którym trochę brakuje urody. Automat CVT okazał się całkiem dobrą skrzynią biegów, natomiast wersja hybrydowa jest znakomita do miasta, bardziej oszczędna od SUV-ów Lexusa. Gorzej radzi sobie za to w trasie, gdzie pali więcej od klasycznej benzyny.

Zaś tym razem w moje ręce trafił CR-V w wersji z tym samym silnikiem, co w przypadku automatu CVT, czyli 1.5 turbo z 4 cylindrami. Silnik znany jest też Civica najnowszej, 10 generacji oraz HR-V Sport. Jeździ się z nim znakomicie – niezależnie od nadwozia w jakim został zamontowany.

W tym przypadku, czyli w CR-V ze skrzynią manualną, silnik generuje 173 KM oraz 220 Nm od 1900 do 5000 obr./min. Dla porównania wersja z CVT generuje 193 KM oraz 243 Nm w zakresie 2000-5000 obr./min i przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Słabszej wersji z manualem zajmuje to 9,3 s.

Po części wynika to z faktu, że omawiana wersja nie została wyposażona w napęd 4×4, podczas gdy ta ze skrzynią CVT już tak. Druga sprawa jest taka, że CVT – choć całkiem niezłe – nie jest jednak tak szybkie jak DSG od Volkswagena, czy EDC od Renault.

Niemniej jednak wrażenia z jazdy są świetne – poza tym, że tym razem musiałem ręcznie zmieniać biegi. Nie jest to SUV sportowy, to po prostu całkiem dynamiczny SUV. Jazda w trasie, czy sprawne wyprzedzanie nie są tu żadnym problemem.

Osobiście jednak, gdybym miał się decydować na CR-V, to wybrałbym wersję z automatem, bo jednak z wiekiem coraz mniej lubię ręcznie zmieniać biegi. No bo na co to komu, komu to potrzebne? Zwłaszcza, że CVT od Hondy działa w najnowszym wcieleniu bardzo przyjemnie.

Oczywiście różnica tkwi w cenie. Omawiany egzemplarz z napędem na przód kosztuje 133 500 zł, natomiast najtańsza wersja z CVT i napędem na 4 koła wyceniona jest już na 156 300 zł.

Co w CR-V jest najlepsze?

Komfort. Bez dwóch zdań. Jakość tłumienia nierówności w mieście w CR-V jest po prostu znakomita. Ani Koleos, ani X-Trail, ani Skoda Karoq/Kodiaq bez zawieszenia DCC nie może równać się z pracą zawieszenia w Hondzie. Kiedyś japońskie samochody były twarde i moim zdaniem nieprzyjemne, ale wraz z pojawieniem się nowego Civica i CR-V wszystko się zmieniło. I Honda pod względem komfortu jest teraz w szczytowej formie.

Wyciszenie od podmuchów wiatru przy jeździe autostradowej też stoi na niezłym poziomie, chociaż wiadomo – to SUV. Cicho jak w sedanie nie będzie.

Poza tym wyposażenie. Tutaj wspomniani konkurenci, może poza Skodą, mogą pozazdrościć Hondzie liczby opcji. A tego, co Honda oferuje za 133 500 zł może pozazdrościć nawet Skoda.

Mamy 7 calowy ekran na konsoli centralnej z obsługą Android Auto i CarPlay. Za kierownicą został też schowany wyświetlacz z bardzo estetyczną grafiką. Nie wyświetla wprawdzie mapy nawigacji, a jedynie wskazówki, ale poza tym jest znakomity.

Jest też bardzo dobrej jakości kamera cofania i świetne systemy bezpieczeństwa, w tym system antykolizyjny oraz system autonomicznego utrzymywania pasa ruchu. Ten drugi, na tle tego co oferują konkurenci, działa znakomicie. Systemu antykolizyjnego z oczywistych względów nie testowałem. Takie testy zdarzają mi się tylko czasami, zupełnym przypadkiem.

Zabrakło mi chyba tylko systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym przy cofaniu. Jest to dopiero dostępne w droższej wersji Lifestyle.

Poza tym miałem automatyczny hamulec ręczny (elektryczny), podgrzewane fotele, czy 4 złącza USB, pełne LED-owe światła z przodu oraz LED-owe kierunkowskazy. Jak dla mnie – jest wszystko, co najważniejsze. Może poza dachem panoramicznym, który może nie jest ważny, ale go lubię.

CR-V jest większa od Tiguana, C5 Aircrossa, czy Tucsona

Auto mierzy równo 4,6 m długości, 1,86 m szerokości, 1,68 m wysokości. Pod względem długości jest to 22 cm więcej od Skody Karoq, 13 cm więcej od Hyundaia Tucsona, 11 cm więcej od Volkswagena Tiguana, 10 cm więcej Citroena C5 Aircross oraz 10 cm mniej od Skody Kodiaq.

Bagażnik jest duży, zmieści 561 litrów, niezależnie od napędu. To więcej, niż w Aircrossie, Tucsonie, Karoq, ale mniej niż w Tiguanie oraz Kodiaq.

Prześwit w tym przypadku wynosi 19,1 cm, o 1 cm mniej od wersji AWD.

Osobiście nie jestem przesadnym zwolennikiem AWD (4×4) do jazdy na co dzień, bo raz że swoje kosztuje na starcie, a dwa – potem auto więcej pali. Dlatego też nie gryzą mnie w oczy SUV-y z napędem FWD.

W przypadku jazdy w śniegu i po bezdrożach dużo zmienia wysoki prześwit, a gdy do tego dorzuci się dobre opony, to można jeździć spokojnie nawet po Bieszczadach. Które też swego czasu pokonałem podczas intensywnych opadów śniegu w Citroenie C4 Cactus. Z napędem na przód.

Wady

Multimedia są dosyć toporne, ale da się z nich korzystać. Na szczęście jest Android Auto, więc po podłączeniu telefonu do auta nie musimy korzystać z multimediów oferowanych przez producenta.

Wnętrze choć wygodne, przestronne i przyjemne, jest trochę takie toporkiem ciosane, nieco jak w SsangYongu. Nie ma też ambientowego podświetlenia. Jedynie w wyższym wyposażeniu dostać możemy podświetlane miejsce na nogi oraz klamki w drzwiach.

Brak systemu bezkluczykowego w wyposażeniu Elegance. Ten oferowany jest dopiero w wyposażeniu Lifestyle – od 151 000 zł.

Podsumowanie

A poza tym CR-V to póki co najlepsza Honda, jaką zdarzyło mi się jeździć i jeden z moich ulubionych SUV-ów tej wielkości, zwłaszcza jak na te pieniądze – 133 500 zł. Dostajemy za to naprawdę dużo komfortu, przestrzeni, wyposażenia i dynamiczny silnik.

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for German -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for German -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for English -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Czech -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Honda CR-V 173 KM – baaardzo komfortowy, duży i dobrze wyposażony SUV za rozsądne pieniądze, czyli 133 500 zł – TEST
Honda CR-V 173 KM – baaardzo komfortowy, duży i dobrze wyposażony SUV za rozsądne pieniądze, czyli 133 500 zł – TEST
Honda CR-V 173 KM – baaardzo komfortowy, duży i dobrze wyposażony SUV za rozsądne pieniądze, czyli 133 500 zł – TEST

O nowej Hondzie CR-V pisałem już dwukrotnie. Raz miałem do czynienia z tym modelem w wersji 193 KM i ze skrzynią automatyczną CVT, o czym przeczytacie tutaj. Jeździłem też wersją hybrydową o mocy 184 KM, o czym znowu można przeczytać tutaj.

W skrócie – znakomite SUV-y, którym trochę brakuje urody. Automat CVT okazał się całkiem dobrą skrzynią biegów, natomiast wersja hybrydowa jest znakomita do miasta, bardziej oszczędna od SUV-ów Lexusa. Gorzej radzi sobie za to w trasie, gdzie pali więcej od klasycznej benzyny.

Zaś tym razem w moje ręce trafił CR-V w wersji z tym samym silnikiem, co w przypadku automatu CVT, czyli 1.5 turbo z 4 cylindrami. Silnik znany jest też Civica najnowszej, 10 generacji oraz HR-V Sport. Jeździ się z nim znakomicie – niezależnie od nadwozia w jakim został zamontowany.

W tym przypadku, czyli w CR-V ze skrzynią manualną, silnik generuje 173 KM oraz 220 Nm od 1900 do 5000 obr./min. Dla porównania wersja z CVT generuje 193 KM oraz 243 Nm w zakresie 2000-5000 obr./min i przyspiesza do 100 km/h w 10 sekund. Słabszej wersji z manualem zajmuje to 9,3 s.

Po części wynika to z faktu, że omawiana wersja nie została wyposażona w napęd 4×4, podczas gdy ta ze skrzynią CVT już tak. Druga sprawa jest taka, że CVT – choć całkiem niezłe – nie jest jednak tak szybkie jak DSG od Volkswagena, czy EDC od Renault.

Niemniej jednak wrażenia z jazdy są świetne – poza tym, że tym razem musiałem ręcznie zmieniać biegi. Nie jest to SUV sportowy, to po prostu całkiem dynamiczny SUV. Jazda w trasie, czy sprawne wyprzedzanie nie są tu żadnym problemem.

Osobiście jednak, gdybym miał się decydować na CR-V, to wybrałbym wersję z automatem, bo jednak z wiekiem coraz mniej lubię ręcznie zmieniać biegi. No bo na co to komu, komu to potrzebne? Zwłaszcza, że CVT od Hondy działa w najnowszym wcieleniu bardzo przyjemnie.

Oczywiście różnica tkwi w cenie. Omawiany egzemplarz z napędem na przód kosztuje 133 500 zł, natomiast najtańsza wersja z CVT i napędem na 4 koła wyceniona jest już na 156 300 zł.

Co w CR-V jest najlepsze?

Komfort. Bez dwóch zdań. Jakość tłumienia nierówności w mieście w CR-V jest po prostu znakomita. Ani Koleos, ani X-Trail, ani Skoda Karoq/Kodiaq bez zawieszenia DCC nie może równać się z pracą zawieszenia w Hondzie. Kiedyś japońskie samochody były twarde i moim zdaniem nieprzyjemne, ale wraz z pojawieniem się nowego Civica i CR-V wszystko się zmieniło. I Honda pod względem komfortu jest teraz w szczytowej formie.

Wyciszenie od podmuchów wiatru przy jeździe autostradowej też stoi na niezłym poziomie, chociaż wiadomo – to SUV. Cicho jak w sedanie nie będzie.

Poza tym wyposażenie. Tutaj wspomniani konkurenci, może poza Skodą, mogą pozazdrościć Hondzie liczby opcji. A tego, co Honda oferuje za 133 500 zł może pozazdrościć nawet Skoda.

Mamy 7 calowy ekran na konsoli centralnej z obsługą Android Auto i CarPlay. Za kierownicą został też schowany wyświetlacz z bardzo estetyczną grafiką. Nie wyświetla wprawdzie mapy nawigacji, a jedynie wskazówki, ale poza tym jest znakomity.

Jest też bardzo dobrej jakości kamera cofania i świetne systemy bezpieczeństwa, w tym system antykolizyjny oraz system autonomicznego utrzymywania pasa ruchu. Ten drugi, na tle tego co oferują konkurenci, działa znakomicie. Systemu antykolizyjnego z oczywistych względów nie testowałem. Takie testy zdarzają mi się tylko czasami, zupełnym przypadkiem.

Zabrakło mi chyba tylko systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym przy cofaniu. Jest to dopiero dostępne w droższej wersji Lifestyle.

Poza tym miałem automatyczny hamulec ręczny (elektryczny), podgrzewane fotele, czy 4 złącza USB, pełne LED-owe światła z przodu oraz LED-owe kierunkowskazy. Jak dla mnie – jest wszystko, co najważniejsze. Może poza dachem panoramicznym, który może nie jest ważny, ale go lubię.

CR-V jest większa od Tiguana, C5 Aircrossa, czy Tucsona

Auto mierzy równo 4,6 m długości, 1,86 m szerokości, 1,68 m wysokości. Pod względem długości jest to 22 cm więcej od Skody Karoq, 13 cm więcej od Hyundaia Tucsona, 11 cm więcej od Volkswagena Tiguana, 10 cm więcej Citroena C5 Aircross oraz 10 cm mniej od Skody Kodiaq.

Bagażnik jest duży, zmieści 561 litrów, niezależnie od napędu. To więcej, niż w Aircrossie, Tucsonie, Karoq, ale mniej niż w Tiguanie oraz Kodiaq.

Prześwit w tym przypadku wynosi 19,1 cm, o 1 cm mniej od wersji AWD.

Osobiście nie jestem przesadnym zwolennikiem AWD (4×4) do jazdy na co dzień, bo raz że swoje kosztuje na starcie, a dwa – potem auto więcej pali. Dlatego też nie gryzą mnie w oczy SUV-y z napędem FWD.

W przypadku jazdy w śniegu i po bezdrożach dużo zmienia wysoki prześwit, a gdy do tego dorzuci się dobre opony, to można jeździć spokojnie nawet po Bieszczadach. Które też swego czasu pokonałem podczas intensywnych opadów śniegu w Citroenie C4 Cactus. Z napędem na przód.

Wady

Multimedia są dosyć toporne, ale da się z nich korzystać. Na szczęście jest Android Auto, więc po podłączeniu telefonu do auta nie musimy korzystać z multimediów oferowanych przez producenta.

Wnętrze choć wygodne, przestronne i przyjemne, jest trochę takie toporkiem ciosane, nieco jak w SsangYongu. Nie ma też ambientowego podświetlenia. Jedynie w wyższym wyposażeniu dostać możemy podświetlane miejsce na nogi oraz klamki w drzwiach.

Brak systemu bezkluczykowego w wyposażeniu Elegance. Ten oferowany jest dopiero w wyposażeniu Lifestyle – od 151 000 zł.

Podsumowanie

A poza tym CR-V to póki co najlepsza Honda, jaką zdarzyło mi się jeździć i jeden z moich ulubionych SUV-ów tej wielkości, zwłaszcza jak na te pieniądze – 133 500 zł. Dostajemy za to naprawdę dużo komfortu, przestrzeni, wyposażenia i dynamiczny silnik.

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for German -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for German -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for English -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Czech -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Polish -> Polish…
    • Create a new word list…
  • Copy