Porsche Taycan odkrywa kokpit – tyle ekranów, że ma go nawet… pasażer

Wielkimi krokami zbliża się premiera pierwszego elektrycznego Porsche – modelu Taycan. Na początek niemiecka marka zdecydowała się przedstawić fotografie wnętrza, które – bez niespodzianek – utrzymano w futurystycznym klimacie. Gdzie nie spojrzymy, tam roi się od dotykowych ekranów.

Na kilkanaście dni przed prezentacją Porsche Taycan, pierwszego elektrycznego samochodu marki z Zuffenhausen, producent zdecydował się opublikować oficjalne zdjęcia kokpitu. Z jednej strony, już na pierwszy rzut oka wygląda on jak typowa kabina najnowszych samochodów marki. Z drugiej jednak strony, szokuje ono nieco swoim futuryzmem.

Poprzez futuryzm Porsche rozumie wyłożenie kokpitu licznymi ekranami, które zdobią miejsce, gdzie tradycyjnie znajdują się zegary, a także konsolę środkową, tunel, a nawet… fragment deski rozdzielczej znajdujący się przed pasażerem. Dla wielu może być to przytłaczające, choć kto wie – być może w tym szaleństwie jest metoda.

Po kolei. Cyfrowe wskaźniki, których kształt inspirowano co ciekawe klasycznymi modelami marki, tworzy 16,8-calowy wyświetlacz. Poza wskazaniami prędkościomierza i informacjami nt. zużycia energii elektrycznej, przedstawia on też dane o trybach jazdy, nawigacji, godzinie czy temperaturze. Dzięki filtrowi polaryzacyjnemu, słońce ma nie utrudniać odczytywania wskazań ekranu.

Kolejny ekran, znajdujący się w górnej części konsoli centralnej, to dotykowy wyświetlacz do sterowania systemem inforozrywki. Ma przekątną 10,9 cala i łączy się z systemem “Hej Porsche”, pozwalając na sterowanie głosowe nawigacją, telefonem czy odtwarzaniem muzyki. Własny ekran do sterowania multimediami ma również pasażer.

Następny wyświetlacz ustawiono pod kątem w miejscu, gdzie tunel łączy się z deską rozdzielczą. Ma on przekątną 8,4 cala i pozwala na sterowanie nawigacją i podgrzewaniem foteli. Ponadto, można na nim odręcznie wpisywać wskazania nawigacji GPS. Opcjonalny, piąty ekran, może się pojawić również z tyłu. Może on pozwolić pasażerom na sterowanie klimatyzacją, mając przekątną 5,9 cala.

Kokpit Taycana oferować będzie szerokie możliwości personalizacji – zarówno pod kątem materiałów wykończeniowych, jak i wzorów tapicerki, materiałów do jej wykonania i np. podświetlenia kabiny pasażerskiej.

Oficjalna prezentacja modelu będzie miała miejsce 4 września.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

    Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami,...
    29 sierpnia 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Porsche Taycan odkrywa kokpit – tyle ekranów, że ma go nawet… pasażer
Porsche Taycan odkrywa kokpit – tyle ekranów, że ma go nawet… pasażer
Porsche Taycan odkrywa kokpit – tyle ekranów, że ma go nawet… pasażer

Wielkimi krokami zbliża się premiera pierwszego elektrycznego Porsche – modelu Taycan. Na początek niemiecka marka zdecydowała się przedstawić fotografie wnętrza, które – bez niespodzianek – utrzymano w futurystycznym klimacie. Gdzie nie spojrzymy, tam roi się od dotykowych ekranów.

Na kilkanaście dni przed prezentacją Porsche Taycan, pierwszego elektrycznego samochodu marki z Zuffenhausen, producent zdecydował się opublikować oficjalne zdjęcia kokpitu. Z jednej strony, już na pierwszy rzut oka wygląda on jak typowa kabina najnowszych samochodów marki. Z drugiej jednak strony, szokuje ono nieco swoim futuryzmem.

Poprzez futuryzm Porsche rozumie wyłożenie kokpitu licznymi ekranami, które zdobią miejsce, gdzie tradycyjnie znajdują się zegary, a także konsolę środkową, tunel, a nawet… fragment deski rozdzielczej znajdujący się przed pasażerem. Dla wielu może być to przytłaczające, choć kto wie – być może w tym szaleństwie jest metoda.

Po kolei. Cyfrowe wskaźniki, których kształt inspirowano co ciekawe klasycznymi modelami marki, tworzy 16,8-calowy wyświetlacz. Poza wskazaniami prędkościomierza i informacjami nt. zużycia energii elektrycznej, przedstawia on też dane o trybach jazdy, nawigacji, godzinie czy temperaturze. Dzięki filtrowi polaryzacyjnemu, słońce ma nie utrudniać odczytywania wskazań ekranu.

Kolejny ekran, znajdujący się w górnej części konsoli centralnej, to dotykowy wyświetlacz do sterowania systemem inforozrywki. Ma przekątną 10,9 cala i łączy się z systemem “Hej Porsche”, pozwalając na sterowanie głosowe nawigacją, telefonem czy odtwarzaniem muzyki. Własny ekran do sterowania multimediami ma również pasażer.

Następny wyświetlacz ustawiono pod kątem w miejscu, gdzie tunel łączy się z deską rozdzielczą. Ma on przekątną 8,4 cala i pozwala na sterowanie nawigacją i podgrzewaniem foteli. Ponadto, można na nim odręcznie wpisywać wskazania nawigacji GPS. Opcjonalny, piąty ekran, może się pojawić również z tyłu. Może on pozwolić pasażerom na sterowanie klimatyzacją, mając przekątną 5,9 cala.

Kokpit Taycana oferować będzie szerokie możliwości personalizacji – zarówno pod kątem materiałów wykończeniowych, jak i wzorów tapicerki, materiałów do jej wykonania i np. podświetlenia kabiny pasażerskiej.

Oficjalna prezentacja modelu będzie miała miejsce 4 września.