Oto nowy Peugeot 208 – awangardowy hatchback na miarę XXI wieku

Po miesiącach spekulacji, nareszcie jest. Peugeot przedstawił oficjalne informacje na temat swojego najważniejszego modelu w nowej odsłonie, czyli miejskiego 208. Samochód zyskał dojrzalszy charakter, awangardowy design, nowoczesne rozwiązania i opcjonalny elektryczny napęd. W jednym miejscu puszcza nawet oko swojemu historycznemu protoplaście.

Po 7 latach od premiery dotychczasowego reprezentanta w klasie aut miejskich, Peugeot prezentuje drugą odsłonę modelu 208. Jest to piąty, po 3008, 5008, 508 i Rifterze, model francuskiej marki utrzymany w najnowszej, niezwykle awangardowej estetyce. Zarazem, to drugie auto z charakterystycznymi kłami w przedniej części nadwozia. A to dopiero początek stylistycznych smaczków.

Futuryzm z historycznym akcentem

208 nabrało charakteru, zyskując wyraźniej zaznaczoną przednią część nadwozia. Maska jest dłuższa i pochylona pod mniejszym kątem, a reflektory zyskały bardziej agresywny kształt. Grill obejmuje jeszcze większą część pasa przedniego, a logo ponownie znajduje się w jego centralnym punkcie.

Od tyłu w oczy rzuca się awangardowa linia okien, a także niecodzienny kształt tylnych drzwi – są one wyjątkowo krótkie, a wrażenie to potęguje nisko zamontowana klamka. Co ciekawsze, kształt szyby, zdaniem wielu, to hołd dla protoplasty nowego 208 – modelu 205 z 1983 roku. Coś w tym jest.

Kosmos w środku

Tylna część nadwozia przyozdobiona została typowym dla nowych Peugeotów czarnym pasem z umieszczonym centralnie napisem PEUGEOT, który łączy schowane pod ciemnymi kloszami wąskie, podłużne lampy. Brak monotonii – nawet i zderzak przyozdobiono plastikową nakładką w kolorze czarnym, aby nie było zbyt wiele powierzchni w jednej barwie.

Kokpit nowego 208 to kolejna odsłona stylu, który zapoczątkowało zresztą poprzednie wcielenie 208-ki. Tak zwany i-Cockpit zyskał jeszcze bardziej futurystyczne kształty, czyniąc wnętrze miejskiego Peugeota jeszcze trudniejszym do pomylenia z jakimkolwiek innym autem konkurencji. Można nie montować poziomego kawałka plastiku z przylepionymi nawiewami i tabletem? Można, brawo Francuzi!

Charakterystycznym wyposażeniem opcjonalnym będą cyfrowe zegary. Ekran nad kołem spłaszczonej kierownicy,poza wskazaniami prędkościomierza i obrotomierza, będzie mógł także wyświetlić informacje z nawigacji satelitarnej i radia. W zależności od specyfikacji, możliwe będzie też dobranie automatycznej lub manualnej skrzyni biegów czy różnych materiałów do wykończenia deski rozdzielczej.

W opcji także wersja elektryczna

Nowe 208 ciekawie prezentuje się także od strony jednostek napędowych. Miejski Peugeot będzie oferowany zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Wśród tych pierwszych wybrać będzie można na początek 1,2 litrowego czterocylindrowca o mocy 75 KM. Później, ofertę poszerzy też silnik o mocy 100 i 130 KM.

W kwestii Diesla, który wbrew trendom nie opuści konfiguratora miejskiego auta, dostępny będzie motor o mocy 100 KM i pojemności 1,5 litra.

Co więcej, klienci po raz pierwszy będą mogli kupić także wersję całkowicie elektryczną o nazwie e208. Zastosowano w niej akumulator o mocy 50 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM. Pozwala on na osiągnięcie 100 km/h w 8,1 sekundy. Zasięg, według normy WLTP, ma wynieść ok. 340 kilometrów. Właściciele Peugeota e-208 będą mogli skorzystać z opcji szybkiego ładowania, która pozwoli na uzupełnienie 80% baterii w pół godziny.

Kiedy w salonach?

Nowy Peugeot 208 zadebiutuje już za kilka dni na marcowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zamówienia ruszą pod koniec przyszłego miesiąca, a pierwsze sztuki mają zostać dostarczone do klientów w połowie lipca.

Trzymamy kciuki za to, aby polskie przedstawicielstwo zdążyło ściągnąć nowe 208 z Genewy do Targów w Poznaniu, które odbędą się za miesiąc i na których będziemy obecni. Nowe 208 to jeden z tych samochodów, które zwyczajnie chce się jak najszybciej zobaczyć i dosiąść na żywo!

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Oto nowy Peugeot 208 – awangardowy hatchback na miarę XXI wieku
Oto nowy Peugeot 208 – awangardowy hatchback na miarę XXI wieku
Oto nowy Peugeot 208 – awangardowy hatchback na miarę XXI wieku

Po miesiącach spekulacji, nareszcie jest. Peugeot przedstawił oficjalne informacje na temat swojego najważniejszego modelu w nowej odsłonie, czyli miejskiego 208. Samochód zyskał dojrzalszy charakter, awangardowy design, nowoczesne rozwiązania i opcjonalny elektryczny napęd. W jednym miejscu puszcza nawet oko swojemu historycznemu protoplaście.

Po 7 latach od premiery dotychczasowego reprezentanta w klasie aut miejskich, Peugeot prezentuje drugą odsłonę modelu 208. Jest to piąty, po 3008, 5008, 508 i Rifterze, model francuskiej marki utrzymany w najnowszej, niezwykle awangardowej estetyce. Zarazem, to drugie auto z charakterystycznymi kłami w przedniej części nadwozia. A to dopiero początek stylistycznych smaczków.

Futuryzm z historycznym akcentem

208 nabrało charakteru, zyskując wyraźniej zaznaczoną przednią część nadwozia. Maska jest dłuższa i pochylona pod mniejszym kątem, a reflektory zyskały bardziej agresywny kształt. Grill obejmuje jeszcze większą część pasa przedniego, a logo ponownie znajduje się w jego centralnym punkcie.

Od tyłu w oczy rzuca się awangardowa linia okien, a także niecodzienny kształt tylnych drzwi – są one wyjątkowo krótkie, a wrażenie to potęguje nisko zamontowana klamka. Co ciekawsze, kształt szyby, zdaniem wielu, to hołd dla protoplasty nowego 208 – modelu 205 z 1983 roku. Coś w tym jest.

Kosmos w środku

Tylna część nadwozia przyozdobiona została typowym dla nowych Peugeotów czarnym pasem z umieszczonym centralnie napisem PEUGEOT, który łączy schowane pod ciemnymi kloszami wąskie, podłużne lampy. Brak monotonii – nawet i zderzak przyozdobiono plastikową nakładką w kolorze czarnym, aby nie było zbyt wiele powierzchni w jednej barwie.

Kokpit nowego 208 to kolejna odsłona stylu, który zapoczątkowało zresztą poprzednie wcielenie 208-ki. Tak zwany i-Cockpit zyskał jeszcze bardziej futurystyczne kształty, czyniąc wnętrze miejskiego Peugeota jeszcze trudniejszym do pomylenia z jakimkolwiek innym autem konkurencji. Można nie montować poziomego kawałka plastiku z przylepionymi nawiewami i tabletem? Można, brawo Francuzi!

Charakterystycznym wyposażeniem opcjonalnym będą cyfrowe zegary. Ekran nad kołem spłaszczonej kierownicy,poza wskazaniami prędkościomierza i obrotomierza, będzie mógł także wyświetlić informacje z nawigacji satelitarnej i radia. W zależności od specyfikacji, możliwe będzie też dobranie automatycznej lub manualnej skrzyni biegów czy różnych materiałów do wykończenia deski rozdzielczej.

W opcji także wersja elektryczna

Nowe 208 ciekawie prezentuje się także od strony jednostek napędowych. Miejski Peugeot będzie oferowany zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Wśród tych pierwszych wybrać będzie można na początek 1,2 litrowego czterocylindrowca o mocy 75 KM. Później, ofertę poszerzy też silnik o mocy 100 i 130 KM.

W kwestii Diesla, który wbrew trendom nie opuści konfiguratora miejskiego auta, dostępny będzie motor o mocy 100 KM i pojemności 1,5 litra.

Co więcej, klienci po raz pierwszy będą mogli kupić także wersję całkowicie elektryczną o nazwie e208. Zastosowano w niej akumulator o mocy 50 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM. Pozwala on na osiągnięcie 100 km/h w 8,1 sekundy. Zasięg, według normy WLTP, ma wynieść ok. 340 kilometrów. Właściciele Peugeota e-208 będą mogli skorzystać z opcji szybkiego ładowania, która pozwoli na uzupełnienie 80% baterii w pół godziny.

Kiedy w salonach?

Nowy Peugeot 208 zadebiutuje już za kilka dni na marcowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zamówienia ruszą pod koniec przyszłego miesiąca, a pierwsze sztuki mają zostać dostarczone do klientów w połowie lipca.

Trzymamy kciuki za to, aby polskie przedstawicielstwo zdążyło ściągnąć nowe 208 z Genewy do Targów w Poznaniu, które odbędą się za miesiąc i na których będziemy obecni. Nowe 208 to jeden z tych samochodów, które zwyczajnie chce się jak najszybciej zobaczyć i dosiąść na żywo!