Nowe BMW M8, czyli 4,4-litrowe, 600-konne monstrum z Bawarii

Rok po premierze najnowszej odsłony flagowego coupe BMW, bawarska marka zaprezentowała wyczynową odmianę M8. Debiutuje ona od razu jako coupe oraz kabriolet. Zwraca uwagę nie tylko wyrazistą stylistyką, ale i specyfikacją techniczną. Pod maską spoczywa 4,4-litrowe, 600-konne V8.

7 lat po premierze dotychczasowego flagowego, sportowego coupe BMW, pałeczkę po M6 przejmuje model M8. To pokłosie zmiany w nazewnictwie w szeregach niemieckiego producenta, w ramach czego dotychczasową Serię 6 ponownie zastąpił opracowany od podstaw nowy model z inną nazwą – Seria 8.

Jak przystało na modele ze specjalnej linii M, BMW zadbało o wyraziste akcenty stylistyczne, które mają podkreślić wyczynowy charakter. M8 od bazowego modelu odróżnia się poszerzonymi nadkolami, większymi wlotami powietrza w zderzakach i błotnikach, a także poczwórnym wydechem.

Najwięcej uwagi zasługują jednak zmiany, jakie zaszły pod maską. Nowe BMW M8 zyskało podwójnie turbodoładowane, 4,4-litrowe V8, które pochodzi z modelu M5. Rozwija ono 592 KM i szczyci się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 750 Nm.

Każde M8 będzie samochodem z napędem na 4 koła, który będzie współpracować z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h będzie uzależnione od konkretnego wariantu M8, z jakim mamy do czynienia.

W przypadku odmiany coupe, będzie to 3,3 sekundy. Jeżeli mowa o kabriolecie, to sprint wynosi 3,4 sekundy. W przypadku “podkręconej” wersji M8 Competition, to coupe rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy, a kabriolet – w 3,3 sekundy.

Każde BMW M8 będzie wyposażone w system pozwalający na odłączenie przedniego napędu, przez co sportowe auto z Monachium stanie się pełnoprawnym samochodem “RWD”. System ten ma być optymalny do np. jazdy po torze.

Wyposażenie M8 powinno zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Poza wyświetlaczem Head-Up, dostępne będą także 3 tryby jazdy (Road, Sport, Track), a ponadto – zaawansowane systemy bezpieczeństwa jak Driving Assistant.

Polskie ceny BMW M8 poznamy niebawem. Za Oceanem zaczynają się one z pułapu stanowiącego równowartość nieco ponad pół miliona złotych.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowe BMW M8, czyli 4,4-litrowe, 600-konne monstrum z Bawarii
Nowe BMW M8, czyli 4,4-litrowe, 600-konne monstrum z Bawarii
Nowe BMW M8, czyli 4,4-litrowe, 600-konne monstrum z Bawarii

Rok po premierze najnowszej odsłony flagowego coupe BMW, bawarska marka zaprezentowała wyczynową odmianę M8. Debiutuje ona od razu jako coupe oraz kabriolet. Zwraca uwagę nie tylko wyrazistą stylistyką, ale i specyfikacją techniczną. Pod maską spoczywa 4,4-litrowe, 600-konne V8.

7 lat po premierze dotychczasowego flagowego, sportowego coupe BMW, pałeczkę po M6 przejmuje model M8. To pokłosie zmiany w nazewnictwie w szeregach niemieckiego producenta, w ramach czego dotychczasową Serię 6 ponownie zastąpił opracowany od podstaw nowy model z inną nazwą – Seria 8.

Jak przystało na modele ze specjalnej linii M, BMW zadbało o wyraziste akcenty stylistyczne, które mają podkreślić wyczynowy charakter. M8 od bazowego modelu odróżnia się poszerzonymi nadkolami, większymi wlotami powietrza w zderzakach i błotnikach, a także poczwórnym wydechem.

Najwięcej uwagi zasługują jednak zmiany, jakie zaszły pod maską. Nowe BMW M8 zyskało podwójnie turbodoładowane, 4,4-litrowe V8, które pochodzi z modelu M5. Rozwija ono 592 KM i szczyci się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 750 Nm.

Każde M8 będzie samochodem z napędem na 4 koła, który będzie współpracować z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h będzie uzależnione od konkretnego wariantu M8, z jakim mamy do czynienia.

W przypadku odmiany coupe, będzie to 3,3 sekundy. Jeżeli mowa o kabriolecie, to sprint wynosi 3,4 sekundy. W przypadku “podkręconej” wersji M8 Competition, to coupe rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy, a kabriolet – w 3,3 sekundy.

Każde BMW M8 będzie wyposażone w system pozwalający na odłączenie przedniego napędu, przez co sportowe auto z Monachium stanie się pełnoprawnym samochodem “RWD”. System ten ma być optymalny do np. jazdy po torze.

Wyposażenie M8 powinno zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Poza wyświetlaczem Head-Up, dostępne będą także 3 tryby jazdy (Road, Sport, Track), a ponadto – zaawansowane systemy bezpieczeństwa jak Driving Assistant.

Polskie ceny BMW M8 poznamy niebawem. Za Oceanem zaczynają się one z pułapu stanowiącego równowartość nieco ponad pół miliona złotych.