Holendrzy masowo kupowali, a teraz masowo sprzedają hybrydy plug-in

Rosnące w ostatnich latach zamiłowanie ludzi do alternatywnych źródeł napędu nie jest do końca szczere. Takie wnioski wyciągnąć można przynajmniej po spojrzeniu na przykład Holandii. Tamtejsi kierowcy zaczęli masowo pozbywać się hybryd plug-in po… zniknięciu podatkowych ulg.

Rządowe dopłaty do samochodów z tzw. alternatywnymi źródłami napędu to nic nowego. W ostatnich latach wiele państw Europy Zachodniej wprowadziło różnego rodzaju ulgi, które miały na celu zachęcić kierowców do przesiadki z diesli i benzyniaków do samochodów hybrydowych, a nawet – elektrycznych.

Najlepiej widoczne skutki takie działania wywołały np. w Norwegii. Tamtejsi kierowcy skuszeni m.in. widmem ulg podatkowych, darmowych parkingów i prawa do jazdy po buspasie, masowo ruszyli do salonów po pojazdy na prąd. Na ulicach Oslo zaroiło się od Nissanów Leaf, a także wciąż egzotycznych Tesli.

Podobne zjawisko pojawiło się w 2013 roku w Holandii. Tamtejszy rząd bardzo hojnie zaczął traktować osoby kupujące tzw. hybrydy typu plug-in, czyli pojazdy spalinowo-elektryczne ładowane z gniazdka. Dzięki niskiej stawce podatkowej, zanotowano aż czterokrotny wzrost liczby składanych zamówień.

Na niderlandzkie ulice wyjechały tysiące Toyot Prius, Mitsubishi Outlanderów PHEV i innych hybrydowych aut z opcją dłuższej jazdy na samych bateriach. Niestety, wszystko co piękne, czybko się kończy. Ulgi podatkowe powoli znikają, a od zakupu pierwszych samochodów mija właśnie 5 lat.

Co za tym idzie, Holendrzy przeszli do masowego pozbywania się używanych hybryd plug-in. Jak podaje lokalny portal AutoWeek, od zeszłego roku można zaobserwować gwałtowne tendencje wzrostowe w eksporcie opisywanych pojazdów.

Od stycznia do lutego bieżącego roku granicę Królestwa przekroczyło 1875 hybryd plug-in. Na tle tego samego okresu z zeszłego roku, to wzrost o… 235 procent. Hitem eksportowym jest wspomniany Outlander PHEV, niegdysiejszy hit sprzedażowy. Przewrotny los.

Gdzie sprzedawane są używane, niechciane już hybrydy plug-in z Holandii? Dominuje sąsiednia Belgia, a także odległa Finlandia i Portugalia. Z krajów naszego regionu nie wspomniano o Polsce, pojawiły się za to Węgry.

źródło: AutoWeek

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Holendrzy masowo kupowali, a teraz masowo sprzedają hybrydy plug-in
Holendrzy masowo kupowali, a teraz masowo sprzedają hybrydy plug-in
Holendrzy masowo kupowali, a teraz masowo sprzedają hybrydy plug-in

Rosnące w ostatnich latach zamiłowanie ludzi do alternatywnych źródeł napędu nie jest do końca szczere. Takie wnioski wyciągnąć można przynajmniej po spojrzeniu na przykład Holandii. Tamtejsi kierowcy zaczęli masowo pozbywać się hybryd plug-in po… zniknięciu podatkowych ulg.

Rządowe dopłaty do samochodów z tzw. alternatywnymi źródłami napędu to nic nowego. W ostatnich latach wiele państw Europy Zachodniej wprowadziło różnego rodzaju ulgi, które miały na celu zachęcić kierowców do przesiadki z diesli i benzyniaków do samochodów hybrydowych, a nawet – elektrycznych.

Najlepiej widoczne skutki takie działania wywołały np. w Norwegii. Tamtejsi kierowcy skuszeni m.in. widmem ulg podatkowych, darmowych parkingów i prawa do jazdy po buspasie, masowo ruszyli do salonów po pojazdy na prąd. Na ulicach Oslo zaroiło się od Nissanów Leaf, a także wciąż egzotycznych Tesli.

Podobne zjawisko pojawiło się w 2013 roku w Holandii. Tamtejszy rząd bardzo hojnie zaczął traktować osoby kupujące tzw. hybrydy typu plug-in, czyli pojazdy spalinowo-elektryczne ładowane z gniazdka. Dzięki niskiej stawce podatkowej, zanotowano aż czterokrotny wzrost liczby składanych zamówień.

Na niderlandzkie ulice wyjechały tysiące Toyot Prius, Mitsubishi Outlanderów PHEV i innych hybrydowych aut z opcją dłuższej jazdy na samych bateriach. Niestety, wszystko co piękne, czybko się kończy. Ulgi podatkowe powoli znikają, a od zakupu pierwszych samochodów mija właśnie 5 lat.

Co za tym idzie, Holendrzy przeszli do masowego pozbywania się używanych hybryd plug-in. Jak podaje lokalny portal AutoWeek, od zeszłego roku można zaobserwować gwałtowne tendencje wzrostowe w eksporcie opisywanych pojazdów.

Od stycznia do lutego bieżącego roku granicę Królestwa przekroczyło 1875 hybryd plug-in. Na tle tego samego okresu z zeszłego roku, to wzrost o… 235 procent. Hitem eksportowym jest wspomniany Outlander PHEV, niegdysiejszy hit sprzedażowy. Przewrotny los.

Gdzie sprzedawane są używane, niechciane już hybrydy plug-in z Holandii? Dominuje sąsiednia Belgia, a także odległa Finlandia i Portugalia. Z krajów naszego regionu nie wspomniano o Polsce, pojawiły się za to Węgry.

źródło: AutoWeek