Pogromca Tesli? Będzie problem – Audi e-Tron ma tylko 328 km zasięgu

Elektryczne Audi e-tron, które trafiło właśnie do europejskiej sprzedaży, chce przekonać entuzjastów aut elektrycznych, aby wybrali akurat ten model. Najgroźniejszy konkurent – Tesla Model X. Pod względem zasięgu jednak niemieckie auto nie ma się czym chwalić…

Audi e-tron to pierwszy samochód elektryczny marki, który powstał w tym celu od podstaw. Pełnowymiarowy SUV, który ujrzał światło dzienne w sierpniu ubiegłego roku, ma być wstępem do dużej gamy w pełni elektrycznych samochodów z Ingolstadt.

Producent chce wyróżnić się nie tylko ciekawym, subtelnie eleganckim designem, ale i rozwiązaniami technicznymi. Na czele – wirtualne lusterka, które obraz z zamontowanych po bokach kamer przedstawiają na ekranach umieszczonych w drzwiach kierowcy i pasażera.

Zaawansowana technologia, wygląd i jeszcze wyposażenie to jednak jedno. Drugie, bardziej istotne, to parametry techniczne. E-tron to bez wątpienia reprezentant topowej ligi samochodów elektrycznych, gdzie liczy się nie tylko moc i prędkość, ale i cecha ważna w każdym aucie na prąd. Zasięg.

Pod tym względem, mogłoby się wydawać, elektryczny SUV Audi powinien wykazywać się ponadprzeciętymi parametrami. W końcu chodzi tutaj nie tylko o pokazanie możliwości konstruktorów z Ingolstadt, ale i wystosowanie prztyczka w nos konkurencji. A dokładniej – jednemu, najgroźniejszemu konkurentowi, czyli Tesli Model X.

Niestety, wygląda jednak na to, że Niemcy nie podołali w kwestii tego istotnego parametru. Według badania EPA, jakie przeprowadzono w USA pod kątem zasięgu i wydajności napędu e-trona, samochód w cyklu mieszanym (miasto-trasa) ma łączny zasięg wynoszący jedynie… 328 kilometrów.

To wynik o wiele gorszy od tego, jaki uzyskano po wykonaniu pomiarów metodą WLTP w Europie. Według niej, elektryczny SUV ma 417 kilometrów zasięgu.

Jak pisze portal Insdide EVs, winę za rozczarowujące wyniki badań za Oceanem odpowiada m.in. wysokie zużycie energii w czasie jazdy i stosunkowo niewielka pojemność akumulatorów dostępna do użytku. Jest to ledwie 88%.

Gorszy zasięg, według badania EPA, mają w USA tylko samochody miejskie i kompaktowe.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Pogromca Tesli? Będzie problem – Audi e-Tron ma tylko 328 km zasięgu
Pogromca Tesli? Będzie problem – Audi e-Tron ma tylko 328 km zasięgu
Pogromca Tesli? Będzie problem – Audi e-Tron ma tylko 328 km zasięgu

Elektryczne Audi e-tron, które trafiło właśnie do europejskiej sprzedaży, chce przekonać entuzjastów aut elektrycznych, aby wybrali akurat ten model. Najgroźniejszy konkurent – Tesla Model X. Pod względem zasięgu jednak niemieckie auto nie ma się czym chwalić…

Audi e-tron to pierwszy samochód elektryczny marki, który powstał w tym celu od podstaw. Pełnowymiarowy SUV, który ujrzał światło dzienne w sierpniu ubiegłego roku, ma być wstępem do dużej gamy w pełni elektrycznych samochodów z Ingolstadt.

Producent chce wyróżnić się nie tylko ciekawym, subtelnie eleganckim designem, ale i rozwiązaniami technicznymi. Na czele – wirtualne lusterka, które obraz z zamontowanych po bokach kamer przedstawiają na ekranach umieszczonych w drzwiach kierowcy i pasażera.

Zaawansowana technologia, wygląd i jeszcze wyposażenie to jednak jedno. Drugie, bardziej istotne, to parametry techniczne. E-tron to bez wątpienia reprezentant topowej ligi samochodów elektrycznych, gdzie liczy się nie tylko moc i prędkość, ale i cecha ważna w każdym aucie na prąd. Zasięg.

Pod tym względem, mogłoby się wydawać, elektryczny SUV Audi powinien wykazywać się ponadprzeciętymi parametrami. W końcu chodzi tutaj nie tylko o pokazanie możliwości konstruktorów z Ingolstadt, ale i wystosowanie prztyczka w nos konkurencji. A dokładniej – jednemu, najgroźniejszemu konkurentowi, czyli Tesli Model X.

Niestety, wygląda jednak na to, że Niemcy nie podołali w kwestii tego istotnego parametru. Według badania EPA, jakie przeprowadzono w USA pod kątem zasięgu i wydajności napędu e-trona, samochód w cyklu mieszanym (miasto-trasa) ma łączny zasięg wynoszący jedynie… 328 kilometrów.

To wynik o wiele gorszy od tego, jaki uzyskano po wykonaniu pomiarów metodą WLTP w Europie. Według niej, elektryczny SUV ma 417 kilometrów zasięgu.

Jak pisze portal Insdide EVs, winę za rozczarowujące wyniki badań za Oceanem odpowiada m.in. wysokie zużycie energii w czasie jazdy i stosunkowo niewielka pojemność akumulatorów dostępna do użytku. Jest to ledwie 88%.

Gorszy zasięg, według badania EPA, mają w USA tylko samochody miejskie i kompaktowe.