Nowy Peugeot 2008 – awangardowy crossover jako benzyna, diesel i elektryk

Peugeot kontynuuje ofensywę w swojej ofercie modelowej. Po awangardowym nowym 508 i 208, Francuzi biorą na warsztat miejskiego crossovera 2008. Drugie wcielenie jest bardziej wyraziste, większe i będzie dostępne po raz pierwszy także jako samochód elektryczny.

Miejski crossover 2008 to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Przedstawiony w 2013 roku, już 3 lata później sprzedał się w liczbie ponad ćwierć miliona egzemplarzy. Peugeot miał nosa, aby coraz mniej popularne 207 Kombi zastąpić oddzielnym, większym i modniejszym samochodem.

6 lat to jednak w motoryzacyjnym kalendarzu wystarczająco dużo, aby co najmniej zacząć zaawansowane prace nad kolejną odsłoną modelu. Peugeot zorientował się jeszcze szybciej – i tak, na zdjęciach widzimy nie prototyp, a gotowe do produkcji, zupełnie nowe 2008.

Nie ma wyjścia – konkurencja pędzi, gama modelowa jest stale modernizowana, a obecnie dotychczasowe 2008 to jeden ze starszych produktów w ofercie. Nowy model wnosi dużo świeżości. Samochód upodobniono do nowego 508 i 208 za pomocą charakterystycznych “kłów” w technologii LED.

Oprócz funkcji świateł do jazdy dziennej, są one też kierunkowskazami i wyróżniają z tłumu. Przód stał się wyrazisty, podobnie zresztą jak sylwetka, która nabrała więcej kantów i ostrych akcentów. 2008 jest dłuższe aż o 14 centymentrów. Peugeot może być z siebie zadowolony.

Jeżeli chodzi o kokpit, to podobnie jak w przypadku poprzednika, został on zaczerpnięty z bieżącego wcielenia miejskiego 208. Jest futurystycznie, kierownica jest spłaszczona z obu stron, zegary dalej są wysoko umieszczone, a konsolę środkową skierowano ku kierowcy.

Jej centralnym punktem jest ekran dotykowy do sterowania systemem multimedialnym. W opcji, nowe 2008 będzie dostępne z rozbudowanymi systemami bezpieczeństwa jak np. asystent pasa ruchu. Dla audiofilów przewidziano system nagłośnieniowy złożony z 10 głośników Focal.

Nowy Peugeot 2008 oferowany będzie aż w trzech wersjach napędowych. Po pierwsze, benzynowe 1.2 PureTech w wariantach 99, 128 i 153 KM. Po drugie, 1,5-litrowy diesel BlueHDI o mocy 99 KM. Po trzecie, nowość – wersja elektryczna.

Rozwija ona 136 KM i odznacza się zasięgiem równym 311 kilometrów. W usłudze szybkiego ładowania, samochód uzyska 80% naładowania już w pół godziny. Co ciekawe, układ elektryczny nie wpływa na przestrzeń – każde 2008, także elektryczne, ma tak samo pojemną kabinę pasażerską.

Choć nowe 2008 debiutuje już teraz, w czerwcu 2019, to sprzedaż ma ruszyć dopiero… w przyszłym roku. W okolicach końca bieżącego roku powinniśmy zatem poznać cennik i specyfikację wyposażenia. Czekamy co na to konkurencja – ptaszki ćwierkają, że Renault ma już gotowego nowego Captura do debiutu.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowy Peugeot 2008 – awangardowy crossover jako benzyna, diesel i elektryk
Nowy Peugeot 2008 – awangardowy crossover jako benzyna, diesel i elektryk
Nowy Peugeot 2008 – awangardowy crossover jako benzyna, diesel i elektryk

Peugeot kontynuuje ofensywę w swojej ofercie modelowej. Po awangardowym nowym 508 i 208, Francuzi biorą na warsztat miejskiego crossovera 2008. Drugie wcielenie jest bardziej wyraziste, większe i będzie dostępne po raz pierwszy także jako samochód elektryczny.

Miejski crossover 2008 to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Przedstawiony w 2013 roku, już 3 lata później sprzedał się w liczbie ponad ćwierć miliona egzemplarzy. Peugeot miał nosa, aby coraz mniej popularne 207 Kombi zastąpić oddzielnym, większym i modniejszym samochodem.

6 lat to jednak w motoryzacyjnym kalendarzu wystarczająco dużo, aby co najmniej zacząć zaawansowane prace nad kolejną odsłoną modelu. Peugeot zorientował się jeszcze szybciej – i tak, na zdjęciach widzimy nie prototyp, a gotowe do produkcji, zupełnie nowe 2008.

Nie ma wyjścia – konkurencja pędzi, gama modelowa jest stale modernizowana, a obecnie dotychczasowe 2008 to jeden ze starszych produktów w ofercie. Nowy model wnosi dużo świeżości. Samochód upodobniono do nowego 508 i 208 za pomocą charakterystycznych “kłów” w technologii LED.

Oprócz funkcji świateł do jazdy dziennej, są one też kierunkowskazami i wyróżniają z tłumu. Przód stał się wyrazisty, podobnie zresztą jak sylwetka, która nabrała więcej kantów i ostrych akcentów. 2008 jest dłuższe aż o 14 centymentrów. Peugeot może być z siebie zadowolony.

Jeżeli chodzi o kokpit, to podobnie jak w przypadku poprzednika, został on zaczerpnięty z bieżącego wcielenia miejskiego 208. Jest futurystycznie, kierownica jest spłaszczona z obu stron, zegary dalej są wysoko umieszczone, a konsolę środkową skierowano ku kierowcy.

Jej centralnym punktem jest ekran dotykowy do sterowania systemem multimedialnym. W opcji, nowe 2008 będzie dostępne z rozbudowanymi systemami bezpieczeństwa jak np. asystent pasa ruchu. Dla audiofilów przewidziano system nagłośnieniowy złożony z 10 głośników Focal.

Nowy Peugeot 2008 oferowany będzie aż w trzech wersjach napędowych. Po pierwsze, benzynowe 1.2 PureTech w wariantach 99, 128 i 153 KM. Po drugie, 1,5-litrowy diesel BlueHDI o mocy 99 KM. Po trzecie, nowość – wersja elektryczna.

Rozwija ona 136 KM i odznacza się zasięgiem równym 311 kilometrów. W usłudze szybkiego ładowania, samochód uzyska 80% naładowania już w pół godziny. Co ciekawe, układ elektryczny nie wpływa na przestrzeń – każde 2008, także elektryczne, ma tak samo pojemną kabinę pasażerską.

Choć nowe 2008 debiutuje już teraz, w czerwcu 2019, to sprzedaż ma ruszyć dopiero… w przyszłym roku. W okolicach końca bieżącego roku powinniśmy zatem poznać cennik i specyfikację wyposażenia. Czekamy co na to konkurencja – ptaszki ćwierkają, że Renault ma już gotowego nowego Captura do debiutu.