W Gliwicach zamiast Astry będą powstawać samochody dostawcze PSA

Nadchodzą spore zmiany w związku z funkcjonowaniem polskiej fabryki Opla w Gliwicach. Według najnowszych informacji, kolejna generacja Astry faktycznie ma zniknąć z tutejszych linii na dobre. W jej miejsce ma jednak pojawić się coś zupełnie nowego – nowa rodzina aut dostawczych PSA.

W kwietniu pisaliśmy o niepewnych losach fabryki Opla w Gliwicach, która według informacji podawanych przez niemieckie media miała stracić w 2021 roku produkcję Astry. Sęk w tym, że od tego roku to jedyny samochód, jaki te zakłady wytwarzają.

PSA nie planuje jednak spisywać cenionej i wydajnej fabryki na straty. W najbliższych latach planuje jedynie przeprowadzić małe przemeblowanie w szeregach europejskich fabryk, jakie należą do francuskiego koncernu.

W 2021 roku na rynek trafią kolejne generacje Peugeota 308 i Opla Astry, które tym razem mają być opracowane jako blisko spokrewnione konstrukcje. Francuzi chcą, by oba auta powstawały w jednej fabryce, biorąc pod uwagę Niemcy lub, co ciekawe, Wielką Brytanię.

Gliwice zatem owszem, po raz pierwszy w swojej 20-letniej historii utracą produkcję Astry, jednak w zamian otrzymają bojowe zadanie, które trudno uznać za wyraz lekceważenia. Za dwa lata tylko w Polsce ma być produkowana nowa generacja rodziny dużych aut dostawczych PSA.

Dotychczasowe wcielenie tych aut aż woła o następcę. Premiera obecnej odsłony Citroena Jumpera, Peugeota Boxera i Fiata Ducato miała miejsce… 13 lat temu, w 2006 roku. Tym razem, w miejsce tego ostatniego wskoczy inny model – Opel Movano.

Oznacza to, że za 2 lata na mapie sił w świecie aut dostawczych zajdą małe przetasowania. Renault Master straci swojego bliźniaka na rzecz koncernu PSA, a “bezpański” stanie się Fiat z Ducato.

To jednak nie jest zmartwieniem PSA – na tym podwórku zapanuje wreszcie stuprocentowy porządek. Wspólnie opracowano bowiem dotychczas już mniejszą rodzinę aut Citroen Jumpy/Peugeot Expert/Opel Vivaro i jeszcze mniejszą Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Opel Combo. Wszystko w rodzinie.

Fabryka w Gliwicach ma zostać w 2021 roku odpowiednio przebudowana pod produkcję pojazdów dostawczych. Rocznie z taśm na Śląsku może zjeżdżać nawet 100 tysięcy samochodów.

źródło: Money.pl

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

W Gliwicach zamiast Astry będą powstawać samochody dostawcze PSA
W Gliwicach zamiast Astry będą powstawać samochody dostawcze PSA
W Gliwicach zamiast Astry będą powstawać samochody dostawcze PSA

Nadchodzą spore zmiany w związku z funkcjonowaniem polskiej fabryki Opla w Gliwicach. Według najnowszych informacji, kolejna generacja Astry faktycznie ma zniknąć z tutejszych linii na dobre. W jej miejsce ma jednak pojawić się coś zupełnie nowego – nowa rodzina aut dostawczych PSA.

W kwietniu pisaliśmy o niepewnych losach fabryki Opla w Gliwicach, która według informacji podawanych przez niemieckie media miała stracić w 2021 roku produkcję Astry. Sęk w tym, że od tego roku to jedyny samochód, jaki te zakłady wytwarzają.

PSA nie planuje jednak spisywać cenionej i wydajnej fabryki na straty. W najbliższych latach planuje jedynie przeprowadzić małe przemeblowanie w szeregach europejskich fabryk, jakie należą do francuskiego koncernu.

W 2021 roku na rynek trafią kolejne generacje Peugeota 308 i Opla Astry, które tym razem mają być opracowane jako blisko spokrewnione konstrukcje. Francuzi chcą, by oba auta powstawały w jednej fabryce, biorąc pod uwagę Niemcy lub, co ciekawe, Wielką Brytanię.

Gliwice zatem owszem, po raz pierwszy w swojej 20-letniej historii utracą produkcję Astry, jednak w zamian otrzymają bojowe zadanie, które trudno uznać za wyraz lekceważenia. Za dwa lata tylko w Polsce ma być produkowana nowa generacja rodziny dużych aut dostawczych PSA.

Dotychczasowe wcielenie tych aut aż woła o następcę. Premiera obecnej odsłony Citroena Jumpera, Peugeota Boxera i Fiata Ducato miała miejsce… 13 lat temu, w 2006 roku. Tym razem, w miejsce tego ostatniego wskoczy inny model – Opel Movano.

Oznacza to, że za 2 lata na mapie sił w świecie aut dostawczych zajdą małe przetasowania. Renault Master straci swojego bliźniaka na rzecz koncernu PSA, a “bezpański” stanie się Fiat z Ducato.

To jednak nie jest zmartwieniem PSA – na tym podwórku zapanuje wreszcie stuprocentowy porządek. Wspólnie opracowano bowiem dotychczas już mniejszą rodzinę aut Citroen Jumpy/Peugeot Expert/Opel Vivaro i jeszcze mniejszą Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Opel Combo. Wszystko w rodzinie.

Fabryka w Gliwicach ma zostać w 2021 roku odpowiednio przebudowana pod produkcję pojazdów dostawczych. Rocznie z taśm na Śląsku może zjeżdżać nawet 100 tysięcy samochodów.

źródło: Money.pl