Dieselgate, afera z “pełzającymi” 1.5 TSI… To nic – Volkswagen zwiększa zyski

Na przekór rosnącemu gronu przeciwników Volkswagena, niemiecki koncern jest w doskonałej kondycji. Marką zatrzęsła bulwersująca afera Dieselgate, a ostatnio jej wizerunek nadszarpnęły problemy z silnikami 1.5 TSI. To nic. W 2019 VW notuje rosnące przychody ze sprzedaży.

Teoretycznie, wielkie klęski wizerunkowe dla dużego koncernu powinny być wyraźnie odczuwalne. Konsumenci powinni się choćby częściowo odwrócić, zyski powinny przez to spaść, korporacja powinna zostać w ten sposób “ukarana”, uświadomiona na temat tego, jaki błąd popełniła.

Tyle teorii. W praktyce, nie ma ciosu, który niektóre wielkie marki może poważnie zranić. Tak jest przynajmniej w przypadku Volkswagena, który pomimo wielu wizerunkowych wpadek na czele ze słynną aferą Dieselgate, może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami finansowymi.

Od stycznia do czerwca 2019 roku niemiecki koncern zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży samochodów o prawie 5% na tle ubiegłego roku. I to pomimo mniejszej sprzedaży niż we wspomnianym analogicznym okresie sprzed 12 miesięcy.

Volkswagenem nie nadszarpnęły wielkie koszty związane z odszkodowaniami, jakie musiał wypłacić klientom w USA za ujawnienie montowania w pojazdach oprogramowań fałszujących testy emisji spalin. To zresztą nie ostatni skandal, jaki wybuchł wokół koncernu z Wolfsburga.

Od ostatnich tygodni mnożą się bowiem skargi kierowców Volkswagenów, Skód czy Seatów, w których zamontowano benzynowy silnik 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów. Skarżą się oni na zjawisko tzw. pełzania, które objawia się dziwnym, niestabilnym zachowaniem jednostki przy niskiej prędkości.

Volkswagen już prowadzi m.in. aktualizację oprogramowań, które problemy w niektórych autach rozwiązują. Dzięki, trzeba przyznać, bardzo zręcznie prowadzonej polityce finansowej, niemiecki gigant jest gotowy na wiele wyzwań – także tych największego kalibru.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Dieselgate, afera z “pełzającymi” 1.5 TSI… To nic – Volkswagen zwiększa zyski
Dieselgate, afera z “pełzającymi” 1.5 TSI… To nic – Volkswagen zwiększa zyski
Dieselgate, afera z “pełzającymi” 1.5 TSI… To nic – Volkswagen zwiększa zyski

Na przekór rosnącemu gronu przeciwników Volkswagena, niemiecki koncern jest w doskonałej kondycji. Marką zatrzęsła bulwersująca afera Dieselgate, a ostatnio jej wizerunek nadszarpnęły problemy z silnikami 1.5 TSI. To nic. W 2019 VW notuje rosnące przychody ze sprzedaży.

Teoretycznie, wielkie klęski wizerunkowe dla dużego koncernu powinny być wyraźnie odczuwalne. Konsumenci powinni się choćby częściowo odwrócić, zyski powinny przez to spaść, korporacja powinna zostać w ten sposób “ukarana”, uświadomiona na temat tego, jaki błąd popełniła.

Tyle teorii. W praktyce, nie ma ciosu, który niektóre wielkie marki może poważnie zranić. Tak jest przynajmniej w przypadku Volkswagena, który pomimo wielu wizerunkowych wpadek na czele ze słynną aferą Dieselgate, może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami finansowymi.

Od stycznia do czerwca 2019 roku niemiecki koncern zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży samochodów o prawie 5% na tle ubiegłego roku. I to pomimo mniejszej sprzedaży niż we wspomnianym analogicznym okresie sprzed 12 miesięcy.

Volkswagenem nie nadszarpnęły wielkie koszty związane z odszkodowaniami, jakie musiał wypłacić klientom w USA za ujawnienie montowania w pojazdach oprogramowań fałszujących testy emisji spalin. To zresztą nie ostatni skandal, jaki wybuchł wokół koncernu z Wolfsburga.

Od ostatnich tygodni mnożą się bowiem skargi kierowców Volkswagenów, Skód czy Seatów, w których zamontowano benzynowy silnik 1.5 TSI z manualną skrzynią biegów. Skarżą się oni na zjawisko tzw. pełzania, które objawia się dziwnym, niestabilnym zachowaniem jednostki przy niskiej prędkości.

Volkswagen już prowadzi m.in. aktualizację oprogramowań, które problemy w niektórych autach rozwiązują. Dzięki, trzeba przyznać, bardzo zręcznie prowadzonej polityce finansowej, niemiecki gigant jest gotowy na wiele wyzwań – także tych największego kalibru.