No i jest – Porsche Cayenne Coupe, kolejny SUV Coupe

Dopiero co pisaliśmy o zapowiedzi nowego modelu Porsche, a do sieci już trafiły oficjalne zdjęcia na jego temat. Ofertę marki właśnie poszerza pierwszy SUV Coupe w jej dziejach. Oto Porsche Cayenne Coupe, prawdopodobnie najładniejszy model tego typu na rynku.

Zgodnie z zapowiedziami, Porsche zdecydowało się w marcu ujawnić oficjalne zdjęcia i informacje na temat nowej odmiany nadwoziowej swojego flagowego SUV-a. Cayenne Coupe w teorii może wydawać się dziwną fanaberią księgowych marki, jednak rynek dla tzw. SUV-ów Coupe faktycznie jest bardzo duży.

Na tyle duży, że warto w niego inwestować kolejnym markom. Choć pierwsze SUV-y ze ściętym tyłem takie marki jak Pontiac czy SsangYong wypuściły na rynek już lata temu, to dopiero marki premium uczyniły ten typ nadwozia żyłą złota.

Pierwsze było BMW z X6, kolejny był Mercedes z GLE Coupe. Z kolei po przedstawionym w zeszłym roku Audi Q8, grupa Volkswagena prezentuje kolejnego rynkowego gracza. Cayenne Coupe debiutuje półtora roku po klasycznej odmianie i ma służyć za jego bardziej sportową odmianę – cokolwiek to słowo dziś znaczy.

To, co wyróżnia nowy model Porsche, widoczne jest od słupka B. Linia dachu zaczyna w tym miejscu bowiem gwałtownie opadać, co przekłada się na mniejszą powierzchnię bocznych szyb i zarazem tylną szybę położoną pod większym kątem. Inaczej wygląda pas tylny, niżej poprowadzona jest też linia dachu.

Zdaniem marki, Cayenne Coupe ma “klasyczną sylwetkę Porsche”, porównując w materiałach prasowych tylną część nadwozia w Panamery i 911. Fakt, od tej strony Cayenne Coupe wydaje się spójniejsze z resztą gamy, niż… zwykły, obecny w ofercie od 17 lat model.

Nowy wariant Cayenne ma się wyróżniać jeszcze dedykowanym pakietem stylistycznym. Na przykład, decydując się na Sport Design, otrzymuje się 22-calowe alufelgi, akcenty z włókna węglowego oraz alcantary. Porsche z dumą reklamuje też nowy, intensywny pomarańczowy kolor nadwozia.

Na początek, nabywcy Cayenne Coupe będą mogli kupić samochód w dwóch wariantach silnikowych. Pierwsza to 3,6-litrowe V6 o mocy 335 KM, która oferuje 450 Nm momentu obrotowego i 5,7 sekundy do setki. Prędkośc maksymalna – 243 km/h.

Druga jednostka napędowa zasili wariant Cayenne Turbo Coupe. To 4-litrowe, turbodoładowane V8 z silnikiem o mocy 541 KM i 768 momentu obrotowego. Do 100 km/h model z tym silnikiem rozpędzi się w 3,7 sekundy, a maksymalnie pojedzie nawet 286 km/h.

Ceny startują od 411 tysięcy złotych, a wersja Turbo to wydatek już 720 tysięcy złotych. Sprzedaż Porsche Cayenne Coupe ruszy już w maju. Cicho liczymy, że samochód ten pojawi się na stoisku Porsche na przyszłotygodniowym Poznań Motor Show, aby przyjrzeć się mu z bliska.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

No i jest – Porsche Cayenne Coupe, kolejny SUV Coupe
No i jest – Porsche Cayenne Coupe, kolejny SUV Coupe
No i jest – Porsche Cayenne Coupe, kolejny SUV Coupe

Dopiero co pisaliśmy o zapowiedzi nowego modelu Porsche, a do sieci już trafiły oficjalne zdjęcia na jego temat. Ofertę marki właśnie poszerza pierwszy SUV Coupe w jej dziejach. Oto Porsche Cayenne Coupe, prawdopodobnie najładniejszy model tego typu na rynku.

Zgodnie z zapowiedziami, Porsche zdecydowało się w marcu ujawnić oficjalne zdjęcia i informacje na temat nowej odmiany nadwoziowej swojego flagowego SUV-a. Cayenne Coupe w teorii może wydawać się dziwną fanaberią księgowych marki, jednak rynek dla tzw. SUV-ów Coupe faktycznie jest bardzo duży.

Na tyle duży, że warto w niego inwestować kolejnym markom. Choć pierwsze SUV-y ze ściętym tyłem takie marki jak Pontiac czy SsangYong wypuściły na rynek już lata temu, to dopiero marki premium uczyniły ten typ nadwozia żyłą złota.

Pierwsze było BMW z X6, kolejny był Mercedes z GLE Coupe. Z kolei po przedstawionym w zeszłym roku Audi Q8, grupa Volkswagena prezentuje kolejnego rynkowego gracza. Cayenne Coupe debiutuje półtora roku po klasycznej odmianie i ma służyć za jego bardziej sportową odmianę – cokolwiek to słowo dziś znaczy.

To, co wyróżnia nowy model Porsche, widoczne jest od słupka B. Linia dachu zaczyna w tym miejscu bowiem gwałtownie opadać, co przekłada się na mniejszą powierzchnię bocznych szyb i zarazem tylną szybę położoną pod większym kątem. Inaczej wygląda pas tylny, niżej poprowadzona jest też linia dachu.

Zdaniem marki, Cayenne Coupe ma “klasyczną sylwetkę Porsche”, porównując w materiałach prasowych tylną część nadwozia w Panamery i 911. Fakt, od tej strony Cayenne Coupe wydaje się spójniejsze z resztą gamy, niż… zwykły, obecny w ofercie od 17 lat model.

Nowy wariant Cayenne ma się wyróżniać jeszcze dedykowanym pakietem stylistycznym. Na przykład, decydując się na Sport Design, otrzymuje się 22-calowe alufelgi, akcenty z włókna węglowego oraz alcantary. Porsche z dumą reklamuje też nowy, intensywny pomarańczowy kolor nadwozia.

Na początek, nabywcy Cayenne Coupe będą mogli kupić samochód w dwóch wariantach silnikowych. Pierwsza to 3,6-litrowe V6 o mocy 335 KM, która oferuje 450 Nm momentu obrotowego i 5,7 sekundy do setki. Prędkośc maksymalna – 243 km/h.

Druga jednostka napędowa zasili wariant Cayenne Turbo Coupe. To 4-litrowe, turbodoładowane V8 z silnikiem o mocy 541 KM i 768 momentu obrotowego. Do 100 km/h model z tym silnikiem rozpędzi się w 3,7 sekundy, a maksymalnie pojedzie nawet 286 km/h.

Ceny startują od 411 tysięcy złotych, a wersja Turbo to wydatek już 720 tysięcy złotych. Sprzedaż Porsche Cayenne Coupe ruszy już w maju. Cicho liczymy, że samochód ten pojawi się na stoisku Porsche na przyszłotygodniowym Poznań Motor Show, aby przyjrzeć się mu z bliska.