Mercedes-Benz EQV – pierwszy, duży rodzinny van na prąd ma 405 km zasięgu

Producent spod znaku gwiazdy sukcesywnie rozbudowuje swoją ofertę elektrycznych samochodów. Po SUV-ie EQC, przyszedł czas na pierwsze auto rodzinne. Tym razem to nie nowa konstrukcja, lecz zmodyfikowana Klasa V, która po terapii elektryfikującej stała się modelem EQV z 405-kilometrowym zasięgiem. Mało – zwłaszcza, jak na samochód, który powstał z myślą o dużych przebiegach.

Drugim seryjnie produkowanym Mercedesem na prąd, który zasili gamę samochodów z “EQ” w nazwie, będzie duży van klasy biznes – EQV. Nie jest to tym razem opracowana od podstaw nowa konstrukcja, lecz zmodyfikowana Klasa V, która trafiła na rynek w 2014 roku. Wizualnie wyróżnia się ona nieco inaczej wyglądającymi zderzakami i klapką od gniazdka ładowania z przodu.

Technicznie to jednak całkowicie nowa konstrukcja przedstawiająca aktualne umiejętności konstruktorów Mercedesa w dziedzinie samochodów na prąd. Samochód wyposażono w silnik elektryczny o mocy 150 kW, co daje ok. 204 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 267 Nm, a prędkość maksymalna – 160 km/h.

Litowo-jonowy akumulator o pojemności 90 kWh zainstalowano pod podłogą. Od 10 do 80% naładuje się on, według deklaracji producenta, w ok. 45 minut. Aby uzyskać taki wynik, konieczne będzie jednak skorzystanie z szybkiej ładowarki o mocy 110 kW.

Pora na informacje o najważniejszym i najbardziej newralgicznym aspekcie dzisiejszych aut elektrycznych – zasięgu. Niestety, na tym polu Mercedes musi jeszcze dużo poprawić. Deklarowane 405 kilometrów w dużym, rodzinnym vanie to bardzo mizerny wynik.

Być może wystarczy to niektórym klientom, którzy nie jeżdżą na dłuższe dystanse, jednak nie oszukujmy się – takie auta kupuje się do podróżowania na dużych odległościach. Chcąc wybrać się w dalszą podróż, trzeba uwzględnić w niej długą przerwę na ładowanie. Dla porównania, wersja V250d przejedzie dwa razy więcej na jednym tankowaniu – ok. 850 kilometrów.

Produkowany w hiszpanii Mercedes-Benz EQV zostanie zaprezentowany oficjalnie we wrześniu na Salonie we Frankfurcie. Ceny i moment debiutu nie są jeszcze znane, ale nastąpi to prawdopodobnie nie wcześniej niż na przełomie 2019 i 2020 roku.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

    Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami,...
    29 sierpnia 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Mercedes-Benz EQV – pierwszy, duży rodzinny van na prąd ma 405 km zasięgu
Mercedes-Benz EQV – pierwszy, duży rodzinny van na prąd ma 405 km zasięgu
Mercedes-Benz EQV – pierwszy, duży rodzinny van na prąd ma 405 km zasięgu

Producent spod znaku gwiazdy sukcesywnie rozbudowuje swoją ofertę elektrycznych samochodów. Po SUV-ie EQC, przyszedł czas na pierwsze auto rodzinne. Tym razem to nie nowa konstrukcja, lecz zmodyfikowana Klasa V, która po terapii elektryfikującej stała się modelem EQV z 405-kilometrowym zasięgiem. Mało – zwłaszcza, jak na samochód, który powstał z myślą o dużych przebiegach.

Drugim seryjnie produkowanym Mercedesem na prąd, który zasili gamę samochodów z “EQ” w nazwie, będzie duży van klasy biznes – EQV. Nie jest to tym razem opracowana od podstaw nowa konstrukcja, lecz zmodyfikowana Klasa V, która trafiła na rynek w 2014 roku. Wizualnie wyróżnia się ona nieco inaczej wyglądającymi zderzakami i klapką od gniazdka ładowania z przodu.

Technicznie to jednak całkowicie nowa konstrukcja przedstawiająca aktualne umiejętności konstruktorów Mercedesa w dziedzinie samochodów na prąd. Samochód wyposażono w silnik elektryczny o mocy 150 kW, co daje ok. 204 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 267 Nm, a prędkość maksymalna – 160 km/h.

Litowo-jonowy akumulator o pojemności 90 kWh zainstalowano pod podłogą. Od 10 do 80% naładuje się on, według deklaracji producenta, w ok. 45 minut. Aby uzyskać taki wynik, konieczne będzie jednak skorzystanie z szybkiej ładowarki o mocy 110 kW.

Pora na informacje o najważniejszym i najbardziej newralgicznym aspekcie dzisiejszych aut elektrycznych – zasięgu. Niestety, na tym polu Mercedes musi jeszcze dużo poprawić. Deklarowane 405 kilometrów w dużym, rodzinnym vanie to bardzo mizerny wynik.

Być może wystarczy to niektórym klientom, którzy nie jeżdżą na dłuższe dystanse, jednak nie oszukujmy się – takie auta kupuje się do podróżowania na dużych odległościach. Chcąc wybrać się w dalszą podróż, trzeba uwzględnić w niej długą przerwę na ładowanie. Dla porównania, wersja V250d przejedzie dwa razy więcej na jednym tankowaniu – ok. 850 kilometrów.

Produkowany w hiszpanii Mercedes-Benz EQV zostanie zaprezentowany oficjalnie we wrześniu na Salonie we Frankfurcie. Ceny i moment debiutu nie są jeszcze znane, ale nastąpi to prawdopodobnie nie wcześniej niż na przełomie 2019 i 2020 roku.