Oto Polestar 2, odpowiedź na Teslę Model 3 – to mogło być nowe Volvo S40

Nowo powstała marka ze szwedzko-chińskim rodowodem prezentuje swój drugi model. Polestar 2 to średniej wielkości sedan ze 100% elektrycznym napędem. Jego najgroźniejszym konkurentem ma być Tesla Model 3. Pierwotnie, w samochodzie tym upatrywano potencjalne nowe Volvo S40. W świetle obecnych trendów, seryjna wersja prototypu Volvo 40.2 uzyskała jednak zupełnie inną rolę.

Przedstawione w maju 2016 roku prototypy Volvo 40.1 i 40.2 wywołały spore zainteresowanie. Miały one zwiastować dwa zupełnie nowe kompaktowe auta marki, które od których rozpoczynałaby się oferta marki w dwóch klasach – aut osobowych i SUV-ów. Plan z Volvo 40.1 sprawdził się. Rok później, wyewoluował on w seryjne Volvo XC40. Co z drugim studium?

Volvo S40 nigdy nie wróci

Pierwotnie awangardowe studium miało zwiastować powrót na rynek Volvo S40, które umocniłoby reprezentację szwedzkiej marki w klasie kompaktów. W końcu konkurencja nie próżnuje – Mercedes ma swoją Klasę A Sedan, Audi – trójbryłowy wariant A3.

Przez ostatnie 3 lata Volvo uznało jednak, że trzeba zmienić priorytety. Projekt wskrzeszenia S40 porzucono, a nawet i zwykłe V40 nie otrzyma bezpośredniego następcy. Prototyp 40:1 oddelegowano do zupełnie innego zadania. Zamiast znaczka Volvo, otrzyma on w seryjnej formie logo nowo powstałej marki Polestar i zostanie autem całkowicie elektrycznym. Główny konkurent – Tesla Model 3.

Chłodny minimalizm

Na Salonie Samochodowym w Genewie, który rusza już w przyszły wtorek, podziwiać będzie można finalny efekt prac na żywo. Nowy model szwedzko-chińskiej marki będzie się nazywał, zwyczajnie, Polestar 2 i ma zwracać uwagę zarówno designem, jak i technologią.

Z zewnątrz samochód zwraca uwagę wyjątkowo udanymi proporcjami, a także oryginalnie wyglądającymi reflektorami i lampami z tyłu. Dotychczasowa estetyka samochodów Volvo dobrze sprawdza się także na gruncie marki Polestar, będąc udanym połączeniem nowoczesności i minimalizmu.

Przewidywalny projekt kokpitu, zaskakująco dobry zasięg

Kokpit to również typowe kształty dla nowych Volvo. W wydaniu Polestara, zmieniono jednak nieco kształt konsoli centralnej. 11-calowy ekran nie jest obudowany pionowo ulokowanymi nawiewami, lecz sprawia wrażenie doklejonego do gotowego projektu deski. Zapewnia on dostęp do systemu multimedialno-rozrywkowego, a także do sterowania m.in. radiem i klimatyzacją.

Całkowicie elektryczny układ napędowy może poszczycić się 400 KM mocy, 600 Nm momentu obrotowego i wyjątkowo dobrym zasięgiem. Według normy WLTP, ma on wynosić nawet 500 kilometrów.

Do kupienia tylko online

Sprzedaż Polestara odbywać się będzie wyłącznie w internecie, z opcjonalną możliwością subskrybcji. Ceny mają kształtować się w granicach 39 990 euro za bazową odmianę i 59 990 za lepiej wyposażone Launch Edition, które na początku będzie jedynym dostępnym wariantem Polestara 2.

Produkcja elektrycznego sedana ruszyć ma w 2020 roku w Chinach. Na początek, rynkami zbytu będzie jedynie 9 państw i nie ma wśród nich Polski. Lista obejmuje Chiny, Stany Zjednoczone, Kanadę, Belgię, Niemcy, Holandię, Norwegię, Szwecję i Wielką Brytanię.

Polestar 2 może dużo namieszać w klasie średniej wielkości elektrycznych sedanów. Już w tym roku na rynek Europy wkracza jego największy konkurent, Tesla Model 3, a to dopiero początek. Swoje produkty zapowiada też BMW, które testuje już model i4. Ambitne plany ma też Audi co do swojej linii e-tron.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Oto Polestar 2, odpowiedź na Teslę Model 3 – to mogło być nowe Volvo S40
Oto Polestar 2, odpowiedź na Teslę Model 3 – to mogło być nowe Volvo S40
Oto Polestar 2, odpowiedź na Teslę Model 3 – to mogło być nowe Volvo S40

Nowo powstała marka ze szwedzko-chińskim rodowodem prezentuje swój drugi model. Polestar 2 to średniej wielkości sedan ze 100% elektrycznym napędem. Jego najgroźniejszym konkurentem ma być Tesla Model 3. Pierwotnie, w samochodzie tym upatrywano potencjalne nowe Volvo S40. W świetle obecnych trendów, seryjna wersja prototypu Volvo 40.2 uzyskała jednak zupełnie inną rolę.

Przedstawione w maju 2016 roku prototypy Volvo 40.1 i 40.2 wywołały spore zainteresowanie. Miały one zwiastować dwa zupełnie nowe kompaktowe auta marki, które od których rozpoczynałaby się oferta marki w dwóch klasach – aut osobowych i SUV-ów. Plan z Volvo 40.1 sprawdził się. Rok później, wyewoluował on w seryjne Volvo XC40. Co z drugim studium?

Volvo S40 nigdy nie wróci

Pierwotnie awangardowe studium miało zwiastować powrót na rynek Volvo S40, które umocniłoby reprezentację szwedzkiej marki w klasie kompaktów. W końcu konkurencja nie próżnuje – Mercedes ma swoją Klasę A Sedan, Audi – trójbryłowy wariant A3.

Przez ostatnie 3 lata Volvo uznało jednak, że trzeba zmienić priorytety. Projekt wskrzeszenia S40 porzucono, a nawet i zwykłe V40 nie otrzyma bezpośredniego następcy. Prototyp 40:1 oddelegowano do zupełnie innego zadania. Zamiast znaczka Volvo, otrzyma on w seryjnej formie logo nowo powstałej marki Polestar i zostanie autem całkowicie elektrycznym. Główny konkurent – Tesla Model 3.

Chłodny minimalizm

Na Salonie Samochodowym w Genewie, który rusza już w przyszły wtorek, podziwiać będzie można finalny efekt prac na żywo. Nowy model szwedzko-chińskiej marki będzie się nazywał, zwyczajnie, Polestar 2 i ma zwracać uwagę zarówno designem, jak i technologią.

Z zewnątrz samochód zwraca uwagę wyjątkowo udanymi proporcjami, a także oryginalnie wyglądającymi reflektorami i lampami z tyłu. Dotychczasowa estetyka samochodów Volvo dobrze sprawdza się także na gruncie marki Polestar, będąc udanym połączeniem nowoczesności i minimalizmu.

Przewidywalny projekt kokpitu, zaskakująco dobry zasięg

Kokpit to również typowe kształty dla nowych Volvo. W wydaniu Polestara, zmieniono jednak nieco kształt konsoli centralnej. 11-calowy ekran nie jest obudowany pionowo ulokowanymi nawiewami, lecz sprawia wrażenie doklejonego do gotowego projektu deski. Zapewnia on dostęp do systemu multimedialno-rozrywkowego, a także do sterowania m.in. radiem i klimatyzacją.

Całkowicie elektryczny układ napędowy może poszczycić się 400 KM mocy, 600 Nm momentu obrotowego i wyjątkowo dobrym zasięgiem. Według normy WLTP, ma on wynosić nawet 500 kilometrów.

Do kupienia tylko online

Sprzedaż Polestara odbywać się będzie wyłącznie w internecie, z opcjonalną możliwością subskrybcji. Ceny mają kształtować się w granicach 39 990 euro za bazową odmianę i 59 990 za lepiej wyposażone Launch Edition, które na początku będzie jedynym dostępnym wariantem Polestara 2.

Produkcja elektrycznego sedana ruszyć ma w 2020 roku w Chinach. Na początek, rynkami zbytu będzie jedynie 9 państw i nie ma wśród nich Polski. Lista obejmuje Chiny, Stany Zjednoczone, Kanadę, Belgię, Niemcy, Holandię, Norwegię, Szwecję i Wielką Brytanię.

Polestar 2 może dużo namieszać w klasie średniej wielkości elektrycznych sedanów. Już w tym roku na rynek Europy wkracza jego największy konkurent, Tesla Model 3, a to dopiero początek. Swoje produkty zapowiada też BMW, które testuje już model i4. Ambitne plany ma też Audi co do swojej linii e-tron.