Audi A5 Sportback może zniknąć z rynku, czyli kolejny model zagrożony

Niemiecka marka dalej nie jest zadowolona z uzyskiwanych wyników finansowych i dalej patrzy posępnym wzorkiem na swoje niektóre modele w ofercie. Po pogłoskach o śmierci sportowych TT i R8, tym razem nie jest pewna przyszłość modelu A5 Sportback. Audi nie jest pewne, czy taki niszowy model ma dalej sens – podobnie jak jego większy krewny, A7 Sportback.

Audi od kilku miesięcy szykuje się do dużych porządków, jakie ma przeprowadzić w swojej ofercie modelowej. Niedawno prezes marki przyznał, że marka “zaangażowała się w zbyt dużo projektów”, co można było odczytać jako jednoznaczny sygnał, że z gamy producenta niebawem mogą zniknąć niektóre modele.

Już teraz wiadomo, że obecnie produkowane TT i R8 nie odrodzą się w dotychczasowej formie, gdy minie ich czas, a to ledwie początek radykalnych cięć. Audi chce się skupić teraz przede wszystkim na “kluczowych projektach”, czyli na tych modelach, które sprzedają się najlepiej i są najbardziej dochodowe.

W ten sposób, w zagrożeniu są nie tylko modele sportowe, ale i bardziej niszowe wariacje na temat samochodów dla większego grona pasażerów. Tym razem, niepewna wydaje się przyszłość luksusowych liftbacków, na które Audi mówi “Sportback”. Obecnie, taki przydomek noszą modele A5 i A7. Według Carscoops, najbardziej zagrożony jest ten mniejszy model.

W rozmowie z Autocarem Schot zadał sugestywne pytanie, czy marce dalej potrzebne są wspomnianego typu samochody i przyznał, że Audi poważnie poddaje tę kwestię dyskusjom. Argumentem za tą bolesną decyzją ma być m.in. sprzedaż – A5 Sportback nie sprzedaje się zbyt dobrze, pozostając dość niszowym, jak na swoje przystępne usposobienie, produktem.

Jeżeli Audi podejmie decyzję o wycofaniu ze sprzedaży A5 Sportback wraz z kolejną generacją to będzie to kolejna, podobna decyzja po kroku BMW. W przyszłym roku zniknie bowiem z rynku podobnego gatunku Seria 3 Gran Turismo, która również nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Jakość modeli, a nie ich ilość – tak wydaje się brzmieć maksyma marek premium na najbliższe lata.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Audi A5 Sportback może zniknąć z rynku, czyli kolejny model zagrożony
Audi A5 Sportback może zniknąć z rynku, czyli kolejny model zagrożony
Audi A5 Sportback może zniknąć z rynku, czyli kolejny model zagrożony

Niemiecka marka dalej nie jest zadowolona z uzyskiwanych wyników finansowych i dalej patrzy posępnym wzorkiem na swoje niektóre modele w ofercie. Po pogłoskach o śmierci sportowych TT i R8, tym razem nie jest pewna przyszłość modelu A5 Sportback. Audi nie jest pewne, czy taki niszowy model ma dalej sens – podobnie jak jego większy krewny, A7 Sportback.

Audi od kilku miesięcy szykuje się do dużych porządków, jakie ma przeprowadzić w swojej ofercie modelowej. Niedawno prezes marki przyznał, że marka “zaangażowała się w zbyt dużo projektów”, co można było odczytać jako jednoznaczny sygnał, że z gamy producenta niebawem mogą zniknąć niektóre modele.

Już teraz wiadomo, że obecnie produkowane TT i R8 nie odrodzą się w dotychczasowej formie, gdy minie ich czas, a to ledwie początek radykalnych cięć. Audi chce się skupić teraz przede wszystkim na “kluczowych projektach”, czyli na tych modelach, które sprzedają się najlepiej i są najbardziej dochodowe.

W ten sposób, w zagrożeniu są nie tylko modele sportowe, ale i bardziej niszowe wariacje na temat samochodów dla większego grona pasażerów. Tym razem, niepewna wydaje się przyszłość luksusowych liftbacków, na które Audi mówi “Sportback”. Obecnie, taki przydomek noszą modele A5 i A7. Według Carscoops, najbardziej zagrożony jest ten mniejszy model.

W rozmowie z Autocarem Schot zadał sugestywne pytanie, czy marce dalej potrzebne są wspomnianego typu samochody i przyznał, że Audi poważnie poddaje tę kwestię dyskusjom. Argumentem za tą bolesną decyzją ma być m.in. sprzedaż – A5 Sportback nie sprzedaje się zbyt dobrze, pozostając dość niszowym, jak na swoje przystępne usposobienie, produktem.

Jeżeli Audi podejmie decyzję o wycofaniu ze sprzedaży A5 Sportback wraz z kolejną generacją to będzie to kolejna, podobna decyzja po kroku BMW. W przyszłym roku zniknie bowiem z rynku podobnego gatunku Seria 3 Gran Turismo, która również nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Jakość modeli, a nie ich ilość – tak wydaje się brzmieć maksyma marek premium na najbliższe lata.