Dacia się kurczy – Duster dostał nowe 1.0 TCe zamiast 1.6 SCe

Bardziej niż na modernizacji gamy modelowej, rumuńska Dacia koncentruje się ostatnio na odnawianiu swojej oferty silnikowej. W ramach tego, pod maskę crossovera Duster trafi nowa jednostka napędowa 1.0 TCe z trzema cylindrami. Zastąpi ona większą, 1,6-litrową jednostkę montowaną w tym modelu dotychczas. Powód? Normy emisji spalin.

Obecne wcielenie Dacii Duster jest dostępne w salonach sprzedaży od niecałych dwóch lat. Bestsellerowy crossover jest jeszcze względnie młodą i co ważne – udaną konstrukcją, jednak zaostrzające się przepisy związane z normami emisji spalin zmuszają rumuńską markę do modernizowania swojej oferty silnikowej.

W ten sposób, dotychczasowy, czterocylindrowy benzynowy silnik SCe o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM zostanie zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę. Zamiast tego, klienci, którzy zdecydują się teraz na Dustera, otrzymają trzycylindrowe TCe o pojemności 1 litra i mocy 100 KM.

Oprócz mniejszej emisji CO2, benzynowy silnik nowej generacji ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa i wyróżniać się lepszym momentem obrotowym. Ten, przy wspomnianej mocy 100 KM, ma wynosić maksymalnie 160 Nm. Jednostka ma być dostępna wyłącznie z manualną, pięciobiegową skrzynią i napędem na przednie koła.

Dzięki turbodoładowaniu, silnik ma być jeszcze wydajniejszy i zapewniać lepszą elastyczność. Skutkiem ubocznym będą jednak nieco gorsze osiągi – sprint do setki ma zajmować ok. 12,5 sekundy (zamiast 11,9 sekundy), a prędkość maksymalna ma wynieść 168 km/h (zamiast dotychczasowych 172 km/h).

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Dacia się kurczy – Duster dostał nowe 1.0 TCe zamiast 1.6 SCe
Dacia się kurczy – Duster dostał nowe 1.0 TCe zamiast 1.6 SCe
Dacia się kurczy – Duster dostał nowe 1.0 TCe zamiast 1.6 SCe

Bardziej niż na modernizacji gamy modelowej, rumuńska Dacia koncentruje się ostatnio na odnawianiu swojej oferty silnikowej. W ramach tego, pod maskę crossovera Duster trafi nowa jednostka napędowa 1.0 TCe z trzema cylindrami. Zastąpi ona większą, 1,6-litrową jednostkę montowaną w tym modelu dotychczas. Powód? Normy emisji spalin.

Obecne wcielenie Dacii Duster jest dostępne w salonach sprzedaży od niecałych dwóch lat. Bestsellerowy crossover jest jeszcze względnie młodą i co ważne – udaną konstrukcją, jednak zaostrzające się przepisy związane z normami emisji spalin zmuszają rumuńską markę do modernizowania swojej oferty silnikowej.

W ten sposób, dotychczasowy, czterocylindrowy benzynowy silnik SCe o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM zostanie zastąpiony przez zupełnie nową jednostkę. Zamiast tego, klienci, którzy zdecydują się teraz na Dustera, otrzymają trzycylindrowe TCe o pojemności 1 litra i mocy 100 KM.

Oprócz mniejszej emisji CO2, benzynowy silnik nowej generacji ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa i wyróżniać się lepszym momentem obrotowym. Ten, przy wspomnianej mocy 100 KM, ma wynosić maksymalnie 160 Nm. Jednostka ma być dostępna wyłącznie z manualną, pięciobiegową skrzynią i napędem na przednie koła.

Dzięki turbodoładowaniu, silnik ma być jeszcze wydajniejszy i zapewniać lepszą elastyczność. Skutkiem ubocznym będą jednak nieco gorsze osiągi – sprint do setki ma zajmować ok. 12,5 sekundy (zamiast 11,9 sekundy), a prędkość maksymalna ma wynieść 168 km/h (zamiast dotychczasowych 172 km/h).