Fiat Centoventi Concept – Włosi przypomnieli sobie o robieniu samochodów

Fiat budzi się z letargu i po raz pierwszy od lat postanowił przywieźć na jakąś wystawę samochodową nowy model. Centoventi Concept to wprawdzie prototyp, jednak ma on zwiastować zmiany, jakie zajdą w najbliższych latach w ofercie włoskiej marki. Tak nie tylko może wyglądać nowa Panda, ale i pierwszy miejski pojazd elektryczny firmy dla europejskich klientów.

Ostatnia dekada w dziejach Fiata i innych siostrzanych marek koncernu FCA to pasmo niespełnionych obietnic, zmarnowanych szans i roztrwonionego potencjału. Pisaliśmy o tym wielokrotnie, za każdym razem tracąc kolejne resztki nadziei na zmianę losu włosko-amerykańskiego blednącego imperium.

Po śmierci wieloletniego prezesa Sergio Marchionne, jego następca Mike Manley ma przynieść sporo potrzebnych zmian. Tym razem, ma się nie skończyć na pustych obietnicach i śladowej aktywności pod kątem prezentowania nowych samochodów. Zwiastunem tego ma być interesujący prototyp Fiat Centoventi, który przy okazji celebruje 120. rocznicę powstania słynnej firmy z Turynu.

Pod awangardowym projektem nadwozia, który zdaje się zwiastować zmianę loga włoskiej marki, skrywa się funkcjonalna kabina i elektryczny napęd. Bazowo Centoventi oferuje 100 kilometrów zasięgu, jednak klienci hipotetycznie będą mogli zakupić dodatkowe ogniwa w celu powiększenia zasięgu. Docelowo, mały hatchback może przejechać nawet 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

Centoventi oferuje szerokie możliwości personalizacji zarówno wnętrza, jak i nadwozia. Panele nadwozia i kolory tapicerki mogą przyjąć różne barwy, a niektóre dodatkowe elementy można będzie wydrukować za pomocą drukarki 3D i zamontować u dealera. Kokpit zdobi ogromny, 20-calowy ekran, który zintegrowano z zegarami.

Ta awangardowa wizja przyszłości według Fiata ma dzielić rozwiązania techniczne z elektryczną 500-ką i Pandą, które mają trafić na rynek już w przyszłym roku. Fiat, wbrew pozorom, chce dalej produkować samochody. Miejmy nadzieję tym razem, Włosi nie prześpią już kolejnej dekady w dziejach motoryzacji. Z takich zaniedbań już raczej by żywi nie wyszli.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Fiat Centoventi Concept – Włosi przypomnieli sobie o robieniu samochodów
Fiat Centoventi Concept – Włosi przypomnieli sobie o robieniu samochodów
Fiat Centoventi Concept – Włosi przypomnieli sobie o robieniu samochodów

Fiat budzi się z letargu i po raz pierwszy od lat postanowił przywieźć na jakąś wystawę samochodową nowy model. Centoventi Concept to wprawdzie prototyp, jednak ma on zwiastować zmiany, jakie zajdą w najbliższych latach w ofercie włoskiej marki. Tak nie tylko może wyglądać nowa Panda, ale i pierwszy miejski pojazd elektryczny firmy dla europejskich klientów.

Ostatnia dekada w dziejach Fiata i innych siostrzanych marek koncernu FCA to pasmo niespełnionych obietnic, zmarnowanych szans i roztrwonionego potencjału. Pisaliśmy o tym wielokrotnie, za każdym razem tracąc kolejne resztki nadziei na zmianę losu włosko-amerykańskiego blednącego imperium.

Po śmierci wieloletniego prezesa Sergio Marchionne, jego następca Mike Manley ma przynieść sporo potrzebnych zmian. Tym razem, ma się nie skończyć na pustych obietnicach i śladowej aktywności pod kątem prezentowania nowych samochodów. Zwiastunem tego ma być interesujący prototyp Fiat Centoventi, który przy okazji celebruje 120. rocznicę powstania słynnej firmy z Turynu.

Pod awangardowym projektem nadwozia, który zdaje się zwiastować zmianę loga włoskiej marki, skrywa się funkcjonalna kabina i elektryczny napęd. Bazowo Centoventi oferuje 100 kilometrów zasięgu, jednak klienci hipotetycznie będą mogli zakupić dodatkowe ogniwa w celu powiększenia zasięgu. Docelowo, mały hatchback może przejechać nawet 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

Centoventi oferuje szerokie możliwości personalizacji zarówno wnętrza, jak i nadwozia. Panele nadwozia i kolory tapicerki mogą przyjąć różne barwy, a niektóre dodatkowe elementy można będzie wydrukować za pomocą drukarki 3D i zamontować u dealera. Kokpit zdobi ogromny, 20-calowy ekran, który zintegrowano z zegarami.

Ta awangardowa wizja przyszłości według Fiata ma dzielić rozwiązania techniczne z elektryczną 500-ką i Pandą, które mają trafić na rynek już w przyszłym roku. Fiat, wbrew pozorom, chce dalej produkować samochody. Miejmy nadzieję tym razem, Włosi nie prześpią już kolejnej dekady w dziejach motoryzacji. Z takich zaniedbań już raczej by żywi nie wyszli.