Francuskie BMW X6 dla rosyjskiego ludu – oto Renault Arkana

9 miesięcy po prezentacji prototypu, Renault Arkana doczekało się produkcyjnej wersji. Oryginalnie stylizowany SUV to budżetowa propozycja dla tych, którzy chcieliby mieć samochód w kształcie BMW X6. Niestety, jest to model wyłącznie na rynek rosyjski.

Rosja to jeden z ważniejszych rynków samochodowych, który podobnie do innych wielkich państw rządzi się swoimi prawami. W ojczyźnie Dostojewskiego lubi się tanie sedany, wszelkiej maści SUV-y, a także wszelkie wariacje na temat podwyższonych samochodów.

Rynek tego państwa skrywa tak duży potencjał, że Renault postanowiło specjalnie dla tamtejszych nabywców opracować od podstaw oryginalny, nowy model. Kompaktowa Arkana to pierwszy, budżetowy SUV tzw. typu Coupe.

Ta koncepcja nadwozia, która dotychczas była zarezerwowana dla segmentu premium, pozwoli zatem mniej zamożnym nabywcom na kupienie SUV-a ze sportową linią nadwozia. Choć nadwozie to jest ciasne i mało praktyczne, to z jakichś względów klienci je uwielbiają. Szczególnie w Rosji.

Arkana pod kątem stylistyki to typowe nowe Renault. Charakterystyczne reflektory i podłużne tylne lampy łączą cechy znane już z takich modeli, jak Megane, Talisman czy Clio. Samochód nie ma konkurentów – Francuzi chcą w Rosji przetrzeć nowy szlak.

Kokpit kontrastuje. W przeciwieństwie do finezyjnie stylizowanej karoserii, ma on prost kształty. Wygląda wręcz jak projekt kilkuletni, co jednak ma swoje plusy. Gołym okiem widać, że instrumenty rozplanowano w sposób przejrzysty i ergonomiczny. Na środku – 8-calowy ekran.

Wyposażenie będzie oferować m.in. czujniki parkowania, system kamer monitorujących sytuację dookoła pojazdu i czujnik martwego pola. Arkana będzie poruszać się w trzech trybach jazdy: Eco, Sport i MySense.

Pod maską znajdzie się m.in. 1,3-litrowy silnik benzynowy TCe opracowany wspólnie z Daimlerem. Rozwija on 150 KM mocy i współdziała z automatyczną skrzynią biegów CVT. W opcji – napęd na cztery koła.

Renault Arkana trafi do rosyjskich salonów latem tego roku. Cennik zaczyna się od 1 419 990 rubli za wariant przednionapędowy i 1 499 990 rubli za wersję 4×4. To odpowiednio ok. 85 200 złotych i 90 000 złotych.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

    Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami,...
    29 sierpnia 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Francuskie BMW X6 dla rosyjskiego ludu – oto Renault Arkana
Francuskie BMW X6 dla rosyjskiego ludu – oto Renault Arkana
Francuskie BMW X6 dla rosyjskiego ludu – oto Renault Arkana

9 miesięcy po prezentacji prototypu, Renault Arkana doczekało się produkcyjnej wersji. Oryginalnie stylizowany SUV to budżetowa propozycja dla tych, którzy chcieliby mieć samochód w kształcie BMW X6. Niestety, jest to model wyłącznie na rynek rosyjski.

Rosja to jeden z ważniejszych rynków samochodowych, który podobnie do innych wielkich państw rządzi się swoimi prawami. W ojczyźnie Dostojewskiego lubi się tanie sedany, wszelkiej maści SUV-y, a także wszelkie wariacje na temat podwyższonych samochodów.

Rynek tego państwa skrywa tak duży potencjał, że Renault postanowiło specjalnie dla tamtejszych nabywców opracować od podstaw oryginalny, nowy model. Kompaktowa Arkana to pierwszy, budżetowy SUV tzw. typu Coupe.

Ta koncepcja nadwozia, która dotychczas była zarezerwowana dla segmentu premium, pozwoli zatem mniej zamożnym nabywcom na kupienie SUV-a ze sportową linią nadwozia. Choć nadwozie to jest ciasne i mało praktyczne, to z jakichś względów klienci je uwielbiają. Szczególnie w Rosji.

Arkana pod kątem stylistyki to typowe nowe Renault. Charakterystyczne reflektory i podłużne tylne lampy łączą cechy znane już z takich modeli, jak Megane, Talisman czy Clio. Samochód nie ma konkurentów – Francuzi chcą w Rosji przetrzeć nowy szlak.

Kokpit kontrastuje. W przeciwieństwie do finezyjnie stylizowanej karoserii, ma on prost kształty. Wygląda wręcz jak projekt kilkuletni, co jednak ma swoje plusy. Gołym okiem widać, że instrumenty rozplanowano w sposób przejrzysty i ergonomiczny. Na środku – 8-calowy ekran.

Wyposażenie będzie oferować m.in. czujniki parkowania, system kamer monitorujących sytuację dookoła pojazdu i czujnik martwego pola. Arkana będzie poruszać się w trzech trybach jazdy: Eco, Sport i MySense.

Pod maską znajdzie się m.in. 1,3-litrowy silnik benzynowy TCe opracowany wspólnie z Daimlerem. Rozwija on 150 KM mocy i współdziała z automatyczną skrzynią biegów CVT. W opcji – napęd na cztery koła.

Renault Arkana trafi do rosyjskich salonów latem tego roku. Cennik zaczyna się od 1 419 990 rubli za wariant przednionapędowy i 1 499 990 rubli za wersję 4×4. To odpowiednio ok. 85 200 złotych i 90 000 złotych.