Tęskniliście za kanciastym GLK? Oto nowy Mercedes-Benz GLB Concept

SUV-ów nigdy za wiele. Tak uważa przynajmniej Mercedes, który poszerza swoją ofertę tego typu samochodów o kolejny model. Średniej wielkości GLB to szósty SUV w gamie. Swoimi kanciastymi kształtami ma stanowić alternatywę dla tych, dla których Klasa G jest za duża, GLA za małe, a GLC… zbyt obłe. W Chinach debiutuje odmiana bliska seryjnej postaci.

Zgodnie z zapowiedziami, Mercedes przedstawił studyjną, ale bliską seryjnej formie, zapowiedź swojego całkowicie nowego SUV-a. Zdawałoby się, że między kompaktowym GLA a średniej wielkości GLC nie ma luki. Marka ze Stuttgartu twierdzi jednak, że klientom brakowało auta będącego bardziej mniejszym odpowiednikiem Klasy G i taką rolę doskonale spełni GLB.

Takie auto już było, ale zniknęło z oferty w 2015. Okazuje się, że porzucenie koncepcji kanciastego GLK na rzecz krągłego GLC było błędem. Z tego względu, teraz Mercedes będzie oferować teraz dwie wizje średniej wielkości SUV-a równolegle.

Na trwającej właśnie Wystawie Samochodowej w Szanghaju samochód ma swoją światową premierę. Wspomniana studyjna wersja, wyróżnia się offroadowym pakietem stylistycznym. Samochód wyposażono w terenowe opony o szerokim profilu, a także bagażnik dachowy i dodatkowe oświetlenie.

Pozostałe elementy, wydają się być żywcem przejęte z gotowego GLB. Choć samochód jest nieco krótszy od GLC, to w środku będzie mógł pomieścić nawet 7 pasażerów. Tylna kanapa oferuje możliwości regulacji, a sama przestrzeń na nogi ma spełnić oczekiwania wymagających (czytaj: wysokich) osób.

Kokpit zapożyczono z nowej Klasy A, a z zewnątrz nowy SUV Mercedesa to zlepek zastosowanych dotychczas rozwiązań stylistycznych. Auto bez wątpienia może się podobać, choć nas ograniczona kreatywność stylistów Mercedesa już trochę nudzi.

Studyjne GLB przedstawione na chińskiej wystawie napędzane jest turbodoładowanym, czterocylindrowym benzyniakiem o pojemności 2,5 litra. Samochód rozwija moc 224 KM, a z układem napędowym współpracuje ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Napęd – na cztery koła.

Pierwsze oficjalne informacje na temat produkcyjnego Mercedesa GLB pojawią się latem tego roku, a w salonach sprzedaży nowy SUV powinien pojawić się jeszcze w tym roku.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Tęskniliście za kanciastym GLK? Oto nowy Mercedes-Benz GLB Concept
Tęskniliście za kanciastym GLK? Oto nowy Mercedes-Benz GLB Concept
Tęskniliście za kanciastym GLK? Oto nowy Mercedes-Benz GLB Concept

SUV-ów nigdy za wiele. Tak uważa przynajmniej Mercedes, który poszerza swoją ofertę tego typu samochodów o kolejny model. Średniej wielkości GLB to szósty SUV w gamie. Swoimi kanciastymi kształtami ma stanowić alternatywę dla tych, dla których Klasa G jest za duża, GLA za małe, a GLC… zbyt obłe. W Chinach debiutuje odmiana bliska seryjnej postaci.

Zgodnie z zapowiedziami, Mercedes przedstawił studyjną, ale bliską seryjnej formie, zapowiedź swojego całkowicie nowego SUV-a. Zdawałoby się, że między kompaktowym GLA a średniej wielkości GLC nie ma luki. Marka ze Stuttgartu twierdzi jednak, że klientom brakowało auta będącego bardziej mniejszym odpowiednikiem Klasy G i taką rolę doskonale spełni GLB.

Takie auto już było, ale zniknęło z oferty w 2015. Okazuje się, że porzucenie koncepcji kanciastego GLK na rzecz krągłego GLC było błędem. Z tego względu, teraz Mercedes będzie oferować teraz dwie wizje średniej wielkości SUV-a równolegle.

Na trwającej właśnie Wystawie Samochodowej w Szanghaju samochód ma swoją światową premierę. Wspomniana studyjna wersja, wyróżnia się offroadowym pakietem stylistycznym. Samochód wyposażono w terenowe opony o szerokim profilu, a także bagażnik dachowy i dodatkowe oświetlenie.

Pozostałe elementy, wydają się być żywcem przejęte z gotowego GLB. Choć samochód jest nieco krótszy od GLC, to w środku będzie mógł pomieścić nawet 7 pasażerów. Tylna kanapa oferuje możliwości regulacji, a sama przestrzeń na nogi ma spełnić oczekiwania wymagających (czytaj: wysokich) osób.

Kokpit zapożyczono z nowej Klasy A, a z zewnątrz nowy SUV Mercedesa to zlepek zastosowanych dotychczas rozwiązań stylistycznych. Auto bez wątpienia może się podobać, choć nas ograniczona kreatywność stylistów Mercedesa już trochę nudzi.

Studyjne GLB przedstawione na chińskiej wystawie napędzane jest turbodoładowanym, czterocylindrowym benzyniakiem o pojemności 2,5 litra. Samochód rozwija moc 224 KM, a z układem napędowym współpracuje ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Napęd – na cztery koła.

Pierwsze oficjalne informacje na temat produkcyjnego Mercedesa GLB pojawią się latem tego roku, a w salonach sprzedaży nowy SUV powinien pojawić się jeszcze w tym roku.