Przyszłość Audi TT pod znakiem zapytania – coupe może nie mieć następcy

Podczas Targów w Genewie szef Audi zdradził, że przyszłość kompaktowego coupe TT stoi pod dużym znakiem zapytania. Po 20 latach rynkowej kariery, samochód nie tylko nie przeobrazi się w inny typ nadwozia, ale może w ogóle trwale zniknąć z rynku. Podobno jest w dzisiejszym świecie coraz mniej miejsca na tego typu konstrukcje…

Audi TT to jeden z ciekawszych samochodów, jakie udało się w swoich dziejach wypuścić na rynek marce Audi. Kompaktowych wymiarów coupe zadebiutowało w 1998 roku, a przez 21 lat produkcji doczekało się trzech, oryginalnych wcieleń. Najnowsze, trafiło do sprzedaży w 2014 roku. Okazuje się jednak, że dalsze losy tego modelu nie są pewne.

Grono nabywców TT na przestrzeni lat widocznie się skurczyło, rynek się zmienia, a przed Audi stoją liczne wyzwania. Wątpliwości co do sensu dalszej kontynuacji wyraził sam prezes niemieckiej marki, Bram Schot w rozmowie z brytyjskim magazynem Autocar.

Przyznał on, że w gamie marki istnieje przyszłość dla kultowych modeli, jednak niekoniecznie ta zasada obejmie niewielkie coupe. Prezes Audi za najważniejszy cel na najbliższe lata uznał elektryfikację oferty modelowej, na którą konieczne jest pozyskanie odpowiedniej ilości środków finansowych.

Możliwe, że biznesplan Audi na najbliższą dekadę zwyczajnie nie będzie obejmować niszowych i mało dochodowych modeli. Producent z Ingolstadt nie jest z tym zresztą osamotniony. Podobne rozterki towarzyszą w ostatnich miesiącach konkurencyjnemu BMW i Mercedesowi, którzy również planują wycofać niektóre niszowe propozycje w ofercie.

Właśnie kończy się produkcja Mercedesa SLC, który koncepcją był zbliżony do TT. W przyszłości z oferty ma też zniknąć Klasa S w wersji coupe i cabriolet. BMW z kolei nie przedstawi następcy modelu Seria 3 Gran Turismo, a na początku tygodnia pojawiły się plotki, że podobny los może spotkać minivana Seria 2 Active Tourer.

Jedną z myśli przewodnich niemieckich marek premium mogą być znamienne słowa prezesa Audi w wyżej cytowanym wywiadzie. “Nie możemy pozwolić sobie na bycie obecnym na każdym rynku, w każdym segmencie samochodowym”.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Przyszłość Audi TT pod znakiem zapytania – coupe może nie mieć następcy
Przyszłość Audi TT pod znakiem zapytania – coupe może nie mieć następcy
Przyszłość Audi TT pod znakiem zapytania – coupe może nie mieć następcy

Podczas Targów w Genewie szef Audi zdradził, że przyszłość kompaktowego coupe TT stoi pod dużym znakiem zapytania. Po 20 latach rynkowej kariery, samochód nie tylko nie przeobrazi się w inny typ nadwozia, ale może w ogóle trwale zniknąć z rynku. Podobno jest w dzisiejszym świecie coraz mniej miejsca na tego typu konstrukcje…

Audi TT to jeden z ciekawszych samochodów, jakie udało się w swoich dziejach wypuścić na rynek marce Audi. Kompaktowych wymiarów coupe zadebiutowało w 1998 roku, a przez 21 lat produkcji doczekało się trzech, oryginalnych wcieleń. Najnowsze, trafiło do sprzedaży w 2014 roku. Okazuje się jednak, że dalsze losy tego modelu nie są pewne.

Grono nabywców TT na przestrzeni lat widocznie się skurczyło, rynek się zmienia, a przed Audi stoją liczne wyzwania. Wątpliwości co do sensu dalszej kontynuacji wyraził sam prezes niemieckiej marki, Bram Schot w rozmowie z brytyjskim magazynem Autocar.

Przyznał on, że w gamie marki istnieje przyszłość dla kultowych modeli, jednak niekoniecznie ta zasada obejmie niewielkie coupe. Prezes Audi za najważniejszy cel na najbliższe lata uznał elektryfikację oferty modelowej, na którą konieczne jest pozyskanie odpowiedniej ilości środków finansowych.

Możliwe, że biznesplan Audi na najbliższą dekadę zwyczajnie nie będzie obejmować niszowych i mało dochodowych modeli. Producent z Ingolstadt nie jest z tym zresztą osamotniony. Podobne rozterki towarzyszą w ostatnich miesiącach konkurencyjnemu BMW i Mercedesowi, którzy również planują wycofać niektóre niszowe propozycje w ofercie.

Właśnie kończy się produkcja Mercedesa SLC, który koncepcją był zbliżony do TT. W przyszłości z oferty ma też zniknąć Klasa S w wersji coupe i cabriolet. BMW z kolei nie przedstawi następcy modelu Seria 3 Gran Turismo, a na początku tygodnia pojawiły się plotki, że podobny los może spotkać minivana Seria 2 Active Tourer.

Jedną z myśli przewodnich niemieckich marek premium mogą być znamienne słowa prezesa Audi w wyżej cytowanym wywiadzie. “Nie możemy pozwolić sobie na bycie obecnym na każdym rynku, w każdym segmencie samochodowym”.