Nowe BMW X6, czyli wielki niezgrabny SUV Coupe po raz trzeci

Minęło niespełna 12 lat od premiery pierwszego SUV-a Coupe BMW, a bawarska marka już prezentuje jego trzecią generację. Nowe X6 jest jakie jest – ten wygląd można pokochać albo znienawidzić.

Gdy BMW przedstawiło w 2007 roku swój nowy model X6 oparty na drugim wcieleniu flagowego SUV-a X5, nietypowy samochód wywołał skrajne emocje. Jedni byli zaintrygowani jego oryginalną formułą, gdzie do świata podwyższanych aut przemycono cechy samochodów, nazwijmy to, sportowych.

Inni pukali się w czoło – jaki jest sens w ciaśniejszym, mniej przestronnym i mniej wygodnym w manewrowaniu wielkim SUV-ie, za którego dodatkowo BMW życzyło sobie wyższą cenę? Jak widać, ilość tego sensu w X6 przerosła jakiekolwiek oczekiwania.

Samochód nie tylko odniósł sukces rynkowy, ale i wzbudził zazdrość u konkurencji. Tak dużą, że dzisiaj każda inna niemiecka marka premium ma swojego konkurenta dla BMW X6. Tymczasem Bawarczycy dumnie kroczą do przodu i prezentują już trzecią generację przełomowego SUV-a.

Nowe X6 zachowało ewolucyjny kierunek zmian. Nadwozie jest tak samo niesubtelnie masywne, linia dachu tak samo gwałtownie opada tuż za głową kierowcy i pasażera, a przednia część nadwozia i kokpit zostały zapożyczone z bratniego X5.

Najwięcej dzieje się z tyłu. Tam BMW postanowiło rozwinąć kontrowersyjny projekt z mniejszego X4, po raz pierwszy montując nietypowe, podłużne lampy. Efekt… Jest jaki jest. Pozostawiając już kwestie gustu na bok, pora zajrzeć co znalazło się pod maską.

Nowe BMW X6 dostępne będzie w Europie m.in. w wariantach sDrive40i i xDrive40i, które napędza 3-litrowy, 6-cylindrowy turbodoładowany benzyniak o mocy 335 KM. Odznacza się on momentem obrotowym wynoszącym 447 Nm i sprintem do setki w 5,2 sekundy. Predkość maksymalna – 250 km/h.

Nie zabraknie też dwóch wersji wysokoprężnych. Pierwsza, xDrive30d skrywa 3-litrowy silnik o mocy 261 KM. Druga, X6 M50i napędzana jest przed 3-litrową jednostkę o mocy 395 KM. Rozwija moment obrotowy 760 Nm i rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Topowa wersja, X6 M50i, skrywa 4,4-litrowe V8 rozwijające 523 KM i 750 Nm. Do 100 km/h samochód rozpędza się jedynie w 4,1 sekundy.

Produkcja nowego MW X6 ruszy w sierpniu tego roku, zaledwie 5 lat od premiery dotychczasowego modelu. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią tego roku. Co na to konkurencja? Porsche właśnie wdraża do sprzedaży Cayenne Coupe, a Mercedes szykuje nowe GLE Coupe. Ale – podobno – oryginał jest tylko jeden.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

    Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami,...
    29 sierpnia 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowe BMW X6, czyli wielki niezgrabny SUV Coupe po raz trzeci
Nowe BMW X6, czyli wielki niezgrabny SUV Coupe po raz trzeci
Nowe BMW X6, czyli wielki niezgrabny SUV Coupe po raz trzeci

Minęło niespełna 12 lat od premiery pierwszego SUV-a Coupe BMW, a bawarska marka już prezentuje jego trzecią generację. Nowe X6 jest jakie jest – ten wygląd można pokochać albo znienawidzić.

Gdy BMW przedstawiło w 2007 roku swój nowy model X6 oparty na drugim wcieleniu flagowego SUV-a X5, nietypowy samochód wywołał skrajne emocje. Jedni byli zaintrygowani jego oryginalną formułą, gdzie do świata podwyższanych aut przemycono cechy samochodów, nazwijmy to, sportowych.

Inni pukali się w czoło – jaki jest sens w ciaśniejszym, mniej przestronnym i mniej wygodnym w manewrowaniu wielkim SUV-ie, za którego dodatkowo BMW życzyło sobie wyższą cenę? Jak widać, ilość tego sensu w X6 przerosła jakiekolwiek oczekiwania.

Samochód nie tylko odniósł sukces rynkowy, ale i wzbudził zazdrość u konkurencji. Tak dużą, że dzisiaj każda inna niemiecka marka premium ma swojego konkurenta dla BMW X6. Tymczasem Bawarczycy dumnie kroczą do przodu i prezentują już trzecią generację przełomowego SUV-a.

Nowe X6 zachowało ewolucyjny kierunek zmian. Nadwozie jest tak samo niesubtelnie masywne, linia dachu tak samo gwałtownie opada tuż za głową kierowcy i pasażera, a przednia część nadwozia i kokpit zostały zapożyczone z bratniego X5.

Najwięcej dzieje się z tyłu. Tam BMW postanowiło rozwinąć kontrowersyjny projekt z mniejszego X4, po raz pierwszy montując nietypowe, podłużne lampy. Efekt… Jest jaki jest. Pozostawiając już kwestie gustu na bok, pora zajrzeć co znalazło się pod maską.

Nowe BMW X6 dostępne będzie w Europie m.in. w wariantach sDrive40i i xDrive40i, które napędza 3-litrowy, 6-cylindrowy turbodoładowany benzyniak o mocy 335 KM. Odznacza się on momentem obrotowym wynoszącym 447 Nm i sprintem do setki w 5,2 sekundy. Predkość maksymalna – 250 km/h.

Nie zabraknie też dwóch wersji wysokoprężnych. Pierwsza, xDrive30d skrywa 3-litrowy silnik o mocy 261 KM. Druga, X6 M50i napędzana jest przed 3-litrową jednostkę o mocy 395 KM. Rozwija moment obrotowy 760 Nm i rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Topowa wersja, X6 M50i, skrywa 4,4-litrowe V8 rozwijające 523 KM i 750 Nm. Do 100 km/h samochód rozpędza się jedynie w 4,1 sekundy.

Produkcja nowego MW X6 ruszy w sierpniu tego roku, zaledwie 5 lat od premiery dotychczasowego modelu. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią tego roku. Co na to konkurencja? Porsche właśnie wdraża do sprzedaży Cayenne Coupe, a Mercedes szykuje nowe GLE Coupe. Ale – podobno – oryginał jest tylko jeden.