Złe wieści – nowy Hyundai Sonata nie trafi jednak do Europy

Spekulacje na temat wielkiego powrotu Sonaty do Europy nie sprawdziły się. Choć najnowsze wcielenie tego dużego sedana wygląda świetnie i miałoby spore szanse na zagrożenie m.in. Skodzie Superb czy Oplu Insignia, to Hyundai zdecydował się nie wprowadzać tego auta na nasz rynek.

Hyundai Sonata to jeden z ważniejszych rodzinnych samochodów w ofercie koreańskiej marki. Wśród najważniejszych rynków dla tego modelu próżno jednak szukać Europy. U nas, duży sedan nigdy nie radził sobie dobrze.

To z tego powodu w 2009 roku zdecydowano się wycofać go ze sprzedaży i pozostawić segment D niezagospodarowanym na kolejne dwa lata. W 2011 roku Hyundai postanowił podejść do tematu od nowa, opracowując specjalnie dla Europy model i40.

Nie zapomniano o czynniku, który stanowi być albo nie być samochodów klasy średniej na naszym kontynencie – obecność w ofercie wersji kombi. W kolejnych latach i40 sprzedawało się wprawdzie wielokrotnie lepiej od niszowej Sonaty, jednak nadal był to poziom wyraźnie odstający od konkurencji.

Dziś, od debiutu Hyundaia i40 minęło już 8 lat, co w naturalny sposób zrodziło pełno spekulacji wokół jego następcy. Najpierw spekulowano, że Koreańczycy zaserwują samochodowi kolejny lifting, co sugerowały zdjęcia szpiegowskie dotychczasowego modelu z zamaskowanym przodem i tyłem.

Z czasem jednak tajemniczy prototyp zniknął, a w jego miejsce pojawiły się nowe domysły. Tym razem, bardziej zaskakujące – Hyundai w miejsce dotychczasowego i40 przywróci Sonatę w najnowszej, nadchodzącej w 2019 generacji!

Informacje te wydawały się tym, ciekawsze, że projekt nowej Sonaty zapowiadał się wyjątkowo ciekawie. Samochód miał otrzymać zupełnie nowy język stylistyczny marki, z awangardowymi i przyciągającymi uwagę akcentami.

I faktycznie, tak się stało – przedstawiona w zeszłym miesiącu ósma generacja Sonaty to jeden, z najlepiej wyglądających Hyundaiów w historii. Niestety, ostatecznie nie będzie nam dane zobaczyć tego samochodu na europejskich drogach. Hyundai nie planuje przywracać Sonaty do tutejszych salonów.

O decyzji marki przesądziły prawdopodobnie słabe wyniki sprzedaży i40 i generalnie niekorzystne trendy rynkowe dla aut klasy średniej. Sonata ponownie mogłaby stać się rynkową ciekawostką, i to pomimo udanej stylistyki. Co to oznacza wciąż produkowanego i40? Auto zniknie prawdopodobnie ze sprzedaży bez następcy.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Złe wieści – nowy Hyundai Sonata nie trafi jednak do Europy
Złe wieści – nowy Hyundai Sonata nie trafi jednak do Europy
Złe wieści – nowy Hyundai Sonata nie trafi jednak do Europy

Spekulacje na temat wielkiego powrotu Sonaty do Europy nie sprawdziły się. Choć najnowsze wcielenie tego dużego sedana wygląda świetnie i miałoby spore szanse na zagrożenie m.in. Skodzie Superb czy Oplu Insignia, to Hyundai zdecydował się nie wprowadzać tego auta na nasz rynek.

Hyundai Sonata to jeden z ważniejszych rodzinnych samochodów w ofercie koreańskiej marki. Wśród najważniejszych rynków dla tego modelu próżno jednak szukać Europy. U nas, duży sedan nigdy nie radził sobie dobrze.

To z tego powodu w 2009 roku zdecydowano się wycofać go ze sprzedaży i pozostawić segment D niezagospodarowanym na kolejne dwa lata. W 2011 roku Hyundai postanowił podejść do tematu od nowa, opracowując specjalnie dla Europy model i40.

Nie zapomniano o czynniku, który stanowi być albo nie być samochodów klasy średniej na naszym kontynencie – obecność w ofercie wersji kombi. W kolejnych latach i40 sprzedawało się wprawdzie wielokrotnie lepiej od niszowej Sonaty, jednak nadal był to poziom wyraźnie odstający od konkurencji.

Dziś, od debiutu Hyundaia i40 minęło już 8 lat, co w naturalny sposób zrodziło pełno spekulacji wokół jego następcy. Najpierw spekulowano, że Koreańczycy zaserwują samochodowi kolejny lifting, co sugerowały zdjęcia szpiegowskie dotychczasowego modelu z zamaskowanym przodem i tyłem.

Z czasem jednak tajemniczy prototyp zniknął, a w jego miejsce pojawiły się nowe domysły. Tym razem, bardziej zaskakujące – Hyundai w miejsce dotychczasowego i40 przywróci Sonatę w najnowszej, nadchodzącej w 2019 generacji!

Informacje te wydawały się tym, ciekawsze, że projekt nowej Sonaty zapowiadał się wyjątkowo ciekawie. Samochód miał otrzymać zupełnie nowy język stylistyczny marki, z awangardowymi i przyciągającymi uwagę akcentami.

I faktycznie, tak się stało – przedstawiona w zeszłym miesiącu ósma generacja Sonaty to jeden, z najlepiej wyglądających Hyundaiów w historii. Niestety, ostatecznie nie będzie nam dane zobaczyć tego samochodu na europejskich drogach. Hyundai nie planuje przywracać Sonaty do tutejszych salonów.

O decyzji marki przesądziły prawdopodobnie słabe wyniki sprzedaży i40 i generalnie niekorzystne trendy rynkowe dla aut klasy średniej. Sonata ponownie mogłaby stać się rynkową ciekawostką, i to pomimo udanej stylistyki. Co to oznacza wciąż produkowanego i40? Auto zniknie prawdopodobnie ze sprzedaży bez następcy.