Ekrany dotykowe to nowoczesność? Buick Riviera miał go już w 1986 roku!

Moda na ekrany dotykowe opanowała dzisiejszą motoryzację. Są one dostępne w każdym modelu, od Dacii po Rolls Royce’a. Ta technologia nie jest jednak wybitnie nowatorskim rozwiązaniem. Pojawiła się ona choćby już 33 lata temu w pewnym modelu amerykańskiej marki Buick.

Ekrany dotykowe stopniowo opanowują kokpity kolejnych nowych samochodów. Przejmują funkcje przełączników, którymi niegdyś sterowano radiem, klimatyzacją czy nawigacją, coraz zuchwalej dominując kokpity w pojazdach różnych marek i klas.

Wydawać się mogło, że dotykowe ekrany, nie tylko zresztą wśród samochodów, to technologia bliska zdecydowanie najnowszej epoce w rozwoju technologii. Owszem, szczyt popularności tego rozwiązania sięga ostatniej dekady. Jednak po raz pierwszy pojawiła się ona już wiele lat temu.

Pierwsze przymiarki do ekranów dotykowych w samochodach widoczne były choćby w 1986 roku, kiedy to takie rozwiązanie swoim klientom proponował Buick przy okazji luksusowego coupe Riviera w wersji CRT, który dzisiaj przypadłby do gustu np. miłośnikom vaporwave’u.

Analogowy, monochromatyczny wyświetlacz, pozwalał sterować np. klimatyzacją czy radiem. Zupełnie jak 30 lat później w większości samochodów dostępnych dziś w salonach! W filmie testowym od 5 minuty można zobaczyć jak wyglądało sterowanie wspomnianymi funkcjami w praktyce.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Ekrany dotykowe to nowoczesność? Buick Riviera miał go już w 1986 roku!
Ekrany dotykowe to nowoczesność? Buick Riviera miał go już w 1986 roku!
Ekrany dotykowe to nowoczesność? Buick Riviera miał go już w 1986 roku!

Moda na ekrany dotykowe opanowała dzisiejszą motoryzację. Są one dostępne w każdym modelu, od Dacii po Rolls Royce’a. Ta technologia nie jest jednak wybitnie nowatorskim rozwiązaniem. Pojawiła się ona choćby już 33 lata temu w pewnym modelu amerykańskiej marki Buick.

Ekrany dotykowe stopniowo opanowują kokpity kolejnych nowych samochodów. Przejmują funkcje przełączników, którymi niegdyś sterowano radiem, klimatyzacją czy nawigacją, coraz zuchwalej dominując kokpity w pojazdach różnych marek i klas.

Wydawać się mogło, że dotykowe ekrany, nie tylko zresztą wśród samochodów, to technologia bliska zdecydowanie najnowszej epoce w rozwoju technologii. Owszem, szczyt popularności tego rozwiązania sięga ostatniej dekady. Jednak po raz pierwszy pojawiła się ona już wiele lat temu.

Pierwsze przymiarki do ekranów dotykowych w samochodach widoczne były choćby w 1986 roku, kiedy to takie rozwiązanie swoim klientom proponował Buick przy okazji luksusowego coupe Riviera w wersji CRT, który dzisiaj przypadłby do gustu np. miłośnikom vaporwave’u.

Analogowy, monochromatyczny wyświetlacz, pozwalał sterować np. klimatyzacją czy radiem. Zupełnie jak 30 lat później w większości samochodów dostępnych dziś w salonach! W filmie testowym od 5 minuty można zobaczyć jak wyglądało sterowanie wspomnianymi funkcjami w praktyce.