Właściciele Jeepa Liberty wściekli – 7 lat po końcu produkcji zabrakło części

Wybór nietypowego modelu lub niecodziennej wersji wyposażenia w nowym samochodzie to miła rzecz dla indywidualistów. Czas biegnie jednak nieubłaganie, a każdy pojazd w końcu się starzeje. Niektóre problemy mogą wyjść po latach, gdy auto trafi już na rynek wtórny. Jednak brak części do góra 10-letniego samochodu – to już dla właściciela Jeepa Liberty Sky Slider prawdziwy skandal.

Dekadę temu Jeep Cherokee nie był średniej wielkości crossoverem, lecz kompaktowym SUV-em z domieszką cywilnej terenówki. Zamiast obłych kształtów, wyróżniał się kanciastym nadwoziem i topornym projektem wnętrza. Amerykanie jeszcze zeszłej dekady znali ten model pod nazwą Liberty, wśród których cieszył się sporą popularnością.

Dla miłośników słońca i wiatru we włosach przewidziano swego czasu odmianę Sky Slider, która wyróżniała się płóciennym, odsuwanym dachem na wysokości głów kierowcy i pasażerów tylnego rzędu. W teorii brzmiało to doskonale, dlatego taka opcja wyposażenia w salonach sprzedaży znalazła spore grono entuzjastów.

Niestety, praktyka szybko ocuciła właścicieli oryginalnego Jeepa. Konstrukcja składanego dachu okazała się fatalna i wadliwa. Użytkownicy Liberty Sky Slidera skarżyli się na awarie mechanizmu składania materiału, przecieki i zbyt duży szum od wiatru.

Opisywany wariant Jeepa Liberty dostępny był w Ameryce Północnej do 2012 roku, kiedy to w jego miejsce przybyło nowe, większe Cherokee w kształcie, jaki znamy do dzisiaj. O właścicielach wersji Sky Slider, okazuje się, amerykańska marka szybko zapomniała.

Niespełna po 7 latach od wycofania ze sprzedaży Jeepa Liberty z otwieranym dachem, jak podaje CNBC, nie można już kupić części potrzebnych do naprawy mechanizmu otwieranego dachu. Wściekli właściciele pozostali z problemem sami sobie. O gwarancji nie ma co wspominać – już dawno straciła ona na ważności.

Trwały brak części w magazynach potwierdził rzecznik koncernu FCA w rozmowie z telewizją. Winny jest podobno dostawca, który zakończył działalność. Właściciele kłopotliwego SUV-a, w którym feralny element uległ awarii, sami muszą zatem podjąć decyzję, co dalej chcą robić. Jeep – nie pomoże.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Właściciele Jeepa Liberty wściekli – 7 lat po końcu produkcji zabrakło części
Właściciele Jeepa Liberty wściekli – 7 lat po końcu produkcji zabrakło części
Właściciele Jeepa Liberty wściekli – 7 lat po końcu produkcji zabrakło części

Wybór nietypowego modelu lub niecodziennej wersji wyposażenia w nowym samochodzie to miła rzecz dla indywidualistów. Czas biegnie jednak nieubłaganie, a każdy pojazd w końcu się starzeje. Niektóre problemy mogą wyjść po latach, gdy auto trafi już na rynek wtórny. Jednak brak części do góra 10-letniego samochodu – to już dla właściciela Jeepa Liberty Sky Slider prawdziwy skandal.

Dekadę temu Jeep Cherokee nie był średniej wielkości crossoverem, lecz kompaktowym SUV-em z domieszką cywilnej terenówki. Zamiast obłych kształtów, wyróżniał się kanciastym nadwoziem i topornym projektem wnętrza. Amerykanie jeszcze zeszłej dekady znali ten model pod nazwą Liberty, wśród których cieszył się sporą popularnością.

Dla miłośników słońca i wiatru we włosach przewidziano swego czasu odmianę Sky Slider, która wyróżniała się płóciennym, odsuwanym dachem na wysokości głów kierowcy i pasażerów tylnego rzędu. W teorii brzmiało to doskonale, dlatego taka opcja wyposażenia w salonach sprzedaży znalazła spore grono entuzjastów.

Niestety, praktyka szybko ocuciła właścicieli oryginalnego Jeepa. Konstrukcja składanego dachu okazała się fatalna i wadliwa. Użytkownicy Liberty Sky Slidera skarżyli się na awarie mechanizmu składania materiału, przecieki i zbyt duży szum od wiatru.

Opisywany wariant Jeepa Liberty dostępny był w Ameryce Północnej do 2012 roku, kiedy to w jego miejsce przybyło nowe, większe Cherokee w kształcie, jaki znamy do dzisiaj. O właścicielach wersji Sky Slider, okazuje się, amerykańska marka szybko zapomniała.

Niespełna po 7 latach od wycofania ze sprzedaży Jeepa Liberty z otwieranym dachem, jak podaje CNBC, nie można już kupić części potrzebnych do naprawy mechanizmu otwieranego dachu. Wściekli właściciele pozostali z problemem sami sobie. O gwarancji nie ma co wspominać – już dawno straciła ona na ważności.

Trwały brak części w magazynach potwierdził rzecznik koncernu FCA w rozmowie z telewizją. Winny jest podobno dostawca, który zakończył działalność. Właściciele kłopotliwego SUV-a, w którym feralny element uległ awarii, sami muszą zatem podjąć decyzję, co dalej chcą robić. Jeep – nie pomoże.