Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami, hybryda typu plug-in.

Seat Tarraco to trzeci i ostatni element ofensywy modelowej hiszpańskiej marki w klasie SUV-ów, którą zapoczątkował przedstawiony w 2016 roku model Ateca. Po premierze jesienią 2018 roku, sprzedaż średniej wielkości auta ruszyła na dobre wiosną tego roku.

Rok po debiucie na Salonie w Paryżu, Hiszpanie postanowili zaprezentować flagowy wariant swojego SUV-a. Nazywa się on Tarraco FR, co sugeruje, że jest to zarazem odmiana o sportowym usposobieniu. Owszem, ale nie tylko.

Topowy SUV w ofercie Seata będzie jednocześnie puszczać oko w stronę miłośników ekonomicznej i częściowo – bezszelestnej jazdy. Tarraco FR to bowiem hybryda plug-in, która umożliwia ładowanie baterii z gniazdka. Efekt – możliwość przejechania do 50 kilometrów na samym prądzie.

Układ napędowy tworzy 147-konny, 1,4-litrowy silnik benzynowy oraz 114-konny silnik elektryczny. Łącznie, nie sumując wspomnianych wartości, hybrydowy układ napędowy rozwija 241 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Sprint 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna może wynieść nawet 217 km/h. Jako że to również wersja sportowa, Tarraco FR będzie toczyć się na 19-calowych alufelgach, a kierowca i pasażer otrzymają kubełkowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym.

Z zewnątrz, od cywilnego Tarraco omawiana wersja będzie wyróżniać się jeszcze dodatkowymi nakładkami na zderzaki i progi, a także podwójną końcówką wydechu. Wprawne oko dostrzeże też klapkę od gniazdka w przednim, lewym błotniku.

Światowa premiera Tarraco FR odbędzie się na wystawie we Frankfurcie, a sprzedaż ruszy na początku 2020 roku. To pierwszy odcinek sagi pt. elektryfikacja gamy. Niebawem, każdy model Seata będzie dostępny jako hybryda plug-in. Nie zabraknie nawet aut czysto elektrycznych.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda
Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda
Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami, hybryda typu plug-in.

Seat Tarraco to trzeci i ostatni element ofensywy modelowej hiszpańskiej marki w klasie SUV-ów, którą zapoczątkował przedstawiony w 2016 roku model Ateca. Po premierze jesienią 2018 roku, sprzedaż średniej wielkości auta ruszyła na dobre wiosną tego roku.

Rok po debiucie na Salonie w Paryżu, Hiszpanie postanowili zaprezentować flagowy wariant swojego SUV-a. Nazywa się on Tarraco FR, co sugeruje, że jest to zarazem odmiana o sportowym usposobieniu. Owszem, ale nie tylko.

Topowy SUV w ofercie Seata będzie jednocześnie puszczać oko w stronę miłośników ekonomicznej i częściowo – bezszelestnej jazdy. Tarraco FR to bowiem hybryda plug-in, która umożliwia ładowanie baterii z gniazdka. Efekt – możliwość przejechania do 50 kilometrów na samym prądzie.

Układ napędowy tworzy 147-konny, 1,4-litrowy silnik benzynowy oraz 114-konny silnik elektryczny. Łącznie, nie sumując wspomnianych wartości, hybrydowy układ napędowy rozwija 241 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Sprint 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna może wynieść nawet 217 km/h. Jako że to również wersja sportowa, Tarraco FR będzie toczyć się na 19-calowych alufelgach, a kierowca i pasażer otrzymają kubełkowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym.

Z zewnątrz, od cywilnego Tarraco omawiana wersja będzie wyróżniać się jeszcze dodatkowymi nakładkami na zderzaki i progi, a także podwójną końcówką wydechu. Wprawne oko dostrzeże też klapkę od gniazdka w przednim, lewym błotniku.

Światowa premiera Tarraco FR odbędzie się na wystawie we Frankfurcie, a sprzedaż ruszy na początku 2020 roku. To pierwszy odcinek sagi pt. elektryfikacja gamy. Niebawem, każdy model Seata będzie dostępny jako hybryda plug-in. Nie zabraknie nawet aut czysto elektrycznych.