Opona bez powietrza, czyli Michelin i GM prezentuje ogumienie przyszłości

Francuski producent opon Michelin postanowił połączyć siły z General Motors. Michelin Uptis to bezdętkowa opona nowej generacji, do której nie jest potrzebne powietrze. Producenci planują wprowadzić ją do użytku już za 5 lat.

Michelin i General Motors to giganci branży motoryzacyjnej, którzy razem chcą zrewolucjonizować rynek ogumienia samochodowego. Pomóc ma w tym nowy model opony Michelin Uptis, który jest w zaawansowanej fazie testów.

Budowa tego rozwiązania jest prosta. Od strony technicznej, Michelin Uptis to koło i opona w jednym. Składa się on z piasty, bieżnika i elastycznych ramion stanowiących wypełnienie.

Od strony bieżnika, rozwiązanie Michelina i GM wygląda jak zwykła opona. Tak też się ono zachowuje – zapewnia odpowiednią amortyzację, drogę hamowania i pozwala na komfortową jazdę.

Co zatem, zdaniem autorów tego projektu, wyróżnia Uptisa na tle tradycyjnych opon? Jest on bezdętkowy, co za tym idzie – nie potrzebuje powietrza.

Pozwala to nie tylko uniknąć ryzyka przebicia, ale i nieprawidłowego nałożenia na felgę i nieodpowiedniego ciśnienia. Michelin Uptis pomaga też zmniejszyć spalanie i później się zużywa.

Rozwiązanie ma zatem nie tylko zaoszczędzić wydatki kierowcom, ale i przyczynić się do ochrony środowiska. Te bowiem jest regularnie zaśmiecane przez przedwcześnie wyrzucone opony, które uległy różnego rodzaju uszkodzeniom.

Jak to działa w praktyce? Póki co, za królika doświadczalnego służy pojedynczy egzemplarz Chevroleta Bolta. Jeszcze w tym roku mają ruszyć zakrojone na szerszą skalę testy całej floty.

Podczas nich sprawdzone zostanie działanie Uptisa w praktyce. Pozwoli to wyeliminować ewentualne wady i niedopatrzenia. Michelin i GM chce, aby nowoczesna opona weszła do użytku już w 2024 roku.

źródło: Interia

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Opona bez powietrza, czyli Michelin i GM prezentuje ogumienie przyszłości
Opona bez powietrza, czyli Michelin i GM prezentuje ogumienie przyszłości
Opona bez powietrza, czyli Michelin i GM prezentuje ogumienie przyszłości

Francuski producent opon Michelin postanowił połączyć siły z General Motors. Michelin Uptis to bezdętkowa opona nowej generacji, do której nie jest potrzebne powietrze. Producenci planują wprowadzić ją do użytku już za 5 lat.

Michelin i General Motors to giganci branży motoryzacyjnej, którzy razem chcą zrewolucjonizować rynek ogumienia samochodowego. Pomóc ma w tym nowy model opony Michelin Uptis, który jest w zaawansowanej fazie testów.

Budowa tego rozwiązania jest prosta. Od strony technicznej, Michelin Uptis to koło i opona w jednym. Składa się on z piasty, bieżnika i elastycznych ramion stanowiących wypełnienie.

Od strony bieżnika, rozwiązanie Michelina i GM wygląda jak zwykła opona. Tak też się ono zachowuje – zapewnia odpowiednią amortyzację, drogę hamowania i pozwala na komfortową jazdę.

Co zatem, zdaniem autorów tego projektu, wyróżnia Uptisa na tle tradycyjnych opon? Jest on bezdętkowy, co za tym idzie – nie potrzebuje powietrza.

Pozwala to nie tylko uniknąć ryzyka przebicia, ale i nieprawidłowego nałożenia na felgę i nieodpowiedniego ciśnienia. Michelin Uptis pomaga też zmniejszyć spalanie i później się zużywa.

Rozwiązanie ma zatem nie tylko zaoszczędzić wydatki kierowcom, ale i przyczynić się do ochrony środowiska. Te bowiem jest regularnie zaśmiecane przez przedwcześnie wyrzucone opony, które uległy różnego rodzaju uszkodzeniom.

Jak to działa w praktyce? Póki co, za królika doświadczalnego służy pojedynczy egzemplarz Chevroleta Bolta. Jeszcze w tym roku mają ruszyć zakrojone na szerszą skalę testy całej floty.

Podczas nich sprawdzone zostanie działanie Uptisa w praktyce. Pozwoli to wyeliminować ewentualne wady i niedopatrzenia. Michelin i GM chce, aby nowoczesna opona weszła do użytku już w 2024 roku.

źródło: Interia