Peugeot uznany za bardziej niezawodnego od BMW w rankingu JD Dynamics

Renomowana firma JD Power przedstawiła wyniki przeprowadzanego corocznie raportu na temat niezawodności samochodów. Tym razem, wzięto pod lupę 11,5 tysiąca pojazdów zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii między 2015 a 2018 rokiem. Marki premium poniosły w nim spektakularną, wizerunkową klęskę.

JD Power to renomowana amerykańska korporacja zajmująca się m.in. przetwarzaniem danych na tematy motoryzacyjne do celów statystycznych. Poza sporządzaniem rankingów popularności samochodów nowych i używanych, dzięki tej firmie poznać można także ciekawe zestawienia związane z niezawodnością pojazdów.

Najnowsze badanie przeprowadzono na próbie 11,5 tysiąca samochodów w Wielkiej Brytanii. Autorzy przepytali osoby, które kupiły swoje nowe samochody między listopadem 2015 roku a styczniem 2018 roku. Sprawdzono, który samochód w ujęciu x/100 wywoływał w tym czasie najmniej problemów.

Wyniki są całkiem interesujące. Pierwsze miejsce na podium zajął Peugeot z wynikiem 77 problemów na 100. Druga lokata należy do Skody (88 problemów na 100), a ostatnie miejsce zajął Hyundai, wyróżniając się wynikiem 90 na 100.

To, co niektórych może zaskakiwać to fakt, że w pierwszej dziesiątce znalazła się tylko jedna marka premium. Jest to szwedzkie Volvo, które zajęło dziesiąte miejsce z wynikiem 106 na 100. Im dalej w las, tym wyniki badania JD Power są coraz bardziej kompromitujące dla producentów pojazdów luksusowych.

Niechlubnym zwycięzcą w kategorii “najbardziej awaryjny samochód” jest… BMW, które zajęło ostatnie miejsce z wynikiem aż 181 wykrytych usterek na 100 pojazdów. To gorzej, niż m.in. Fiat (173 na 100) i Dacia (114 na 100).

Powodów do dumy nie powinno mieć też Audi (167 na 100) i Mercedes-Benz (136 na 100). Obie marki znalazły się w szarym ogonie zestawienia, będąc gorszym od Renault, Kii czy Citroena. Nie kopać leżącego? Autorzy badania nie szczędzili sobie dodatkowego komentarza do wyników badań w kontekście marek premium.

Jak powiedział Josh Halliburton, szef europejskiego oddziału JD Power, badanie pokazało jeszcze, że brytyjscy właściciele aut premium skarżą się na systemy multimedialne jak kierowcy żadnego innego samochodu. Podobnie wygląda sprawa z systemami bezpieczeństwa, które okazują się zawodne.

Zdaniem Halliburtona, to producenci premium mają do wykonania najwięcej pracy w kontekście poprawy jakości swoich produktów. Szczególnie, że oczekiwania wobec nich są przecież większe, niż wobec marek bardziej masowych i tańszych.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Peugeot uznany za bardziej niezawodnego od BMW w rankingu JD Dynamics
Peugeot uznany za bardziej niezawodnego od BMW w rankingu JD Dynamics
Peugeot uznany za bardziej niezawodnego od BMW w rankingu JD Dynamics

Renomowana firma JD Power przedstawiła wyniki przeprowadzanego corocznie raportu na temat niezawodności samochodów. Tym razem, wzięto pod lupę 11,5 tysiąca pojazdów zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii między 2015 a 2018 rokiem. Marki premium poniosły w nim spektakularną, wizerunkową klęskę.

JD Power to renomowana amerykańska korporacja zajmująca się m.in. przetwarzaniem danych na tematy motoryzacyjne do celów statystycznych. Poza sporządzaniem rankingów popularności samochodów nowych i używanych, dzięki tej firmie poznać można także ciekawe zestawienia związane z niezawodnością pojazdów.

Najnowsze badanie przeprowadzono na próbie 11,5 tysiąca samochodów w Wielkiej Brytanii. Autorzy przepytali osoby, które kupiły swoje nowe samochody między listopadem 2015 roku a styczniem 2018 roku. Sprawdzono, który samochód w ujęciu x/100 wywoływał w tym czasie najmniej problemów.

Wyniki są całkiem interesujące. Pierwsze miejsce na podium zajął Peugeot z wynikiem 77 problemów na 100. Druga lokata należy do Skody (88 problemów na 100), a ostatnie miejsce zajął Hyundai, wyróżniając się wynikiem 90 na 100.

To, co niektórych może zaskakiwać to fakt, że w pierwszej dziesiątce znalazła się tylko jedna marka premium. Jest to szwedzkie Volvo, które zajęło dziesiąte miejsce z wynikiem 106 na 100. Im dalej w las, tym wyniki badania JD Power są coraz bardziej kompromitujące dla producentów pojazdów luksusowych.

Niechlubnym zwycięzcą w kategorii “najbardziej awaryjny samochód” jest… BMW, które zajęło ostatnie miejsce z wynikiem aż 181 wykrytych usterek na 100 pojazdów. To gorzej, niż m.in. Fiat (173 na 100) i Dacia (114 na 100).

Powodów do dumy nie powinno mieć też Audi (167 na 100) i Mercedes-Benz (136 na 100). Obie marki znalazły się w szarym ogonie zestawienia, będąc gorszym od Renault, Kii czy Citroena. Nie kopać leżącego? Autorzy badania nie szczędzili sobie dodatkowego komentarza do wyników badań w kontekście marek premium.

Jak powiedział Josh Halliburton, szef europejskiego oddziału JD Power, badanie pokazało jeszcze, że brytyjscy właściciele aut premium skarżą się na systemy multimedialne jak kierowcy żadnego innego samochodu. Podobnie wygląda sprawa z systemami bezpieczeństwa, które okazują się zawodne.

Zdaniem Halliburtona, to producenci premium mają do wykonania najwięcej pracy w kontekście poprawy jakości swoich produktów. Szczególnie, że oczekiwania wobec nich są przecież większe, niż wobec marek bardziej masowych i tańszych.