Honda rejestruje w Europie nazwę “Legend” – szykuje się kolejny wielki powrót?

Do europejskich salonów właśnie powraca Toyota Camry, która nieobecna była tutaj przez ostatnie 14 lat. Tymczasem Honda niespodziewanie rejestruje na naszym kontynencie prawa do nazwy “Legend”. Czy to zwiastun wielkiego powrotu tego flagowego sedana? Przecież to bez sensu…

Honda Legend to flagowy model japońskiej marki, którego stworzono do zaoferowania największej dawki luksusu dla szczególnie wymagających klientów.

Produkowana od 1985 roku, pozycjonowana jest w ofercie marki powyżej Accorda. A raczej była, bo w 2012 roku Legend został bezpowrotnie wycofany z większości światowych rynków.

Wśród nich znalazła się Europa, gdzie flagowa Honda była obecna w salonach od początku swojego istnienia w 1985 roku. Japończycy podjęli tę decyzję bez żalu.

Legend i tak nie miał tutaj większej racji bytu, ponieważ klasa wyższa poza niemieckimi markami premium jest twierdzą nie do zdobycia. Przekonali się o tym wcześniej m.in. Francuzi i Włosi.

Honda poszła w 2015 rokiem do tego za ciosem i poza Legendem wycofała też z europejskich salonów mniejszego Accorda. Argument ten sam – spadająca sprzedaż, znikoma opłacalność projektu.

Kto jednak tęskni za dużymi, rodzinnymi sedanami od Hondy może liczyć jednak teraz na promyk nadziei. Jak donosi Motor1, Honda zarejestrowała właśnie w Europie prawa do nazwy… Legend.

Jest to tym bardziej zaskakujące, że jeśli już, to większy sens miałoby prędzej przywrócenie do tutejszych salonów mniejszego Accorda. Klasa średnia bowiem, choć ma się słabo, to niesie ze sobą jeszcze jakieś ekonomiczne uzasadnienie.

Auta tego segmentu nadal doczekują się nowych wcieleń, a niektóre marki nawet inwestują w zupełnie nowe modele. Toyota na przykład przywróciła Camry, które po latach zastąpiło Avensisa.

Choć w 2005 roku, kiedy to ostatni raz można było u nas kupić ten model, Camry było autem segmentu E, to przez lata segment D znacznie się rozrósł. W efekcie, kiedyś większe, dzisiejsze Camry to zwykłe auto klasy średniej.

Czy na podobny krok zdecyduje się Honda, powracając do segmentu dużych sedanów LEGENDarną nazwą nieobecną tutaj od 7 lat? Czas pokaże. Choć trudno w to uwierzyć…

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Honda rejestruje w Europie nazwę “Legend” – szykuje się kolejny wielki powrót?
Honda rejestruje w Europie nazwę “Legend” – szykuje się kolejny wielki powrót?
Honda rejestruje w Europie nazwę “Legend” – szykuje się kolejny wielki powrót?

Do europejskich salonów właśnie powraca Toyota Camry, która nieobecna była tutaj przez ostatnie 14 lat. Tymczasem Honda niespodziewanie rejestruje na naszym kontynencie prawa do nazwy “Legend”. Czy to zwiastun wielkiego powrotu tego flagowego sedana? Przecież to bez sensu…

Honda Legend to flagowy model japońskiej marki, którego stworzono do zaoferowania największej dawki luksusu dla szczególnie wymagających klientów.

Produkowana od 1985 roku, pozycjonowana jest w ofercie marki powyżej Accorda. A raczej była, bo w 2012 roku Legend został bezpowrotnie wycofany z większości światowych rynków.

Wśród nich znalazła się Europa, gdzie flagowa Honda była obecna w salonach od początku swojego istnienia w 1985 roku. Japończycy podjęli tę decyzję bez żalu.

Legend i tak nie miał tutaj większej racji bytu, ponieważ klasa wyższa poza niemieckimi markami premium jest twierdzą nie do zdobycia. Przekonali się o tym wcześniej m.in. Francuzi i Włosi.

Honda poszła w 2015 rokiem do tego za ciosem i poza Legendem wycofała też z europejskich salonów mniejszego Accorda. Argument ten sam – spadająca sprzedaż, znikoma opłacalność projektu.

Kto jednak tęskni za dużymi, rodzinnymi sedanami od Hondy może liczyć jednak teraz na promyk nadziei. Jak donosi Motor1, Honda zarejestrowała właśnie w Europie prawa do nazwy… Legend.

Jest to tym bardziej zaskakujące, że jeśli już, to większy sens miałoby prędzej przywrócenie do tutejszych salonów mniejszego Accorda. Klasa średnia bowiem, choć ma się słabo, to niesie ze sobą jeszcze jakieś ekonomiczne uzasadnienie.

Auta tego segmentu nadal doczekują się nowych wcieleń, a niektóre marki nawet inwestują w zupełnie nowe modele. Toyota na przykład przywróciła Camry, które po latach zastąpiło Avensisa.

Choć w 2005 roku, kiedy to ostatni raz można było u nas kupić ten model, Camry było autem segmentu E, to przez lata segment D znacznie się rozrósł. W efekcie, kiedyś większe, dzisiejsze Camry to zwykłe auto klasy średniej.

Czy na podobny krok zdecyduje się Honda, powracając do segmentu dużych sedanów LEGENDarną nazwą nieobecną tutaj od 7 lat? Czas pokaże. Choć trudno w to uwierzyć…