300-konny Volkswagen T-Roc R – ekspresowym crossoverem w 4,9 s do setki

Producenci zalewający rynek kolejnymi crossoverami dbają o to, aby miały one różne oblicza. Cywilne to nie wszystko. Niektóre modele mają też mieć drugą, sportową twarz. Przykładem jest Volkswagen T-Roc R, który robi wrażenie 300 KM mocy i sprintem do 100 km/h w niecałe 5 sekund.

Półtora roku po premierze cywilnego T-Roca, jego ofertę poszerza sportowy wariant spod znaku litery R. Analogicznie do zakresu zmian, jakie w przypadku takiej wersji zaszły u Golfa R, tak samo i T-Roc R wyróżnia się inaczej stylizowanym przednim zderzakiem z większym wlotem powietrza, obniżonym zawieszeniem i 18-calowymi alufelgami. Nie zabrakło też tylnego spojlera i dyfuzora z czterema końcówkami wydechu.

Ponadto, nie brakuje też poszerzonych nadkoli, nakładek na progi i lusterka oraz opcji personalizacji malowania nadwozia. Za dopłatą, dach może zostać pomalowany na czarno.

We wnętrzu zmiany są już bardziej skromne. Poza kolorowymi wstawkami w odcieniu malowania nadwozia, zamontowano sportowe koło kierownicy i kubełkowe fotele zapewniające optymalne trzymanie boczne. Ponadto, pojawiły się też wstawki z włókna węglowego, aluminiowe nakłądki na pedały i nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Uwagę warto poświęcić też napędowi, który stanowi wizytówkę sportowego wariantu T-Roca. Samochód napędzany jest 2-litrowym benzynowym silnikiem TSI o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Jednostka współpracuje z napędem na 4 koła 4MOTION i 7-biegową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Ekspresowy crossover, jak zapewnia producent, ma się prowadzić doskonale, pozwalając się rozpędzić do elektronicznie ograniczonych 250 km/h.

Premiera T-Roca R odbędzie się już na początku marca na Geneva Motor Show 2019. Zaprezentowany model to pojazd przedprodukcyjny, jednak sprzedaż auta ma ruszyć jeszcze w tym roku. To trzeci, po Skodzie Kodiaq RS i Cuprze Ateca, ekstremalny crossover grupy Volkswagena z “klasy ekonomicznej”. Niebawem, ma być ich jeszcze więcej. Takie czasy.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

300-konny Volkswagen T-Roc R – ekspresowym crossoverem w 4,9 s do setki
300-konny Volkswagen T-Roc R – ekspresowym crossoverem w 4,9 s do setki
300-konny Volkswagen T-Roc R – ekspresowym crossoverem w 4,9 s do setki

Producenci zalewający rynek kolejnymi crossoverami dbają o to, aby miały one różne oblicza. Cywilne to nie wszystko. Niektóre modele mają też mieć drugą, sportową twarz. Przykładem jest Volkswagen T-Roc R, który robi wrażenie 300 KM mocy i sprintem do 100 km/h w niecałe 5 sekund.

Półtora roku po premierze cywilnego T-Roca, jego ofertę poszerza sportowy wariant spod znaku litery R. Analogicznie do zakresu zmian, jakie w przypadku takiej wersji zaszły u Golfa R, tak samo i T-Roc R wyróżnia się inaczej stylizowanym przednim zderzakiem z większym wlotem powietrza, obniżonym zawieszeniem i 18-calowymi alufelgami. Nie zabrakło też tylnego spojlera i dyfuzora z czterema końcówkami wydechu.

Ponadto, nie brakuje też poszerzonych nadkoli, nakładek na progi i lusterka oraz opcji personalizacji malowania nadwozia. Za dopłatą, dach może zostać pomalowany na czarno.

We wnętrzu zmiany są już bardziej skromne. Poza kolorowymi wstawkami w odcieniu malowania nadwozia, zamontowano sportowe koło kierownicy i kubełkowe fotele zapewniające optymalne trzymanie boczne. Ponadto, pojawiły się też wstawki z włókna węglowego, aluminiowe nakłądki na pedały i nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Uwagę warto poświęcić też napędowi, który stanowi wizytówkę sportowego wariantu T-Roca. Samochód napędzany jest 2-litrowym benzynowym silnikiem TSI o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Jednostka współpracuje z napędem na 4 koła 4MOTION i 7-biegową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Ekspresowy crossover, jak zapewnia producent, ma się prowadzić doskonale, pozwalając się rozpędzić do elektronicznie ograniczonych 250 km/h.

Premiera T-Roca R odbędzie się już na początku marca na Geneva Motor Show 2019. Zaprezentowany model to pojazd przedprodukcyjny, jednak sprzedaż auta ma ruszyć jeszcze w tym roku. To trzeci, po Skodzie Kodiaq RS i Cuprze Ateca, ekstremalny crossover grupy Volkswagena z “klasy ekonomicznej”. Niebawem, ma być ich jeszcze więcej. Takie czasy.