Ford Focus ST Wagon, czyli bardzo szybkie kombi także z dieslem pod maską

Po przedstawionym na początku roku hatchbacku, przyszedł czas i na odmianę rodzinną. Ford postanowi rozbudować ofertę sportowej odmiany Focusa o wariant kombi, który może stanowić ciekawy kompromis dla osób z dużą rodziną i jednocześnie z zamiłowaniem do sprawnego przemieszczania się. Pod maską 280-konny benzyniak lub 190-konny diesel.

W połowie lutego tego roku Ford zdecydował się ujawnić oficjalne informacje na temat nowej, sportowej odmiany swojego kompaktowego modelu. Rok po debiucie czwartej generacji, Focus doczekał się wariantu ST. Wtedy, mowa była o pięciodrzwiowym hatchbacku. Teraz okazuje się, że dołączy do niego także praktyczne kombi.

Ford Focus ST Wagon, bo tak brzmi jego pełna nazwa, łączy wszystkie cechy krótszej wersji, dodając do tego nieprzeciętne walory użytkowe. To propozycja dla tych samych klientów, którzy stojąc przed wyborem kompaktowego, sportowego samochodu, patrzą jeszcze na Golfa R Variant, Octavię RS Combi czy Seata Leona Cuprę ST.

Rodzinny Focus ST zapewnia kompromis między przestrzenią dla rodziny, a przyjemnością z jazdy. O ten ostatni parametr zadbać mają dynamiczne jednostki napędowe. Klienci będą mogli kupić Focusa ST kombi zarówno z benzynowym EcoBoost o pojemności 280 KM, jak i 2,3-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 190 KM.

Do wyboru sześciobiegowa skrzynia manualna, lub dla nabywców benzyniaka – także siedmiobiegowy automat. W standardzie – elektroniczny mechanizm różnicowy, a także 3 tryby jazdy, które dostosowują zachowanie pojazdu do preferencji kierowcy.

To, co wyróżnia odmianę kombi na delikatną niekorzyść w kwestii danych technicznych to sprint do setki. Ma on zajmować nieco więcej, niż 6 sekund, których do 100 km/h potrzebuje krótsza odmiana.

Z zewnątrz, Focus ST Wagon jest równie stonowany, jak hatchback. Poza sportowymi alufelgami, zadbano też o większe wloty powietrza, nakładki na progi, podwójną końcówkę wydechu i spojler. Na tle wulgarnie stylizowanego poprzednika, są to wyjątkowo gustowne akcenty.

Ceny rodzinnego Focusa ST zaczynają się od 137 400 złotych. Za najdroższy wariant trzeba będzie zapłacić 158 650 złotych. Nie jest źle.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Najmocniejszy Seat Tarraco FR to 241-konna hybryda

    Rok światowej premierze największego SUV-a Seata, hiszpańska marka zaprezentowała najszybszą i zarazem bardzo ekonomiczną odmianę. 241-konne Tarraco FR to, zgodnie z trendami,...
    29 sierpnia 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Ford Focus ST Wagon, czyli bardzo szybkie kombi także z dieslem pod maską
Ford Focus ST Wagon, czyli bardzo szybkie kombi także z dieslem pod maską
Ford Focus ST Wagon, czyli bardzo szybkie kombi także z dieslem pod maską

Po przedstawionym na początku roku hatchbacku, przyszedł czas i na odmianę rodzinną. Ford postanowi rozbudować ofertę sportowej odmiany Focusa o wariant kombi, który może stanowić ciekawy kompromis dla osób z dużą rodziną i jednocześnie z zamiłowaniem do sprawnego przemieszczania się. Pod maską 280-konny benzyniak lub 190-konny diesel.

W połowie lutego tego roku Ford zdecydował się ujawnić oficjalne informacje na temat nowej, sportowej odmiany swojego kompaktowego modelu. Rok po debiucie czwartej generacji, Focus doczekał się wariantu ST. Wtedy, mowa była o pięciodrzwiowym hatchbacku. Teraz okazuje się, że dołączy do niego także praktyczne kombi.

Ford Focus ST Wagon, bo tak brzmi jego pełna nazwa, łączy wszystkie cechy krótszej wersji, dodając do tego nieprzeciętne walory użytkowe. To propozycja dla tych samych klientów, którzy stojąc przed wyborem kompaktowego, sportowego samochodu, patrzą jeszcze na Golfa R Variant, Octavię RS Combi czy Seata Leona Cuprę ST.

Rodzinny Focus ST zapewnia kompromis między przestrzenią dla rodziny, a przyjemnością z jazdy. O ten ostatni parametr zadbać mają dynamiczne jednostki napędowe. Klienci będą mogli kupić Focusa ST kombi zarówno z benzynowym EcoBoost o pojemności 280 KM, jak i 2,3-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 190 KM.

Do wyboru sześciobiegowa skrzynia manualna, lub dla nabywców benzyniaka – także siedmiobiegowy automat. W standardzie – elektroniczny mechanizm różnicowy, a także 3 tryby jazdy, które dostosowują zachowanie pojazdu do preferencji kierowcy.

To, co wyróżnia odmianę kombi na delikatną niekorzyść w kwestii danych technicznych to sprint do setki. Ma on zajmować nieco więcej, niż 6 sekund, których do 100 km/h potrzebuje krótsza odmiana.

Z zewnątrz, Focus ST Wagon jest równie stonowany, jak hatchback. Poza sportowymi alufelgami, zadbano też o większe wloty powietrza, nakładki na progi, podwójną końcówkę wydechu i spojler. Na tle wulgarnie stylizowanego poprzednika, są to wyjątkowo gustowne akcenty.

Ceny rodzinnego Focusa ST zaczynają się od 137 400 złotych. Za najdroższy wariant trzeba będzie zapłacić 158 650 złotych. Nie jest źle.