Audi RS8 – wielka superszybka limuzyna powstała w jednej sztuce

Audi nigdy nie zdecydowało się wprowadzić takiego modelu do sprzedaży, poprzestając na prototypie wyprodukowanym w jednym egzemplarzu. Oto Audi RS8, czyli samochód, który z miejsca mógłby stać się jednym z najsłynniejszych samochodów marki. Mógłby.

Gamę najszybszych samochodów Audi spod znaku RS trudno nazwać nieliczną. Niemiecka marka w ostatnich latach stara się sukcesywnie rozbudowywać ją o kolejne modele. Poza tymi opartymi na modelach osobowych (RS3, RS4 czy RS6), nie brakuje też stricte sportowych (RS5, RS TT) czy nawet SUV-ów (RS Q3).

Zwolennicy szybkich Audi z tego pierwszego grona mieli jednak przez ostatnie lata spory niedosyt. Wielu brakowało w tej układance jednego, flagowego modelu – opartego na limuzynie A8 modelu RS8. Producent z Ingolstadt nigdy nie zdecydował się na taki krok oficjalnie.

Model, o którym dzisiaj piszemy, dowodzi jednak, że pomysł na superszybką limuzynę ewidentnie chodził niemieckiej marce po głowie. W 2013 roku opracowano nawet prototyp Audi RS8 oparty na poprzedniej generacji największego sedana niemieckiej marki, który po 6 latach doczekał się przypomnienia dzięki portalowi Motor1.

Zmodyfikowane auto zdecydowanie spełniłoby oczekiwania wielu potencjalnych klientów. Od bazowego modelu odróżnia się 21-calowymi obręczami, bardziej masywnymi nadkolami, matowym szarym lakierem i wielkim przednim grillem. Samochód zyskał też obniżone zawieszenie i subtelne modyfikacje we wnętrzu.

Pojawiła się tam sportowa kierownica i fotele, a także dużo alcantary. To co najciekawsze, czyli jednostka napędowa, ma niestety nieznane parametry. Najmocniejszy wariant luksusowego Audi, wersja S8, napędzało podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM.

To oznacza, że RS8 mogło być co najmniej o 25% mocniejsze, plasując się jako pełnoprawny konkurent takich modeli, jak Maserati Quattroporte. Niestety, z racji coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin, wizja powstania superszybkiego Audi A8 dziś jest jeszcze bardziej nierealna niż przed laty.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Audi RS8 – wielka superszybka limuzyna powstała w jednej sztuce
Audi RS8 – wielka superszybka limuzyna powstała w jednej sztuce
Audi RS8 – wielka superszybka limuzyna powstała w jednej sztuce

Audi nigdy nie zdecydowało się wprowadzić takiego modelu do sprzedaży, poprzestając na prototypie wyprodukowanym w jednym egzemplarzu. Oto Audi RS8, czyli samochód, który z miejsca mógłby stać się jednym z najsłynniejszych samochodów marki. Mógłby.

Gamę najszybszych samochodów Audi spod znaku RS trudno nazwać nieliczną. Niemiecka marka w ostatnich latach stara się sukcesywnie rozbudowywać ją o kolejne modele. Poza tymi opartymi na modelach osobowych (RS3, RS4 czy RS6), nie brakuje też stricte sportowych (RS5, RS TT) czy nawet SUV-ów (RS Q3).

Zwolennicy szybkich Audi z tego pierwszego grona mieli jednak przez ostatnie lata spory niedosyt. Wielu brakowało w tej układance jednego, flagowego modelu – opartego na limuzynie A8 modelu RS8. Producent z Ingolstadt nigdy nie zdecydował się na taki krok oficjalnie.

Model, o którym dzisiaj piszemy, dowodzi jednak, że pomysł na superszybką limuzynę ewidentnie chodził niemieckiej marce po głowie. W 2013 roku opracowano nawet prototyp Audi RS8 oparty na poprzedniej generacji największego sedana niemieckiej marki, który po 6 latach doczekał się przypomnienia dzięki portalowi Motor1.

Zmodyfikowane auto zdecydowanie spełniłoby oczekiwania wielu potencjalnych klientów. Od bazowego modelu odróżnia się 21-calowymi obręczami, bardziej masywnymi nadkolami, matowym szarym lakierem i wielkim przednim grillem. Samochód zyskał też obniżone zawieszenie i subtelne modyfikacje we wnętrzu.

Pojawiła się tam sportowa kierownica i fotele, a także dużo alcantary. To co najciekawsze, czyli jednostka napędowa, ma niestety nieznane parametry. Najmocniejszy wariant luksusowego Audi, wersja S8, napędzało podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM.

To oznacza, że RS8 mogło być co najmniej o 25% mocniejsze, plasując się jako pełnoprawny konkurent takich modeli, jak Maserati Quattroporte. Niestety, z racji coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin, wizja powstania superszybkiego Audi A8 dziś jest jeszcze bardziej nierealna niż przed laty.