Ferrari SF90 Stradale – pierwsze hybrydowe auto marki, pod maską 986 KM

SF90 Stradale to jedna z najważniejszych premier Ferrari ostatnich lat. Jest to nie tylko pierwsza hybryda plug-in, ale i najmocniejszy samochód z Maranello w historii. Na sprzedaż trafi 2000 egzemplarzy. Większość już znalazła nabywców.

Zmiany, jakie zachodzą w świecie motoryzacji mają wpływ także i na te najdroższe i najbardziej wyjątkowe marki. Jeszcze kilka lat temu wydawałoby się nie do pomyślenia, jednak dziś – to rzeczywistość.

Ferrari SF90 Stradale to pierwszy pojazd producenta wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Oznacza to, że napęd elektryczny nie jest tutaj tylko “wspomagaczem”, ale i umożliwia podróż bez silnika spalinowego przez ok. 25 kilometrów przy prędkości do 135 km/h. Baterie można naładować z gniazdka.

Poza trzema silnikami elektrycznymi, pierwsze skrzypce w napędzie SF90 Stradale odgrywa 4-litrowe V8 i mocy 780 KM. Łącznie samochód rozwija astronomiczną moc 986 KM, co jest historycznym rekordem – Ferrari nigdy nie wypuściło na rynek nic szybszego.

Do 100 km/h samochód rozpędza się w 2,5 sekundy, a 200 na liczniku pojawia się po 6,9 sekundy. Prędkość maksymalną hybrydowego Ferrari ograniczono do 340 km/h. W trybie czysto elektrycznym SF90 Stradale to auto przednionapędowe. W elektrycznym – moc przenoszona jest na obie osie.

Opisywany model, jak deklaruje Ferrari, opracowano od podstaw. Nadwozie, a także elementy układu napędowego wykonano z niezwykle lekkich materiałów, co owocuje niską masą własną. SF90 Stradale waży ledwie półtorej tony.

Poza niską masą, zasługi dla nieprzeciętnej szybkości ma też kształt nadwozia. Przetłoczenia, wloty powietrza i inne elementy ukształtowano dokładnie tak, aby opory podczas jazdy były jak najmniejsze.

Na sprzedaż trafi 2000 sztuk SF90 Stradale. Jak powiedzieli przedstawiciele producenta w dniu premiery, większość egzemplarzy już ma właścicieli. Wartość każdego z nich wynosi ok. 3 miliony złotych.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

    Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami,...
    29 sierpnia 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Ferrari SF90 Stradale – pierwsze hybrydowe auto marki, pod maską 986 KM
Ferrari SF90 Stradale – pierwsze hybrydowe auto marki, pod maską 986 KM
Ferrari SF90 Stradale – pierwsze hybrydowe auto marki, pod maską 986 KM

SF90 Stradale to jedna z najważniejszych premier Ferrari ostatnich lat. Jest to nie tylko pierwsza hybryda plug-in, ale i najmocniejszy samochód z Maranello w historii. Na sprzedaż trafi 2000 egzemplarzy. Większość już znalazła nabywców.

Zmiany, jakie zachodzą w świecie motoryzacji mają wpływ także i na te najdroższe i najbardziej wyjątkowe marki. Jeszcze kilka lat temu wydawałoby się nie do pomyślenia, jednak dziś – to rzeczywistość.

Ferrari SF90 Stradale to pierwszy pojazd producenta wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Oznacza to, że napęd elektryczny nie jest tutaj tylko “wspomagaczem”, ale i umożliwia podróż bez silnika spalinowego przez ok. 25 kilometrów przy prędkości do 135 km/h. Baterie można naładować z gniazdka.

Poza trzema silnikami elektrycznymi, pierwsze skrzypce w napędzie SF90 Stradale odgrywa 4-litrowe V8 i mocy 780 KM. Łącznie samochód rozwija astronomiczną moc 986 KM, co jest historycznym rekordem – Ferrari nigdy nie wypuściło na rynek nic szybszego.

Do 100 km/h samochód rozpędza się w 2,5 sekundy, a 200 na liczniku pojawia się po 6,9 sekundy. Prędkość maksymalną hybrydowego Ferrari ograniczono do 340 km/h. W trybie czysto elektrycznym SF90 Stradale to auto przednionapędowe. W elektrycznym – moc przenoszona jest na obie osie.

Opisywany model, jak deklaruje Ferrari, opracowano od podstaw. Nadwozie, a także elementy układu napędowego wykonano z niezwykle lekkich materiałów, co owocuje niską masą własną. SF90 Stradale waży ledwie półtorej tony.

Poza niską masą, zasługi dla nieprzeciętnej szybkości ma też kształt nadwozia. Przetłoczenia, wloty powietrza i inne elementy ukształtowano dokładnie tak, aby opory podczas jazdy były jak najmniejsze.

Na sprzedaż trafi 2000 sztuk SF90 Stradale. Jak powiedzieli przedstawiciele producenta w dniu premiery, większość egzemplarzy już ma właścicieli. Wartość każdego z nich wynosi ok. 3 miliony złotych.